;
coinex

چهار ضرورت رهبری که صاحبان کسب و کار باید به آن توجه کنند

چهار ضرورت رهبری که صاحبان کسب و کار باید به آن توجه کنندبسیاری از تلاس های کارآفرینان در نتیجه افکار و تمایلات درونی آنها شکل می گیرد. یک ایده درخشان قطعا می تواند جهان را دگرگون کند؛ اما به همان اندازه نیز تلاش و تمرکز صاحبان کسب و کار و بنیانگذاران استارتاپ ها در این امر موثر است.

سایر سرمایه های کارآفرینی، در نتیجه نیاز به تغییر شرایط نامطلوب حاصل می شود. تعداد افرادی که از دنیای کسب وکار ناراضی هستند، رو به افزایش است و تلاش می کنند ارزش های شخصی خود را ایجاد کنند. اطلاعات اخیر نشان می دهد که کانادا، دومین رتبه را در میان کشورهایی دارد که شراط مطلوبی برای کارآفرینی فراهم می کند. نزدیک به 13 درصد از جمعیت نیروی کار در اولین مراحل آغاز کسب وکار هستند. تنها کشور ایالات متحده است که در رتبه بالاتری قرار دارد.

فرقی نمی کند که انگیزه و محرک اصلی چیست، در هر حال، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار باید تغییرات و دشواری های زیادی را تحمل کنند تا کسب و کاری که راه اندازی کرده اند، در مسیر درست حرکت کند. صاحبان کسب و کار برای اینکه ایده یا مهارتی را به بازار معرفی کنند، باید خودشان را وقف کنند. آنها همچنین باید بدانند که چطور روی دیگران تاثیرگذار باشند؛ تاثیرگذاری که فراتر از ایجاد هیجان بوده و به ایجاد انگیزه در کارمندان منجر می شود.

برای اینکه بتوانید به چنین موقعیتی دست پیدا کنید، باید به یک رهبر تاثیرگذار تبدیل شوید که البته کار آسانی نیست. در ادامه چهار ضرورت رهبری را معرفی می کنیم که تمامی صاحبان کسب و کار و کارآفرینان باید روی آن متمرکز شوند؛ با تکراتو همراه شوید:

1. گرایش به یادگیری را در خود تقویت کنید

اگر ایده ای را خلق می کنید یا اینکه مجموعه مهارتی را تکمیل می کنید، در هر صورت این احتمال وجود دارد که در دایره محدود تخصص خود گرفتار شوید. صاحبان کسب و کار و کارآفرینان به خوبی می دانند که هدایت یک شرکت به دانش نیاز دارد؛ این افراد در بسیاری از مواقع باید از دایره امن خود خارج شوند.

جرارد سئیز در کتاب “Good Leaders Learn” (رهبران خوب می آموزند) خاطر نشان کرده است علیرغم اینکه برخی توانایی های رهبری برای افراد دیگر طبیعی است، اما رهبری پرقدرت می تواند به مرور زمان توسعه یابد؛ و این کار از طریق قرار گرفتن در شرایط نامطلوب و دشوار حاصل می شود. این احساس ناآشنا باعث می شود که افراد به رفتار خود عمیقا فکر کرده و ارتباط خود با دیگران را درک کنند.

تمایل به یادگیری چیزهای جدید به شما کمک می کند تا کسب وکارتان را از مراحل اولیه، به آینده ای روشن تر گسترش دهید. این طرز فکر همچنین شما را در شرایطی قرار می دهد که برای کسب دانش و مهارت مورد نیاز برای آینده مشتاق تر شوید. همزمان با رشد تیم، چشم اندازی را ایجاد کنید که همکاری با کیفیت را ارزشمند می شمارد. این تیم قطعا از رهبری شما طبعیت می کند و مشتاقانه منتظر چالش ها و فرصت هایی است که بازار برایشان ایجاد می کند.

2. توانایی برقراری ارتباط خود را تقویت کنید و تاثیرگذار باشید

مشاور املاک، شغلی است که دائما با مردم سر و کار دارد. برقراری ارتباط موثر، یک ضرورت جدی در تعامل با مشتریان است. البته این مساله در بسیاری از کسب وکارها نیز صدق می کند. صاحبان کسب و کار و رهبران کاری باید چشم انداز قانع کننده ای را ایجاد کنند که مسیر فعالیت های شرکت را مشخص می کند. برقراری ارتباط واضح و روشن، دریافت و انتقال پیام درست را امکان پذیر می کند.

3. تناسب اندام و تغذیه سالم را فراموش نکنید

کارآفرینان در نتیجه تلاش های مکرر، در اکثر مواقع احساس خستگی می کنند؛ این مساله به ویژه در مراحل اولیه توسعه کسب و کار بیشتر احساس می شود. تنها راه برای حفظ انرژی و جلوگیری از فرسودگی روحی، تغذیه مناسب و ورزش منظم است. بدون تردید با اعمال این روش، تمرکز و قدرت بیشتری برای ادامه کار خواهید داشت.

با افزایش سن نیز بیشتر از قبل این کاهش انرژی را احساس می کنید. بیشتر افراد در بخش اعظمی از دوره زندگی خود به عنوان نیروی کار فعالیت می کنند و با افزایش سن و ورود به دهه چهل یا پنجاه سالگی، دوره کارآفرینی را آغاز می کنند. نتایج مطالعاتی که در کانادا انجام شده نشان می دهد که کارآفرینان جوان با سرعت بیشتری در حال رشد هستند.

4. قوه تفکر خود را تقویت کنید

همانطور که ورزش و تناسب اندام به افزایش انرژی و بهره وری بالاتر منجر می شود، سلامت ذهن و قوه تفکر نیز در مدیریت بهتر شرایط موثر است. بخش عمده ای از صاحبان کسب و کار و کارآفرینان (75 درصد) نگرانی هایی در زمینه سلامت ذهن را نشان داده اند.

تقویت ذهن و سایر تکنیک های نابودکننده استرس در کاهش فشارهای درونی موثر بوده و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است؛ این مساله همچنین در دراز مدت روی روند توسعه کسب و کار نیز تاثیرگذار است. آگاه بودن از هر لحظه و درک احساسات پیرامون به رهبری بهینه محیط کار منجر می شود. این کارآفرینان به خوبی از اهمیت بزرگداشت و استفاده از موفقیت های کوتاه مدت آگاه هستند و از آن در جهت ایجاد انگیزه به کارمندان خود استفاده می کنند.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر