;
coinex

مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 ؛ نبرد نمایشگرهای بی حاشیه!

مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 ؛ نبرد نمایشگرهای بی حاشیه!در این متن به مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 سامسونگ می پردازیم؛ مقایسه ای که شاید از همین حالا برنده آن مشخص باشد!

سامسونگ گلکسی اس 8 با استقبال چشمگیری از طرف بازار و منتقدان روبرو شد؛ فروش این محصول توانست رکورد فروش بازار را بشکند؛ علاوه بر اینکه آمار فروش کمپانی سامسونگ را نیز ارتقا بخشید. اما حالا یک گوشی چالش برانگیز دیگر به نام اسنشال فون به بازار آمده است؛ این موبایل با محدوده قیمتی و مشخصات مشابه با گلکسی اس 8 همراه است؛ هرچند که آمار فروش آن حتی توانایی رقابت با پرچمدار سامسونگ را ندارد. با اینحال، کمپانی اسنشال بر این باور است که گوشی سرسختی را به بازار رقابت معرفی کرده است.

اما مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 سامسونگ چه نتیجه ای دارد؟ با تکراتو همراه شوید:

مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 سامسونگ

کمپانی سامسونگ را نمی توان اولین تولیدکننده گوشی های هوشمند با نمایشگر بدون حاشیه دانست؛ اما به خوبی توانست توجه بازار را به این نوع طراحی جلب کرده و صنعت طراحی این محصولات را تحت تاثیر قرار دهد. مسیر طراحی های سخت افزاری رو به پیشرفت است؛ بنابراین اگر منصفانه قضاوت کنیم، باید بگوییم که اسنشال فون نیز در طراحی نمایشگر بدون حاشیه عملکرد موفقیت آمیزی داشته است. این در حالیست که سامسونگ با خمیدگی اندک در لبه های موبایل تلاش کرده تا قطر حاشیه ها در قسمت های بالا و پایینی را کمرنگ تر کند. اما اسنشال به خوبی در طراحی بدون حاشیه به ویژه در لبه بالایی، موفق بوده است. احتمالا در اینجا رای را به گلکسی اس 8 می دهید، چرا که تقارن را در قطر لبه های بالا و پایینی حفظ کرده است؛ اما نباید نسبت به اسنشال فون بی انصاف باشید.

در مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 سامسونگ (Galaxy S8) از لحاظ کیفیت نمایشگر باید بگوییم که اس 8 برنده بی چون و چراست. نمایشگر LCD اسنشال فون با کیفیت خوبی همراه شده؛ اما سامسونگ در طراحی این پرچمدار سری اس خود از پنل های آمولد استفاده کرده که هنوز هم برترین نوع نمایشگر به شمار می روند؛ این نمایشگر به روشنایی و وضوح تصویر بالا در زیر نور آفتاب معروف است.


بیشتر بخوانید: مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۸ با اچ تی سی یو ۱۱


تفاوت اصلی درواقع میان سخت افزارهایی است که این نمایشگرها را احاطه می کند. سامسونگ به مرور زمان و با معرفی گوشی های جدید خود، استفاده از فلز را کاهش می دهد؛ تا حدی که تصور می کنید یک شیشه را به دست گرفته اید؛ اما برخلاف تصور، اصلا شکننده نیستند؛ هرچند که نمی توان آنها را آسیب ناپذیر دانست. اما اسنشال در طراحی تنها گوشی هوشمند خود ترکیب قابل قبولی از ظرافت و قدرت را به اجرا گذاشته است؛ اسنشال فون از فریم یا قالب تیتانیوم با بدنه سرامیکی بهره برده که کمتر از شیشه گلکسی اس 8 مستعد خراش است. این موبایل با وزن 185 گرمی خود به خوبی این مساله را نشان می دهد؛ یعنی 30 گرم سنگین تر از گلکسی اس 8. البته وزن آن به اندازه ای نیست که احساس سنگینی کنید؛ با اینحال از استحکام آن مطمئن هستید.

در این قسمت به مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 سامسونگ از لحاظ ویژگی های سخت افزاری می پردازیم. هر دو موبایل از تراشه کوالکام اسنپدراگون 835 و رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی بالا مجهز هستند. گوشی اسنشال فون با یک گزینه حافظه 64 گیگابایتی همراه است؛ این درحالیست که حافظه گلکسی اس 8 با نصب میکرو اس دی کارت افزایش می یابد. باتری ها نیز تقریبا به هم نزدیک هستند؛ گلکسی اس 8 به باتری 3000 و اسنشال فون به باتری 3040 میلی آمپر ساعتی مجهز است.

فراموش نکنیم که سامسونگ گوشی گلکسی اس 8 را با ویژگی های متعددی که دارد، با قیمت مناسبی عرضه می کند؛ برای مثال، گوشی اسنشال فون که در همین محدوده قیمتی به فروش می رسد از قابلیت مقاومت در برابر آب، شارژ بیسیم و جک هدفون برخوردار نیست. شاید تصویر کنید که این ویژگی ها چندان ضروری نیستند؛ اما اگر اسنشال از آنها در طراحی گوشی خود استفاده می کرد، قطعا آن را با قیمت بیشتری به فروش می رساند.

مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 سامسونگ از لحاظ نرم افزار، بیشترین تفاوت ها را نشان می دهد. گوشی هوشمند اسنشال از خالص ترین و ساده ترین نسخه اندروید بهره برده و اپلیکیشن های پیش فرض آن بسیار اندک هستند. البته شاید برای بسیاری از کاربران، بیش از اندازه ساده باشد.

اما سامسونگ گلکسی اس 8 با رابط کاربری این کمپانی، به ویژگی ها، ترفندها و اپلیکیشن های متعدد و متنوعی مجهز شده که شاید بسیاری از آنها را نیاز نداشته باشید.

اما اگر بخواهیم به مقایسه دوربین اسنشال فون با گلکسی اس 8 بپردازیم، باید بگوییم که برتری بی شک با گلکسی اس 8 است. سامسونگ هنوز هم پرچمدار این ویژگی در گوشی های هوشمند به شمار رفته و طی چند سال اخیر، بهترین دوربین را در گوشی های هوشمند خود قرار داده است. سنسور 12 مگاپیکسلی این موبایل با تمامی ویژگی های پشتیبان همراه است که می تواند عکس های با کیفیت و فوق العاده را ثبت کند. درواقع، دوربین گلکسی اس 8 را می توان استانداری برای مقایسه سایر گوشی ها با یکدیگر در نظر گرفت.



کمپانی اسنشال اولین گوشی هوشمند خود را طراحی کرده و تنظیمات دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی را برای آن در نظر گرفته است؛ عملکرد این دوربین نیز کاملا قابل قبول بوده و عکس های خوبی را به ثبت می رساند؛ هرچند که قابل رقابت با دوربین تک لنزی گلکسی اس 8 نیست. برتری در این قسمت بدون چون و چرا با گلکسی اس 8 است.

اما مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 از لحاظ قیمت، به سختی می توانیم قضاوت کنیم که کدامیک از این دو موبایل ارزش قیمت 700 دلاری را دارند. هر دو موبایل با نسبت ابعاد به بدنه فوق العاده ای طراحی شده اند، ویژگی های کاربردی دارند و تجربه کلی آن به خوبی یک دستگاه پرچمدار را نشان می دهد.

اما مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 از لحاظ قیمت، به سختی می توانیم قضاوت کنیم که کدامیک از این دو موبایل ارزش قیمت 700 دلاری را دارند.

سخن پایانی

پر واضح است که گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 8 با تعداد زیادی از ویژگی های نرم افزاری، دوربین عالی و قابلیت های سخت افزاری مثل ضد آب بودن، جک هدفون و شارژ بیسیم، برگ برنده را در اختیار دارد. شاید نرم افزارهای اضافی برایتان آزاردهنده باشد، اما بسته کلی سخت افزاری آن به خوبی با سایر گوشی های بازار رقابت می کند.

اما گوشی اسنشال فون، برای کسانی که به دنبال دستگاه متفاوتی هستند، مناسب است؛ کسانی که به نام برندهای بزرگ اهمیتی نمی دهند. این موبایل با بدنه قوی تری همراه شده و بسیاری از مشخصات سخت افزاری آن با اس 8 برابر است. نسخه اندروید خالص و نرم افزارهای ساده تر نیز برایتان دردسرساز نمی شود. البته دوربین این موبایل با اس 8 قابل قیاس نیست؛ علاوه بر اینکه قابلیت های اضافی اس 8 باعث می شود که گوشی اسنشال کمی ضعیف تر به نظر برسد. بنابراین، باید پرچمدار سامسونگ را به عنوان برنده مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 اعلام کنیم.

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر