;
coinex

رنو سیمبیوز ، یک اتاق نشیمن متحرک در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017

خودروی مفهومی رنو سیمبیوز

خودروهای مفهومی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه‌های خودروی جهان هستند. نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال 2017 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان، نمونه‌های مفهومی یا کانسپت (Concept Car) متعددی را به آن ارسال نموده‌اند. در ادامه به معرفی خودروی مفهومی رنو سیمبیوز (Renault Symbioz) خواهیم پرداخت.

شرکت خودرو سازی فرانسوی رنو (Renault) که یکی از پیشگامان در رابطه با توسعه اینترنت اشیا (مجموعه‌ای از ابزار و ادوات مختلف که قابلیت کنترل و مدیریت به وسیله یک گجت هوشمند را دارد) به حساب می‌آید، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال 2017 میلادی از خودروی تمامی الکتریکی خودران رنو سیمبیوز رونمایی کرد که قابلیت استفاده به عنوان یک اتاق کوچک در منزل شما و همچنین تامین برق مورد نیاز دز مواقع ضروری را خواهد داشت!

خودروی مفهومی رنو سیمبیوز

شرکت رنو برای نمایش قابلیت‌های رنو سیمبیوز یک خانه مدرن را نیز طراحی نموده که هماهنگی کاملی با این خودرو پیشرفته و متعلق به آینده دارد. با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و تکنولوژ‌های سبز، رنو سیمبیوز از دو موتور کاملا الکتریکی سود برده که در اکسل عقب خودرو قرار داشته و نیروی خود را به چرخ‌های عقبی رنو سیمبیوز منتقل می‌کنند.

نگاه شرکت رنو به خودروهای آینده خود به گونه‌ای بوده که این ابزارهای مدرن، علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز خود برای حرکت، قابلیت استفاده به عنوان یک منبع انرژی در خانه‌های مسکونی را نیز داشته باشند. این ایده ایست که نزدیک به دو دهه سازندگان خودروهای الکتریکی را به خود مشغول کرده است. به گفته این شرکت، رنو سیمبیوز توانایی تامین انرژی مورد نیاز خانه در مواقع اوج مصرف و یا زمان قطع برق را خواهد داشت.

طراحی داخلی

خودروی مفهومی رنو سیمبیوز علاوه بر استفاده به عنوان یک وسیله نقلیه و یا یک منبع تامین انرژی مورد نیاز، به گونه‌ای راحی شده که قابلیت استفاده به عنوان یک اتاق نشیمن کوچک را نیز داشته باشد. به عنوان مثال رنو سیمبیوز توانایی پارک در محل مخصوص و استفاده به عنوان یک اتاق مجزا و یا پارک در خارج از حانه و استفاده به عنوان یک اتاق اضافی را خواهد داشت.

داشبورد رنو سیمبیوز قابلیت جمع شدن را داشته و صندلی‌ها با قابلیت چرخش، سرنشینان را در وضعیتی مشابه یک اتاق نشیمن و در حالت رو در رو قرار خواهد داد. نبود ستون وسط یا ستون B و باز شدن درهای رنو سیمبیوز به دو سمت مخالف،علاوه بر سهولت در سوار و پیاده شدن به خودرو، موجب شده که از فضای داخلی خودرو بیشترین استفاده ممکن شده و محیطی باز و آزاد را در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد.

مشخصات فنی و تجهیزات

هرچند شرکت رنو هنوز اطلاعاتی از تجهیزات و امکانات، سیستم ‌های رفاهی و نحوه ارتباطات خودروی مفهومی رنو سیمبیوز منتشر نکرده اما اعلام کرده که در اوایل سال آینده، یک نمونه نسبتا کامل از این خودرو در دسترس متخصصان قرار خواهد گرفت تا به نمایش و معرفی توانایی‌های این نمونه متعلق به آینده بپردازند. شرکت رنو برای به تحقق بخشیدن به این پروژه از همکاری شرکت‌های مطرح تکنولوژی استفاده کرده که کمک شایانی به توانایی‌های حرکت و کنترل بدون نیاز به راننده، واقعیت مجازی و نحوه ارتباط انسان با ماشین می‌کنند. تعدادی از این شرکت‌ها و زمینه همکاری آنها با شرکت رنو عبارتند از:

  • ال جی (LG) برای توسعه بخش ارتباط انسان با ماشین
  • شرکت بازی سازی یوبی سافت (Ubisoft) برای بخش واقعیت مجازی و قابلیت‌های خودران
  • شرکت ساخت تجهیزات صوتی دویالت (Devialet) برای تجهیز به جدیدترین و مدرن‌ ترین ادوات صوتی
  • شرکت سانف (Sanef) برای برقراری ارتباط بین خودرو و جاده‌ ها
  • شرکت تام تام (Tom Tom) برای استفاده از جدیدترین تجهیزات مکان یابی
  • شرکت آی ای وی (AIV) برای بخش عملکرد خودکار خودرو و حرکت بدون نیاز به کنترل راننده

گالری تصاویر خودروی مفهومی رنو سیمبیوز

منبع : Netcarshow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر