;
coinex

5 ویژگی آیفون ایکس اپل که آن را با گوشی‌های پرچمدار اندروید تقریبا هم سطح می‌کنند!

5 ویژگی آیفون ایکس اپل که آن را با گوشی‌های پرچمدار اندروید تقریبا هم سطح می‌کنند!آیفون ایکس (iPhone X) به ویژگی‌های خاصی مجهز شده است تا بتواند با گوشی‌های پرچمدار اندروید مقابله کند؛ در این نوشتار به معرفی این ویژگی‌ها پرداخته‌ایم؛ با تکراتو همراه شوید:

آیفون ایکس بدون شک پیشرفته‌ترین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که تا به حال از طرف اپل معرفی شده؛ زیرا ویژگی‌های پیشرفته‌ای را در خود دارد که سایر گوشی‌های آیفون سازنده آمریکایی به آن‌ها مجهز نیستند. اما این امر را نباید این گونه تفسیر کرد که فناوری‌های به کار رفته در ساخت این محصول در هیچ گوشی دیگری به کار نرفته‌اند زیرا بعضی از گوشی‌های اندروید از سال 2013 میلادی توانستند بعضی از این قابلیت‌ها را در اختیار کاربران خود بگذارند؛ با همه این تفاسیر، مجهز بودن آیفون ایکس به این ویژگی‌ها، این گوشی پرچمدار را قادر ساخته که با گوشی‌های پیشرفته اندروید تا حدی برابری کند. در این مطلب مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون ایکس معرفی شده‌اند.

نمایشگر OLED آیفون ایکس

نمایشگر OLED آیفون ایکس

اپل مدت زمان زیادی را صرف کرد تا بتواند از این نوع نمایشگرها در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش استفاده کند. نمایشگرهای OLED از چند سال پیش وارد دنیای گوشی‌های اندروید شدند؛ برای مثال سامسونگ در سال 2009 میلادی از آن در ساخت گوشی گلکسی خود استفاده کرد اما این فناوری هم اکنون به آیفون ایکس رسیده است.

اپل تا قبل از این که پروسه ساخت دهمین آیفون خود را شروع کند، از نمایشگرهای ال سی دی یا در حالت بهتر از نمایشگرهای آی پی اس ال سی دی که به آن‌ها رتینا (Retina) می‌گوید، استفاده می‌کرد. نمایشگرهای آی پی اس ال سی دی سخت افزارهای خوبی هستند اما عملکرد نمایشگرهای OLED را ندارند و نمی‌توانند رنگ‌ها و کنتراستی را که توسط این نمایشگرها تولید می‌شوند، ارائه کنند؛ البته باید این مطلب را نیز در نظر گرفت که نمایشگرهای OLED در مقایسه با نمایشگرهای ال سی دی به میزان بیشتری در افزایش راندمان عملکرد باتری به گوشی کمک می‌کنند.

قابلیت شارژ سریع آیفون ایکس

قابلیت شارژ سریع آیفون ایکس

مجهزسازی آیفون ایکس به قابلیت شارژ سریع اقدام دیگری بود که اپل زمان زیادی را برای آن صرف کرد. گوشی‌های اندروید از سال 2013 میلادی تا به امروز از فناوری شارژ سریع کوالکام استفاده می‌کنند در حالی که گوشی‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس از اولین محصولات سازنده آمریکایی هستند که می‌توانند این فناوری را پشتیبانی کنند.

شاید بگویید “ماهی را هر موقع که از آب بگیرید تازه است” اما مجهزسازی آیفون ایکس به قابلیت شارژ سریع مشکلات خاص خود را نیز به همراه داشته است زیرا کاربران باید برای استفاده از آن تجهیزات جداگانه‌ای را نیز بخرند؛ برای مثال شما برای استفاده از این فناوری باید یک شارژر 29 واتی پشتیبانی کننده پورت یو اس بی نوع سی را به قیمت 49 دلار بخرید یا این که از شارژرهای یو اس بی نوع سی لپ تاپ‌های مک بوک (MacBook) و یک کابل لایتنینگ (Lightning) یو اس بی نوع سی که به طور جداگانه 25 دلار قیمت دارد، استفاده کنید در حالی که گوشی‌های اندرویدی که توانایی پشتیبانی فناوری شارژ سریع را دارند این تجهیزات را به طور رایگان در اختیار کاربران می‌گذارند.

قابلیت شارژ وایرلس آیفون ایکس

اولین گوشی اندرویدی که با توانایی پشتیبانی فناوری شارژ وایرلس به بازار آمد، در سال 2013 میلادی معرفی شد اما اپل گوشی‌های 2017 خود را به این فناوری مجهز کرده است.

قابلیت شارژ وایرلس آیفون ایکس

حاشیه‌های بسیار باریک نمایشگر آیفون ایکس

نمایشگر آیفون ایکس

سازندگان گوشی‌های اندروید برای مدت چند سال است که گوشی‌های خود را در مقایسه با گوشی‌های آیفون با نمایشگرهای دارای حاشیه‌های بسیار باریک و نسبت نمایشگر به بدنه بسیار بالاعرضه می‌کنند؛ بسیاری از گوشی‌های اندروید مانند گلکسی اس 4 و ال جی جی 3 که در سال 2013 میلادی وارد بازار شدند، نسبت نمایشگری بیشتر از 70 درصد داشتند در حالی که نسبت نمایشگر به بدنه همه گوشی‌های آیفونی که تا قبل از سال 2017 میلادی وارد بازار شدند، از 70 درصد کمتر بوده و این نسبت هم اکنون به گفته سایت خبرگزاری جی اس ام آرنا (GSMArena) در آیفون ایکس 1000 دلاری به 83 درصد رسیده است؛ ناگفته نماند که این مولفه در آیفون 8 700 دلاری و آیفون 8 پلاس 800 دلاری هنوز کمتر از 70 درصد و در حدود 65 درصد است.

قابلیت تشخیص چهره آیفون ایکس

قابلیت تشخیص چهره آیفون ایکس

سامسونگ به راحتی جواب اپل را در این زمینه داد؛ این سازنده گلکسی اس 8 خود را در ماه آوریل (12 فروردین تا 11 اردیبهشت) با این ویژگی معرفی کرد در حالی که اپل چند ماه بعد از این فناوری با نام فیس آی دی (Face ID) رونمایی کرد و گفت که توانسته است با استفاده از سیستم عمق واقعی (True Depth) دوربین آیفون ایکس خود صورت کاربر را اسکن و قفل گوشی جدیدش را از این طریق باز کند؛ البته باید در نظر داشت که سیستم تشخیص چهره گلکسی اس 8 عملکرد بسیار خوبی ندارد و این احتمال وجود دارد که سازنده کره‌ای بخواهد برای ارتقاء آن در ماه‌های آینده بروزرسانی‌هایی را ارائه کند.

هنوز باید صبر کنیم تا بفهمیم که سیستم فیس آی دی اپل در دنیای واقعی چگونه عمل می‌کند اما از آنجایی که اپل در ساخت گوشی جدیدش سیستم فیس آی دی را به عنوان جایگزین اسکنر اثر انگشت تاچ آی (Touch ID) معرفی کرده است، می‌توان انتظار داشت که این فناوری جدید عملکرد خوبی داشته باشد.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر