;
coinex

لامبورگینی ، شرکت خودروساز مشهور ایتالیایی ، خودروی خودران تولید نمی‌کند!

لامبورگینی ، شرکت خودروساز مشهور ایتالیایی ، خودروی خودران تولید نمی‌کند!صنعت حمل و نقل در چند دهه آینده کاملا تغییر می‌کند اما راندن یک ابرخودرو همیشه هیجان خاص خود را دارد و شرکت لامبورگینی هم می‌خواهد این باور را حفظ کند.

تعداد زیادی از خودروسازان در تلاش هستند تا بتوانند خودروهای خودران خود را وارد بازار کنند. هنوز هیچ کس به طور دقیق نمی‌داند که این خودروها در چه زمانی وارد جاده‌ها می‌شوند اما حقیقت مسلمی که وجود دارد این است که لامبورگینی نمی‌خواهد هیچ سهمی در صنعت عرضه اتوموبیل‌های خودران داشته باشد.

مائوریزیو رجیانی (Maurizio Reggiani)، رئیس دپارتمان تحقیق و توسعه موسسه ریجینگ بوول (Raging Bull) شرکت لامبورگینی، در رابطه با این موضوع در حواشی برگزاری نمایشگاه اتوموبیل فرانکفورت به خبرگزاری دیجیتال ترندز (Digital Trends) می گوید: “کسی که یک لامبورگینی را می‌خرد، می‌خواهد لذت رانندگی با آن را تجربه کند. اگر که به دنبال یک خودروی واقعا خودکار هستید گمان می‌کنم که شرکت لامبورگینی آخرین برندی است که در این زمینه سرمایه گذاری می‌کند.”

گفتن چنین مطلبی به هیچ وجه تعجب برانگیز نیست زیرا اگر موضوع فوق حقیقت نداشته باشد، این سوال مطرح می‌شود که چرا یک مشتری باید ابرخودرویی مثل یک لامبورگینی آونتادور (Aventador) یا هاروکین (Huracan) را که مخصوصا برای بالا بردن آدرنالین خون انسان ساخته شده‌اند، بخرد و بعد تنها روی صندلی بشیند و هیچ کاری جز کتاب خواندن انجام ندهد. یک خودروی سوپراسپورت لامبورگینی هرگز در قالب یک خودروی خودکار تجلی پیدا نمی‌کند و اگر که بخواهید خودروی اس یو وی لامبورگینی اوروس (Urus) را مطرح کنید که قرار است تا پایان سال میلادی جاری معرفی شود، در آن موقع داستان کمی فرق می‌کند.

رجیانی در رابطه با اوروس می‌گوید: “این اس یو وی خاص به سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر، یک دوربین پیشرفته، سیستم‌های تشخیص دهنده مسیر حرکت و هر ویژگی دیگری که در یک خودروی عالی به کار رفته است، مجهز می‌شود اما باز هم فاصله‌ای بین ماهیت آن با یک خودروی خودکار باقی می‌ماند؛ اوروس قرار است برای رانندگی در شرایط جاده‌ای مختلف ساخته شود.”

خودروساز ایتالیایی احتمال وارد شدن خود را به صنعت ساخت اتوموبیل‌های خودکار رد کرده است و دلایل خوبی هم برای انجام این کار دارد اما همچنان فضای لازم را برای ساخت خودروهای شبکه بندی شده برای خود باقی گذاشته است. لامبورگینی در این رابطه می‌گوید: “اوروس توانایی‌های یک خودروی شبکه بندی شده را هم دارد اما باید در نظر داشت که برای ما خودروی شبکه بندی شده باید همان چیزی باشد که مشتری می‌خواهد. ما می‌خواهیم یک سیستم و فناوری اختصاصی را در اختیار مشتریان لامبورگینی بگذاریم، نه آنچه که هم اکنون در بازار وجود دارد.”

خودروساز مشهور ایتالیایی جزییات بیشتری را در مورد خودروی اس یو وی جدید خود مطرح نکرده با وجود این مدت زمان زیادی تا رونمایی از اوروس و توانایی‌های نرم افزاری آن باقی نمانده است. رئیس موسسه آر اند دی (R&D) گفته است که مشتریان نباید انتظار داشته باشند که خودروهای سوپراسپورت لامبورگینی را با قابلیت‌های شبکه‌ای به کار رفته در سایر خودروها دریافت کنند؛ تجهیزات مدرنی مثل نمایشگرهای لمسی بزرگ، نرم افزارهای دارای توانایی پشتیبانی فرامین حرکتی دست و سایر فناوری‌هایی که برای جلب توجه راننده در یک خودرو به کار می‌روند و تجربه یک رانندگی لذت بخش را خراب می‌کنند، جایی در محصولات لامبورگینی ندارند.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر