;
coinex

هزینه مواد اولیه برای ساخت آیفون 8 اپل 247.51 دلار است

هزینه مواد اولیه برای ساخت آیفون 8 اپل 247.51 دلار است
گوشی‌های آیفون 2017 اپل قطعا یکی از گران ترین گوشی‌های آیفون در تاریخ این کمپانی است. به عنوان مثال آیفون ایکس برای مدل پایه 999 دلار اعلام شده که از قیمت هر گوشی آیفون دیگری تاکنون بالاتر است.

قیمت آیفون 8 کمی پایین‌تر و معقول‌تر است. این دستگاه با قیمت پایه 699 دلار به بازار عرضه می‌شود، هر چند که باز هم این دستگاه از قیمت پایه آیفون 7 با برچسب قیمتی 649 دلاری کمی بیشتر است.


بیشتر بخوانید:

قیمت آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در ایران ؛ پرچمداران جدید اپل به ایران رسیدند


به گزارش بلومبرگ که بر اساس داده‌های شرکت تحقیقاتی IHS Markit منتشر شده، به نظر می‌رسد که قیمت بالای آیفون 8 و البته دو مدل جدید دیگر، به اجزای سخت افزاری آنها مربوط است. اپل در آیفون‌های جدید خود از پردازشگر اپل ای 11 بایونیک و از پنل پشت شیشه‌ای استفاده کرده که مکانیسمی پرهزینه بوده است.

کل هزینه موادی که برای ساخت آیفون 8 اپل استفاده شده است، 247.51 دلار است. این مبلغ در برابر هزینه 237.94 دلاری برای مدل آیفون گذشته حدود 10 دلار هزینه بیشتر را نشان می‌دهد. هزینه مواد برای ساخت آیفون 8 پلاس از این هم گران‌تر است.

برای آیفون 8 پلاس 288.08 دلار هزینه شده، در حالی که هزینه مواد اولیه برای ساخت آیفون 7 پلاس 270.88 دلار است. البته تمامی این هزینه‌ها در مقایسه با هزینه‌ای که برای ساخت آیفون ایکس اپل انجام شده بسیار کمتر است. هزینه مواد آیفون ایکس بالغ بر 581 دلار بوده است.

با این حال مبلغی که برای ساخت آیفون‌های اپل پرداخت شده، هزینه واقعی ساخت این دستگاه‌ها نخواهد بود. این کمپانی مطمئنا برای بخش تحقیقات و توسعه، بازاریابی، هزینه‌های کارگر و بسیاری از موارد دیگر مبالغ هنگفتی را پرداخت کرده است، اما انتظار داریم که در نهایت اپل توضیح دهد که چرا قیمت آیفون‌های 2017 بسیار گرانتر از مدل‌های قبلی این کمپانی است.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر