;
coinex

گفته های یک عکاس حرفه ای درباره دوربین آیفون 8 پلاس + نمونه تصاویر

گفته های یک عکاس حرفه ای درباره دوربین آیفون 8 پلاس + نمونه تصاویربا عرضه آیفون 8، بررسی‌های متعددی عرضه شده و بحث‌های مختلفی درباره ویژگی‌های مختلف آن صورت گرفته است. در بین این نظرات، گفته های یک عکاس حرفه ای درباره دوربین آیفون 8 پلاس می‌تواند جالب‌تر از بقیه باشد. با تکراتو همراه باشید.

آستین من (Austin Mann) عکاس حرفه‌ای، با گشت و گذار در ایالت راجستان در هند، به عکاسی پرداخته و با دوربین آیفون 8 پلاس صدها تصویر به ثبت رسانده و در وبلاگش منتشر کرده است. تمام تصاویر بلاگ را می‌توانید از لینک انتهای مطلب مشاهده کنید؛ اما در اینجا چند مورد برجسته را می‌بینید.

نمونه تصویر گرفته شده با آیفون 8

آستین من بارها با اشاره به برتری نسبت به دوربین آیفون 7 پلاس، به صراحت گفت که دوربین آیفون 8 پلاس را دوست دارد. او به طور ویژه از ویژگی حالت پرتره و همچنین ویژگی جدید Portrait Lighting feature خوشش آمده بود.

Portrait Lighting آیفون 8

Portrait Lighting کمک کرد تا برخی تصاویر نفسی تازه بگیرند و به او این امکان را داد تا حتی بعد از ثبت عکس نیز نور را تغییر دهد؛ که اینگونه عکس خراب نمی‌شود و همچنین می‌توان بارها تغییرات را اعمال کرد. من مانند دیگر بررسی‌ها اشاره کرد که این ویژگی همیشه و 100 درصد قابل اطمینان نیست اما زمانی که انجام پذیر است، کارش را خوب انجام می‌دهد.

همچنین باید گفت که ویژگی حالت پرتره از HDR نیز پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توان جزئیاتی اضافی از تصاویر به دست آورد، مخصوصا در شرایطی با نور زیاد.

HDR در آیفون 8

افکت Portrait Mode پس از ثبت تصویر قابل غیر فعال سازی است. اگر پس زمینه بلور و مات نمی‌خواهید، می‌توانید بعد از گرفتن عکس آن را غیر فعال کنید.

آیفون 8 از همگام سازی آرام فلش نیز بهره می‌برد؛ که با باز نگه داشتن طولانی‌تر شاتر، نور بیشتری را از محیط دریافت می‌کند و نتیجه آن طبیعی‌تر جلوه دادن تصویر نسبت به معمول است که کنتراست بالایی دارند.

عکاسی با فلش در آیفون 8

باید گفت که آیفون 8 دارای ویژگی دائمی HDR است که محدوده دینامیک گسترده‌تری را در تمام تصاویر ایجاد می‌کند.

آی او اس 11 تمام تصاویر را در فرمت HEIF و ویدیوها را در فرمت HEVC ذخیره می‌کند که باعث می‌شود فضایی کمتر و تقریبا نصف معمول را اشغال کند. اگر اشتراک گذاری تصاویر درون iOS صورت گیرد، گوشی آن را به فرمت قدیمی‌ تبدیل می‌کند اما اگر تصاویر بوسیله USB کپی شوند، تصاویر بصورت اورجینال منتقل می‌شوند و ممکن است با کامپیوتر شخصی‌تان سازگار نباشد. البته در مک با آپدیت High Sierra پشتیبانی از HEVC/HEIF محقق شد.

برای مشاهده تمام تصاویر به این آدرس مراجعه کنید.

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر