;
coinex

تولد وبلاگ، و وبلاگ نویسی چطور باعث رشد کسب و کارها می‌شود؟

تولد وبلاگ، و وبلاگ نویسی چطور باعث رشد کسب و کارها می‌شود؟

قطعا شما دنیای بدون وبلاگ و وبلاگ نویسی را به یاد ندارید. وبلاگ در روزهای اولیه به عنوان یک مجله آنلاین به وجود آمده بود. جایی که افکار و احساسات شما را به دنیای وب بروز می‌دهد.
یک دانشجوی کالج به نام جاستین هال، در سال 1994 اولین وبلاگ اینترنتی خود را در قالب یک دفترچه خاطرات روزانه نوشت. در آن زمان برای وبلاگ نویسی هیچ پلتفرمی وجود نداشت، بنابراین هال بلاگ خود را در صفحه اصلی سایت خود منتشر کرد که قالب خوشایندی نداشت.

به مرور زمان وبلاگ نویسی بیشتر شد. در سال 1999 تنها 23 وبلاگ آنلاین وجود داشت. در سال 2006، 50 میلیون وبلاگ به وجود آمد.

در سال 1999 آزمایشگاه Pyra اولین نرم افزار وبلاگ نویسی (بلاگر) را راه اندازی کرد. به مرور در سال 2003 نرم‌افزارهای دیگر وبلاگ نویسی مانند وردپرس و Typepad راه اندازی شدند. به مرور همه افراد برای وبلاگ نویسی حرفی برای گفتن داشتند و تنها به وبلاگ نویسی فنی محدود نشد.

وبلاگ نویسان شروع به نوشتن درباره شیوه زندگی، سرگرمی، زیبایی و والدین کردند، و در نهایت، وبلاگ‌نویسی گسترش یافت.

اصلا چرا وبلاگ؟

اصلا چرا وبلاگ؟

در ابتدا وبلاگ نویسان از شیوه ارتباطات و احساسات خود می‌نوشتند اما در اواخر دهه 90 شروع به کسب درآمد از وبلاگ خود کردند.

آن‌ها فضاهای تبلیغاتی در وبلاگ خود برای فروش قرار دادند و یا شروع به فروش یک سرویس یا یک محصول مرتبط با وبلاگ کردند. به محض این که مردم متوجه شدند که می‌توانند از وبلاگ‌هایشان کسب درآمد کنند، ماهیت سرمایه گذاری تغییر یافت. وبلاگ نویسی ابزار تبلیغاتی برای کسب و کارها به منظور جذب ترافیک و برقراری ارتباط با مخاطبان شد.

با رشد مشترکین و مخاطبان وبلاگ‌ها، وبلاگ نویسی تبدیل به یک نیروی قدرتمند و تاثیر گذار شد و کسب و کارها شروع به مذاکره با وبلاگ نویسان برای نوشتن پست‌های تبلیغاتی کردند.

نه تنها کسب و کارها از این فرصت استفاده کردند بلکه رسانه‌ها نیز از این موضوع استقبال کردند و از این طریق وبلاگ‌های سیاسی محبوب شدند.

چرا کسب و کارها باید وبلاگ نویسی کنند؟

چرا کسب و کارها باید وبلاگ نویسی کنند؟

اما امروزه طبق آخرین آمار و ارقام، 82.2 میلیون نفر ماهانه وبلاگ می‌خوانند. این آمار نشانه جمعیت زیادی از مخاطبان در این حوزه است و کسب و کارها به خوبی می‌توانند در این بازار بالقوه سرمایه گذاری کنند.

وبلاگ‌ها می‌توانند مخاطبان بیشتری برای شرکت‌ها جذب کنند، با مشتریان ارتباط خوبی برقرار کنند و برند خود را ترویج دهند. علاوه بر این با ارائه اطلاعات رایگان و ارزشمند در مورد یک حوزه خاص از طریق وبلاگ نویسی، نویسندگان وبلاگ می‌توانند خود را به عنوان نویسندگان یک صنعت معرفی کنند.

هنگامی که وبلاگ نویسان پست‌های مرتبط و اطلاعات پیشرفته منتشر کنند، می‌توانند توجه سران آن صنعت را جلب کرده و در نهایت به “رهبران تفکر” آن صنعت تبدیل شوند.

راه اندازی وبلاگ

در حال حاضر 29.6 میلیون وبلاگ نویس ماهانه پست‌های جدید منتشر می‌کنند. در سال 2016، در هر ثانیه 24 پست جدید در وردپرس منتشر شد.

