;
coinex

تفاهم نامه همکاری شرکت های دانش بنیان ایران و ارمنستان امضا شد

تفاهم نامه همکاری شرکت های دانش بنیان ایران و ارمنستان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری شرکت های دانش بنیان ایران و ارمنستان در نشست دو روزه علوم و فناوری نانوی ایران و ارمنستان امضا شد. براساس این دو تفاهم‌نامه دو شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق خواهند شد تا به انتقال فناوری با شرکت‌های ارمنی بپردازند.

هدف از برگزاری این نشست دو روزه‌ علوم و فناوری نانویی و امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت های دانش بنیان ایران و ارمنستان ، شناخت ظرفیت‌های مشترک همکاری این دو کشور، در حوزه‌ فناوری نانو بود که با حضور برخی از مقامات دو کشور و همچنین شرکت‌های نانویی در ایروان، پایتخت ارمنستان برگزار شد. این نشست در سه بخش جداگانه با عناوین برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه‌ علوم و فناوری نانو، آخرین پیشرفت‌ها در حوزه‌ فناوری نانو و تبادل فناوری نانو و فرصت‌های همکاری و به دعوت وزارت توسعه‌ اقتصادی ارمنستان برگزار گردید.

برنامه‌های نشست ایران و ارمنستان

این رویداد در چهار بخش جداگانه با عناوین فناوری نانو در صنایع دارویی و آرایشی، نانوکامپوزیت‌های پایه پلیمری، پوشش‌های سخت نانوساختار و نانوفیلترها برای صنایع نیروگاهی و ماسک‌های صورت برگزار شد. شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها نیز توانستند تا به معرفی محصولات نانویی خود بپردازند. این رویداد با هدف تبادل فناوری، با حضور شرکت‌های نانویی ایرانی و ارمنی برگزار شد. از جمله شرکت‌هایی که موفق شدند تا با شرکت‌های ارمنی تفاهم‌نامه امضا کند، یکی شرکت‌ دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بود که به عنوان تولیدکننده نانو افزودنی‌ها و مستربچ فعالیت دارد و دیگری شرکت‌ دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید داروهای ضدسرطان بود.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر