;
coinex

چراغ‌های هوشمند جدید مرسدس بنز چشمان رانندگان مقابل را اذیت نمی‌کنند!

چراغ‌های هوشمند جدید مرسدس بنز چشمان رانندگان مقابل را اذیت نمی‌کنند!

مرسدس بنز همیشه طرح‌های مبتکرانه‌ای را ارائه کرده است؛ این سازنده اخیرا نوعی از چراغ‌های هوشمند را ساخته است که قابلیت کنترل شدت نور تولیدی را دارند.

بدون شک شما هم در هنگام رانندگی مخصوصا در هنگام شب تجربه کرده‌اید که نور چراغ اتوموبیل‌هایی که از سمت مقابل شما می‌آیند، باعث کاهش دید شما شوند؛ این تجربه نه تنها چندان خوشایند نیست بلکه خطرات زیادی را نیز به دنبال دارد مخصوصا اگر که جاده‌ای که در آن هستید، باریک باشد و شما هم نسبت به آن شناختی نداشته باشید.

متخصصان شرکت مرسدس بنز این مسئله مهم را در نظر گرفته‌اند و در تلاش هستند تا چراغ‌های هوشمندی بسازند تا بتوانند به کمک آن‌ها از خطرات ناشی از کاهش دیدن رانندگان در اثر شدن نور چراغ‌های اتوموبیل‌هایی که از مسیر مقابل آن‌ها حرکت می کنند، جلوگیری کنند. اطلاعات مرتبط با این پروژه توسط یکی از مراکز مرسدس بنز در آلمان منتشر شده است؛ اطلاعات ارائه شده توسط این مرکز نشان می‌دهند که خودروساز مشهور آلمانی می‌خواهد به کمک یک نوع پروژکتور نحوه و شدت تابش نور از چراغ‌های اصلی خودرو را کنترل کند.

طبق اطلاعات موجود این پروژکتور در صورتی که تشخیص دهد که خودرویی در سمت مقابل جاده شما در حال حرکت است، مقداری از نور خود را کاهش می‌دهد تا از این طریق از کاهش دید راننده مقابل و خیره شده چشمان او به نور منتشر شده از چراغ‌های خودروی شما جلوگیری کند. فناوری جدید مرسدس بنز کاربردهای دیگری هم دارد به این نحو که می‌تواند اطلاعات دیگری را نیز در رابطه با خطوط هدایت کننده موجود در جاده‌های باریک، علائم هشدار دهنده موجود در مسیر در رابطه با ساخت و ساز و …  در اختیار راننده بگذارد. این فناوری علاوه بر این می‌تواند در رابطه با موانع ناشی از وجود اقدامات مرتبط به ساختمان سازی راننده را مطلع سازد.

هنوز مشخص نیست که مرسدس بنز می‌خواهد در ساخت خودروهای جدیدش از این فناوری استفاده کند یا تنها آن را به عنوان یک طرح مفهومی ارائه کرده است با وجود این می‌توان انتظار داشت که خودروهای جدید با چنین فناوری‌هایی وارد بازار شوند زیرا خودروسازان در تلاش هستند که اتوموبیل‌های باهوش‌تری را وارد بازار کنند.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر