;
coinex

ایران با ورود بی سابقه گردشگران درآمدزایی می کند

ایران با ورود بی سابقه گردشگران درآمدزایی می کند !

کشور ایران دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است، اما یک دوره تحریم سخت مالی را گذرانده است و در این دوران گردشگران زیادی نمی‌توانستند به دیدن زیبایی‌های این کشور  بیایند.

با گذشت این دوران چندی است که شاهد ورود گردشگران غربی هستیم و اکنون ایران با ورود بی سابقه گردشگران درآمدزایی می کند و اکنون نیز در حال تجربه‌‌‌ رونق در زمینه ورود گردشگران غربی به این کشور است. آمارها نشان می‌دهد که حدود 14.5 درصد از گردشگرانی که در این مدت به کشور ایران سفر کرده‌اند آمریکایی هستند.

اطلاعات شرکت گردشگری فوروارد کیز

داده‌های مربوط به شرکت تحلیل سفر و گردشگری فوروارد کیز که منتشر شده، نشان می‌دهد که از اول سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی برابر با ۱۰شهریور ۱۳۹۵، تا اول سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی یعنی۱۰ شهریور ۱۳۹۶، تعداد گردشگرانی که به کشور ایران سفر کرده‌اند در مقایسه با قبل ۵ درصد افزایش یافته است.

الیویر جاگر، مدیرعامل فوروارد کیز در این‌باره اعلام نمود که تغییرات سیاسی که تاکنون اتفاق افتاده باعث شده این کشور بیشتر در دسترس گردشگران قرار گیرد و همچنین  نشان می‌دهد که ایران با ورود بی سابقه گردشگران درآمدزایی می‌کند .

وی ادامه داد که کشور ایران در حال تبدیل شدن به یک کشور بسیار جذاب برای گردشگران غربی و همینطور کسب و کار است. به گفته این مدیر و تحلیلگر حوزه گردشگری، تا وقتی که فرودگاه‌های ایران بتوانند ظرفیت رقابت لازم را داشته باشند، تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از ایران نیز افزایش خواهد یافت.

بررسی درآمد و تعداد سفرها به ایران

براساس اطلاعات موجود در میانه ماه گذشته بود که تنها در مدت یک هفته، تعداد ۱۰پرواز جدید از بخش‌های اروپا و بریتانیا در تهران به زمین نشستند. این فرایند باعث آسان‌تر شدن سفر از اروپا به مقصد ایران شده است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۵-۱۳۹۴) کل سهم سفر و گردشگری در تولید ناخالص ملی ایران، حدود ۷.۷ درصد بود و انتظار می‌رود که این میزان در سال ۲۰۱۷ میلادی (‌۱۳۹۶-۱۳۹۵) به ۴.۹ درصد افزایش یابد. البته تنها دلیلی که برای این افزایش می‌توان عنوان کرد این است که درهای کشور ایران به روی گردشگران باز شده است.

به گفته مقامات ایرانی، این کشور در سال میلادی گذشته بیش از ۸.۳ میلیارد دلار از بخش گردشگری درآمد داشته است و این یعنی افزایش ۱۱ درصدی درآمد ایران از این بخش؛ یعنی ایران با ورود بی سابقه گردشگران درآمدزایی می کند . به علاوه در سال 2016 میلادی (۱۳۹۵-۱۳۹۴)، ۵.۵ میلیون گردشگر خارجی پا به خاک ایران گذاشتند.

ویژگی‌های گردشگری کشور ایران

کشور زیبای ایران پر از بازار، موزه‌، مسجد، بنای تاریخی، باغ‌ و مکان قدیمی و نیز کاخ‌هایی در میانه‌های شهرهای شلوغ، خرابه‌های تاریخی و مناظر غنی روستایی است.  این کشور اکنون پر از گردشگران غربی است که همه دوربین به دست هستند و از ماجراجویی، باستان‌شناسی و هنر این کشور لذت می‌برند.

نیکولا کاسوتیک که رییس بخش پژوهش‌های منطقه خاورمیانه در شرکت بین‌المللی پژوهش بازار یورومانتیوراست درباره ایران و جاذبه‌های آن اعلام نمود که ایران یک ستاره درخشان است و ظرفیت‌های بالایی نیز دارد. به گفته وی این احتمال وجود دارد که ایران به یک بازار سرآمد گردشگری در منطقه خاورمیانه و همچنین شمال افریقا تبدیل گردد.

رییس بخش پژوهش‌های منطقه خاورمیانه تاکید نمود که کشور ایران با داشتن ویژگی‌هایی منحصر به فرد، گنجایش لازم برای این را دارد که در صورت فراهم شدن زیرساخت مورد نیاز توسعه یابد و با تغییرات پیش آمده کنار بیاید.

گزارشات تازه‌ایی که از سوی یورو مانیتور منتشر شده، نشان می‌دهد که دولت کنونی ایران به دنبال تشویق گردشگران بین‌المللی برای حضور در این کشور است.

یعنی در واقع ایران با ورود بی سابقه گردشگران درآمدزایی می کند چون به درآمدزایی از این راه نیاز دارد. براساس اطلاعات موجود در ایران خارجی‌ها برای ورود به مکان‌های عمومی و همچنین نمایشگاه‌ها دو برابر پول پرداخت می‌کنند.

تاثیر تحریم‌های آمریکا بر گردشگری ایران

تحریم‌های آمریکا علیه ایران هنوز ادامه دارد و حتی آمریکا اصرار دارد تا برخی تحریم‌ها علیه این کشور را نگه دارد، اما با این وجود گروه‌های هتل‌داری بزرگ دنیا به‌ تازگی وارد ایران شده‌اند تا هتل‌سازی کنند و صنعت هتل‌داری ایران را نونوار کنند.

گروه‌هایی چون فرنچ آکور، روتانا و ملیا اسپانیا ازجمله نام و نشان‌های شناخته‌شده‌ای هستند که قصد دارند تا برای توسعه هتل‌داری در ایران اقدام نمایند.

بیشتر جمعیت کشور ایران مسلمان هستند، ولی با این وجود به گردشگران اجازه داده می‌شود تا بتوانند از چندین کلیسایی مشهور که در گوشه و کنار این کشور وجود دارند، بازدید کنند. کلیسای جلفا و وانک که در اصفهان قرار دارند ازجمله مکان‌های مهم گردشگری ایران هستند که تمامی گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند، می‌توانند از آنها نیز بازدید نمایند.

به تازگی در کشور ایران یک امتیاز بزرگ به بخش گردشگری اضافه شده و آن هم گردشگری سلامت است؛ یعنی در این نوع گردشگری تمام خارجی‌ها می‌توانند کارهای درمانی و جراحی‌های خود را نیز با قیمت‌هایی به‌ نسبت ارزان انجام دهند.

مشکل بزرگ صنعت گردشگری ایران

مشکل بزرگی که در صنعت گردشگری ایران وجود دارد این است که کشور ایران در ۳‌‌ دهه تحریم به سر برده است و در داخل ایران امکان استفاده از کارت‌های اعتباری معتبر کشورهای غربی مختلف وجود ندارد و همین امر باعث شده تا گردشگران مقدار زیادی پول نقد با خود حمل کنند.

لازم به ذکر است که گردشگران خارجی این توانایی را دارند تا با قیمت‌هایی به ‌نسبت کم‌، غذاهای محلی، چای، کتاب‌های شعر فارسی و فرش ایرانی را تهیه نمایند.

نرخ جرم و جنایت نیز در کشور ایران بسیار پایین است و همین امر باعث شده تا ایران در مقایسه با سایر کشورها که در آنها حملات تروریستی اتفاق می‌افتد، امتیاز بالاتری داشته باشد. همچنین باید گفت که ایرانی‌ها در هر سن و با هر باوری که باشند به مهمان‌نوازی نیز مشهور هستند.

به گفته باور سائول گرین‌لند مدیر بازاریابی شرکت تراول ریسپانسیبل، کشور ایران در کنار تمام این امتیازات و ویژگی‌هایی که دارد، به دلیل مسائلی چون پیش‌داوری و ترس، بسیاری از گردشگران از سفر به ایران پرهیز می‌کنند.

البته هنوز هم کسانی در این میان هستند که ارزش ویژه‌ فرهنگ و تاریخ ایران را می‌دانند و اماکن تاریخی آن را نیز می‌ستایند. پس این افراد به دیدگاه سایر گردشگران زیاد اهمیت نمی‌دهند.

اطلاعات رسمی دیگری نیز وجود دارد که مربوط به سال ۲۰۰۹ میلادی است و نشان می‌دهد که تعداد گردشگران در ایران ۳ برابر شده است. همچنین باید گفت که توافق هسته‌ای انجام شده در سال ۲۰۱۵ میلادی، که بین ایران و ۶ قدرت جهانی بود باعث شد تا تعداد گردشگران سفر کرده به ایران افزایش یابد.

اینکه گفته می‌شود ایران با ورود بی سابقه گردشگران درآمدزایی می کند ، فقط برای دولت نیست بلکه ورود گردشگران باعث می‌شود تا فرصت‌ها برای کارآفرینان محلی و کسب‌وکارهای خارجی نیز افزایش یابد.

البته رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ قصد دارد تا از توافق هسته‌ای که با نام برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام شناخته می‌شود، خارج شود اما با این وجود بسیاری از شرکت‌ها به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و حاضرند به ایران بیایند و به رونق گردشگری در این کشور کمک نمایند.

با وجود تمام این صحبت‌ها و مشکلات پیش رو، ایران از نظر گردشگری یکی از بهترین‌ها در دنیا محسوب می‌شود و می‌تواند تا بر تمام این ویژگی‌ها تکیه نماید و به درآمدهای بسیار خوبی نیز دست یابد.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    نمی خوام بحث سیاسی کنم ولی فکر می کنم این تیترتون خیلی با واقعیت های موجود همخوانی نداره . به نظرم بیشتر تبلیغاتی هست چون با زیرساخت های موجود این چیزی که شما نوشتید بعیده .

    پاسخ