وبلاگ‌ها همچنین طول مطالب خود را افزایش دادند. طول متوسط پست وبلاگ در سال 2014، 808 کلمه و در سال 2016 به 1054 کلمه افزایش یافت.

وبلاگ‌ها همچنین طول مطالب خود را افزایش دادند. طول متوسط پست وبلاگ در سال 2014، 808 کلمه و در سال 2016 به 1054 کلمه افزایش یافت.

همانطور که بیشتر و بیشتر وبلاگ‌ها راه اندازی می‌شوند، راه اندازی وبلاگ شما ریسک بالایی دارد از نظر اینکه جمعیت مخاطبان بیشتر است و مخاطبان انتخاب‌های زیادی دارند.

ما در حال حاضر با رشد سریع وبلاگ‌ها روبه رو هستیم. وبلاگ‌ها در حال تکامل یافتن به سوی شبکه‌های اجتماعی هستند با توجه به ظهور ویدئوها، پادکست‌ها، استوری‌ها در اینستاگرام و فیس بوک و غیره؛ اما به تنهایی از مزیت‌های وبلاگ‌ها به خوبی می‌توانید استفاده کنید.

کسب و کارها چه نوع محتوایی باید تولید کنند؟

در این که وبلاگ‌ها باید بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی محتوایی قرار بگیرند بحثی نیست. اما با افزایش رقابت‌ها، استراتژی ما نیز باید تکامل یابد. چطور پست‌های مرتبط و مفید تولید کنید؟ چطور وبلاگ خود را منحصر بفرد و جالب نگاه دارید و چطور در این جمعیت متفاوت باشید؟

کلید اصلی کیفیت است

مخاطب هدف خود را بشناسید و سعی کنید درک کنید برای چه کسانی می‌نویسید. سپس محتوای خود را به موقع ارائه دهید. فقط به دلیل اینکه باید یک وبلاگ را حفظ کنید محتوا تولید نکنید. روش‌های خلاقانه دیگری برای ارائه اطلاعات نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

از تصاویر استفاده بیشتری کنید. در حال حاضر 77.7 درصد وبلاگ‌ها شامل تصاویر هستند و 51 درصد از آن‌ها بیش از یک تصویر در مطالب خود استفاده می‌کنند. اینفوگرافی‌ها و ویدئوها یکی دیگر از استراتژی‌های بصری بزرگ برای جذب خوانندگان است.
مهمتر از همه اعتبار یک مطلب است. خوانندگان از صد فرسخی محتوای جعلی را حس می‌کنند. به محتواهایی توجه کنید که بیشترین مشارکت و ترافیک را به همراه دارد.

از تصاویر استفاده بیشتری کنید. در حال حاضر 77.7 درصد وبلاگ‌ها شامل تصاویر هستند و 51 درصد از آن‌ها بیش از یک تصویر در مطالب خود استفاده می‌کنند. اینفوگرافی‌ها و ویدئوها یکی دیگر از استراتژی‌های بصری بزرگ برای جذب خوانندگان است. مهمتر از همه اعتبار یک مطلب است. خوانندگان از صد فرسخی محتوای جعلی را حس می‌کنند. به محتواهایی توجه کنید که بیشترین مشارکت و ترافیک را به همراه دارد.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که وبلاگ شما موفقیت آمیز است، از تبلیغات مستقیم کسب و کار خود اجتناب کنید. از وبلاگ برای ارائه ارزش به مخاطبان خود استفاده کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

به راحتی می‌توانید برای تبلیغات وبلاگ خود از پلتفرم‌های تبلیغات همگن مانند کانگورو استفاده کنید تا تبلیغات شما به صورت مستقیم جنبه تبلیغاتی نداشته باشد و خوانندگان بتوانند ابتدا با وبلاگ شما ارتباط برقرار کنند. کانگورو می‌تواند وبلاگ شما را در صفحاتی که محتوای آنان با محتوای شما مرتبط است برای مخاطبان به نمایش بگذارد و از این طریق به شما این اطمینان را می‌دهد که مخاطبان شما دقیقا همان مخاطبان هدف شما خواهند بود.

از خوانندگان خود سوال بپرسید و با پاسخ‌های آنان مشارکت کنید. برای خوانندگان خود مفید جلوه کنید بدون آن که در ازای آن چیزی از آن‌ها درخواست کنید. وبلاگ‌ها به سرعت در حال تحول هستند و عملکرد آن‌ها با 10 سال گذشته متفاوت است. اما پتانسیل رشد آن‌ها همچنان قدرتمند باقی مانده است.

درباره وبلاگ نویسی این مطالب را نیز بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر