;
coinex

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در DxOMark صدرنشین شدند

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در DxOMark صدرنشین شدندآیفون 8 و آیفون 8 پلاس بهترین امتیاز را از DxOMark به دست آوردند و با پشت سر گذاشتن اچ تی سی U11 و گوگل پیکسل در جدول رده‌بندی این وب‌سایت صدرنشین شدند.

امروز پس از آغاز فروش آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، گروه متخصصین دوربین DxOMark یک بررسی دقیق از دوربین هردوی این محصولات جدید اپل منتشر کرد و این دو دستگاه را به عنوان برترین محصولات موجود در بازار گوشی‌های هوشمند از لحاظ دوربین معرفی کرده است.

اکنون آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در DxOMark صدرنشین شدند اما پیش از این‌ها گوگل پیکسل مدتی این جایگاه را در اختیار داشت؛ البته اچ تی سی U11 با کسب امتیاز 90 از لابراتوار DxO توناست جای این گوشی را بگیرد. اما اکنون دوربین آیفون 8 پلاس با کسب امتیاز 94 به عنوان برترین محصول تست شده در لابراتور این گروه شناخته شده و برادر کوچک‌تر این دستگاه یعنی آیفون 8 نیز با کسب امتیاز 92 در جایگاه دوم این رده‌بندی قرار دارد.

آیفون 8 پلاس در عکاسی عملکرد درخشانی داشته و امتیاز 96 را به دست آورده است؛ اما در بخش فیلم‌برداری با کسب امتیاز 89 در کنار اچ تی سی U11 و کمی پایین‌تر از گوگل پیکسل با امتیاز 91 قرار می‌گیرد.

جزئیات امتیاز آیفون 8 پلاس در DxOMark
امتیازات آیفون 8 پلاس در DxOMark

دوربین آیفون 8 پلاس تقریبا در تمام بخش‌ها عملکرد بی‌نظیری داشته و تقریبا در جدول مربوط به هر بخشی از کیفیت تصاویر ثبت شده در جایگاه نخست قرار گرفته است. عکاسی حالت پرتره فوق العاده در کنار نرم‌افزار پیشرفته برای ثبت تصاویر HDR از مناظر و تصاویر بسیار خوب از صورت افراد، همچنین بزرگنمایی عالی و بهترین افکت بوکه در میان گوشی‌های موبایل پیشرفته، دوربین این دستگاه را به یک محصول بی‌رقیب تبدیل کرده است. لرزش گیر تصاویر ویدئویی و سیستم ردیابی چهره و نور نیز در حالت فیلم‌برداری این دوربین بسیار خوب عمل می‌کنند.

البته در آن روی سکه نیز نورپردازی تصاویر در نور ناکافی نیز اشکالاتی دارد و همچنین سیستم فوکوس خودکار این دوربین به خوبی سایر بخش‌های آن عمل نمی‌کند. در بخش فیلم‌برداری نیز نویز تصاویر در نور کم کاملا مشهود است. در تصویر بالا امتیاز هر یک از بخش‌ها به صورت مجزا ذکر شده‌اند.

جزئیات امتیاز آیفون 8 در DxOMark
امتیازات آیفون 8 در DxOMark

اما می‌رسیم به آیفون 8 که بیشترین امتیاز را در میان محصولات تک لنزی که گروه DxO بررسی کرده‌اند به دست آورده؛ هرچند که جای تعجب نیست زیرا آیفون 8 و آیفون 8 پلاس تقریبا از یک سیستم دوربین بهره می‌برند. دوربین دوم برادر بزرگ‌تر موجب پیشروی این محصول در بخش‌های بزرگنمایی و افکت بوکه شده که همین تفاوت منجر به امتیاز کلی بیشتر دوربین آیفون 8 پلاس نسبت آیفون 8 شده است.

با این تفاسیر تقریبا تمام نقاط قوت و ضعفی که درباره‌ی دوربین آیفون 8 پلاس گفته شد، در مورد دوربین آیفون 8 نیز صدق می‌کند.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر