;
coinex

خرید خودروی صفر و کارکرده با قیمت 100 تا 150 میلیون تومان [راهنمای خرید]

 

چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرده با قیمت 100 تا 150 میلیون تومان

می‌توان محبوب‌ترین خودروها را در نزد ایرانی‌ها، خودروهای سدان در نظر گرفت. ایرانی‌ها به این مدل خودروها بسیار توجه دارند، اما باید گفت که در این چند سال اخیر، کراس اوورها نیز توانسته‌اند به راحتی جلب توجه نمایند.

اما یکی از دلایلی که سدان‌ها را بیشتر محبوب کرده و باعث شده است تا آنها فروش بیشتری داشته باشند، شاید قیمت پایین‌تر آنها باشد.

لازم است اشاره نمود که چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرده نیز مهم است که در اینجا می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم. البته چون خودروهای سدان در ایران محبوبیت بیشتری دارند در ادامه به بررسی چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرده سدان نیز خواهیم پرداخت.

بررسی چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرده در بازار

1- خرید خودروهای صفر کیلومتر

کیا سراتو سایپا (2 لیتری آپشنال)

چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد

نسل دوم خودروی کیا سراتو، مدت 3 سال است که در خط تولید سایپا حضور دارد. یکی از اصلی ترین نقطه ضعف‌هایی که این خودرو دارد، فقر شدید آپشن است. وقتی این خودرو با نمونه‌های وارداتی و رقبای چینی‌اش مقایسه می‌شود، مشکلات آن بیشتر به چشم می‌آید.

شاید برای رفع این مشکلات است که سایپا، نمونه آپشنال سراتو را روانه بازار کرده است. این مدل سراتو می‌تواند برای افرادی که به اصالت خودرو و عملکرد فنی مناسب و سطح مطلوب آپشن‌های آن اهمیت می‌دهند، گزینه مناسبی باشد.

اما سراتو سایپا باز هم از نظر آپشن، مخصوصا از نظر ایمنی، در مقایسه با سایر نمونه‌های هم نسل وارداتی خود در سطحی پایینی قرار دارد. از دیگر نقاط ضعف این خودرو می‌توان به کیفیت نسبتا پایین رنگ و کابین خودرو و سر و صدای آن نیز اشاره نمود.

قیمتی که برای نمونه 2 لیتری آپشنال سراتو از سوی سایپا در نظر گرفته شده است، 99 میلیون و 91 هزار تومان است؛ ولی این خودرو در بازار آزاد با قیمتی تا حدود 100.5 میلیون تومان نیز فروش رفته است، بنابراین بهتر است همیشه به چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرده دقت کافی داشته باشیم.

هیوندای اکسنت

چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد در کشور

هیوندای اکسنت دارای امکاناتی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد و به راحتی نظر آنها را نیز به خود جلب نماید. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به وجود امکانات رفاهی، ایمنی، مصرف سوخت پایین و استهلاک پایین اشاره نمود. اکسنت با داشتن این ویژگی‌ها، به گزینه‌ای مناسب برای استفاده روزمره در شهرهای شلوغ تبدیل شده است. اما نکته مهمی که باید به آن اشاره نمود، نبود توان پیشرانه و لذت رانندگی در اکسنت است.

قیمت مدل 2016 این خودرو از سوی آسان موتور 115 میلیون تومان است ولی در بازار آزاد می‌توان اکسنت صفر کیلومتر را بسته به سال ساخت آن و همچنین سطح تجهیزاتش، با قیمتی بین 100 تا 116 میلیون تومان خریداری کرد.

 مزدا 3

چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد در ایران

مدتی است که نسل جدید مزدا 3 به بازارهای جهانی عرضه شده است، اما با این وجود هنوز هم نسل‌های قبلی این خودرو در کشور از محبوبیت بالایی برخوردارند. از دلایل این محبوبیت می‌توان به مواردی چون، عملکرد مناسب پیشرانه و گیربکس مزدا 3، دارا بودن لیستی کامل از تجهیزات رفاهی و ایمنی، داشتن هندلینگ و لذت رانندگی قابل توجه و کیفیت ساخت بالا اشاره نمود.

مزدا 3 مشکلاتی نیز دارد. وجود فضایی کم در صندلی عقب و همچنین سواری نسبتا خشک را می‌توان از مشکلات این خودرو در نظر گرفت. آخرین قیمتی که برای مزدا 3 از سوی بهمن موتور اعلام شده است، 118 میلیون و 60 هزار تومان است؛ ولی قیمت آن در بازار آزاد، تا 120 میلیون تومان نیز گزارش شده است، پس دقت در چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرده بسیار مهم است.

 MG GT

چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد بالای 100 میلیون

MG GT یکی از جدیدترین محصولات MG در ایران است. این خودرو دارای طراحی نسبتا اسپرت و جوان پسندی است و عملکرد فنی نسبتا مطلوبی نیز دارد. علاوه بر این MG GT دارای سطح کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی است.

باید گفت که این خودرو با داشتن تمام این ویژگی‌ها یکی از کم اقبال‌ترین خودروها در بازار ایران محسوب می شود. یکی از دلایل این امر می‌تواند بازاریابی ضعیف شرکت وارد کننده آن یعنی مدیا موتورز باشد.

این شرکت قیمت گذاری نسبتا تندی را نیز برای این خودرو در نظر گرفته است و همین باعث شده که این خودرو طرفارانی اندک داشته باشد. اگر تغییری در این روند اتفاق نیافتد، باید گفت که بازار دست دوم مناسبی در انتظار خریداران کنونی آن نیست.

قیمتی که از سوی مدیا موتورز برای MG GT در نظر گرفته شده است، 115 میلیون تومان است. به صورت نقدی و اقساطی امکان خرید این خودرو وجود دارد که به ترتیب 6 و 2 میلیون تومان تخفیف در این حالت اعمال می‌شود.

میتسوبیشی لنسر

چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد بالای 150میلیون

میتسوبیشی لنسر یک سدان اسپرت و محبوب است که سابقه‌ای 46 ساله در بازارهای جهانی دارد. این خودرو هندلینگ و لذت رانندگی قابل توجهی دارد. همچنین سواری نسبتا نرم و سطح قابل قبولی از تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز باعث محبوبیت بیشتر میتسوبیشی لنسر شده است.

اما این خودرو از نظر ظاهری، چهره مناسبی ندارد و اندکی نیز رنگ و بوی قدیمی شدن به خود گرفته است. همچنین رانندگان جوان عملکرد گیربکس CVT آن را نیز گاهی اوقات کسل کننده می‌دانند. قیمت لنسر در آرین موتور، 139.8 میلیون تومان است.

کیا سراتو

چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد در بازار کشور

این خودرو تا کنون در 3 نسل متفاوت تولید شده و هر 3 نسل آن نیز به کشور وارد شده‌اند.

از بین این 3 نسل، نسل‌های دوم و سوم آن توانسته‌اند محبوبیت قابل توجهی در بازار کشور به دست آورند. مدتی است که فیس لیفت نسل سوم سراتو نیز وارد کشور شده است. این خودرو دارای ظاهر اسپرت و آپشن‌های بسیار کاملی است و همین ویژگی‌ها باعث شده تا مشتریان زیادی به آن علاقه مند شوند.

سایز رینگ و لاستیک کیا سراتو نسبتا بزرگ است، سواری آن اندکی خشک است و کیفیت و دوام کلی آن نیز در مقایسه با رقبای ژاپنی‌اش در درجه پایینی قرار دارد. قیمت سراتو فیس لیفت مدل 2017 که توسط اطلس خودرو به فروش می رسد، حدود 145 میلیون تومان است. این نمونه از سراتو در بازار آزاد، بین 134 تا 145 میلیون تومان معامله می‌شود.

هیوندای الانترا

چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد در بازار ایران

نسل قبلی هیوندای الانترا در ایران توانست به موفقیت‌هایی دست یابد. اکنون مدل 2017 این خودرو نیز وارد ایران شده است. الانترا 2017، دارای ویژگی‌های چون توان پیشرانه، تجهیزات رفاهی مناسب، کیفیت ساخت ارتقا یافته نسبت به نسل‌های گذشته، است.

این خودرو برای افرادی که به دنبال یک سدان نرم با تجهیزات رفاهی کامل هستند، گزینه‌ای بسیار مناسب است اما باید گفت که هیوندای الانترا فاقد جاذبه‌های اسپرت است.

قیمتی که از سوی شرکت کرمان موتور برای این خودرو  در نظر گرفته شده است، برابر 135.9 میلیون تومان است ولی این شرکت شرایط فروش را هنوز مشخص نکرده است. شرکت آسان موتور نیز، الانترا را 90 روزه و با قیمت 147.2 میلیون تومان به فروش می رساند. قیمت الانترا در بازار آزاد و بسته به سطح تجهیزات نصب شده، چیزی حدود 130 تا 150 میلیون تومان است.

تویوتا پریوس

چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد در بازار کشور

تویوتا پریوس یکی از پرفروش ترین خودروهای هایبرید دنیا محسوب می‌شود. این خودرو از نظر مصرف سوخت و آلایندگی، در بهینه ترین حالت ممکن قرار دارد. همچنین فضای کابین جادار و تجهیزات ایمنی کاملی نیز دارد.

تویوتا پریوس چهره‌ای خاص و غیر عامه پسند دارد و به این دلیل که خودروهای هایبرید هنوز در کشور ما همه گیر نشده اند، بسیاری از تعمیرکاران توانایی تعمیر این خودروها را ندارند و لازم است تا به نمایندگی مجاز مراجعه شود.

این خودرو در 2 تیپ C و 3 و با قیمت 152 و 158 میلیون تومان به فروش می رسد. قیمت آن در بازار آزاد، بسته به سال ساخت خودرو و همچنین سطح تجهیزات آن، با قیمتی بین 136 تا 178 میلیون تومان معامله می‌شود.

2- خرید خودروهای دست دوم

هیوندای سوناتا نسل ششم  (YF)

بررسی چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد در بازار کشور

شرکت هیوندای نسل ششم سوناتا را نسبتا اسپرت طراحی نموده است. سوناتا Yf علاوه بر اینکه طراحی اسپرتی دارد، آپشن‌هایی کامل و نرمی قابل توجهی نیز در سواری به سرنشینان خود عرضه می کند.

چندین سال از تولید این خودرو می‌گذرد، اما هنوز هم توانسته است تا بازار دست دوم قابل قبولی داشته باشد. اگر بخواهیم در مورد اجزای داخلی کابین آن صحبت کنیم باید گفت که کیفیت پایینی دارد.

نسل ششم سوناتا در مدل های 2011 تا 2015 در بازار کشور وجود دارد. قیمت این خودرو بسته به سال ساخت، میزان کارکرد و همچنین سلامت خودرو، بین 100 تا 155 میلیون تومان متغییر است.

هیوندای الانترا نسل پنجم

بررسی چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد در بازار ایران

یکی از محبوب‌ترین خودروهای این برند کره ای در بازار ایران، نسل پنجم الانترا است. از مهمترین عوامل موفقیت این خودرو می‌توان به طراحی زیبا و سطح کامل آپشن‌ها اشاره کرد. این خودرو به دلیل ویژگی‌هایی که دارد بازار دست دوم آن نیز همیشه داغ است. هندلینگ، لذت رانندگی با این خودرو، کیفیت اجزای داخلی کابین آن، در سطحی کاملا معمولی قرار دارد.

هیوندای الانترا نسل پنجم در مدل های 2013 تا 2016 در بازار کشور وجود دارد. قیمت نمونه‌های مختلف این خودرو بسته به سال ساخت آن، سطح آپشن‌ها و ویژگی‌هایش، میزان سلامت و کارکرد آن بین 90 تا 130 میلیون تومان معامله می‌شود.

هیوندای آزرا نسل چهارم

بررسی چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد

جنسیس و سنتنیال لوکس‌ترین محصولات هیوندای بودند اما  بعد از معرفی هیوندای آزرا نسل چهارم، این خودرو توانست تا در ایران شناخته شود. این خودرو به لطف داشتن پیشرانه قدرتمند، آپشن‌های مناسب، فضای جادار کابین و فضای صندوق بار، به فروش قابل توجهی دست یابد.

این خودرو همچنین رقیبی مناسب برای رقبایش محسوب می‌شود. آزرا نسل چهارم نقاط ضعفی نیز دارد که در این میان می‌توان به استهلاک بالا و عملکرد نامطمئن سیستم ترمزاشاره کرد. این خودرو در مدل های 2006 تا 2011 در بازار وجود دارد و بسته به سال ساخت آن، میزان سلامت و کارکرد خودرو، قیمتی بین 70 تا 145 میلیون تومان دارد.

کیا اپتیما نسل سوم

بررسی چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد با قیمت بالای 100 میلیون تومان

کیا اپتیما نسل سوم، یک سدان اسپرت جوان پسند است و این ویژگی باعث شده است تا آمار فروش آن به یکباره افزایش یابد. اما ویژگی‌ مهم اپتیما فقط چهره اسپرت آن نیست بلکه می‌توان به سطح کامل آپشن‌ها و کیفیت ساخت قابل توجه آن نیز اشاره نمود.

البته این اپتیمای اسپرت، نرمی خودروهایی همچون هیوندای سوناتا یا تویوتا کمری را ندارد. کیا اپتیما نسل سوم در مدل‌های 2012 تا 2016 در بازار کشور وجود دارد. برای خرید این خودرو بسته به سال ساخت، میزان کارکرد و سلامت آن، لازم است تا قیمتی بین 115 تا 170 میلیون تومان پرداخت شود.

تویوتا کرولا نسل یازدهم

بررسی چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد با قیمت بالای 150میلیون تومان

سدان کامپکت تویوتا که بیش از 50 سال است به بازارهای جهانی عرضه می شود، عنوان پرافتخار پرفروش‌ترین خودروهای جهان را دارد. در بازار کشور نیز این خودرو تقریبا پرطرفدار است. مدتی است که واردات این خودرو متوقف شده و اکنون فقط به صورت دست دوم در بازار وجود دارد و باید به چگونگی خرید خودروهای صفر و دست دوم دقت داشت.

این خودرو کیفیت بالایی دارد و دوام قطعات آن نیز بالاست. استهلاک آن نیز پایین است و همچنین سواری نرم و آرامی دارد. اما باید گفت که آپشن‌های گوناگون و لذت رانندگی ندارد.

نسل یازدهم تویوتا کرولا در مدل های 2014 تا 2016 و در 2 تیپ XLI (نیمه فول آپشن) و GLI (فول آپشن) در بازار وجود دارد. مدل‌های مختلف این خودرو بسته به تیپ، سال ساخت، میزان سلامت و کارکرد، با قیمتی بین 120 تا 160 میلیون تومان معامله می‌گردد.

تویوتا کمری نسل هفتم

بررسی چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد برای علاقه مندان

تاکنون 8 نسل از این خودرو تولید شده است و پس از آزادسازی مجدد واردات خودرو در دهه 80 شمسی نیز، نسل‌های پنجم، ششم و هفتم تویوتا وارد کشور شده‌اند. سدان خانوادگی محبوب تویوتا تاکنون بارها توانسته است عنوان پرفروش ترین خودرو بازار آمریکا را به دست آورد.

نسل ششم این خودرو توانست تا در بازار کشور فروش فوق العاده ای داشته باشد. در ادامه که نسل هفت این خودرو وارد بازار شد،  با وجود اینکه ارتقا یافته بود، اما قادر نبود تا مانند نسل قبل، بازار را از آن خود نماید.

کمری نسل هفت به عنوان یک خودروی جادار خانوادگی  با سواری نرم و راحت، استهلاک پایین، کیفیت بالا و عملکرد فنی قابل قبول، هنوز هم یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. اما لازم است اشاره نمود که این نسل نیز مانند سایر نسل‌های خود، از ظاهر جذاب و آپشن‌های کامل بی بهره است.

نسل هفتم کمری در مدل های 2012 تا 2015 و در 3 رده تجهیزاتی GLX، GL و SE در بازار کشور وجود دارد. این خودرو بسته به سال ساخت، تیپ تجهیزاتی، میزان سلامت و کارکرد با قیمتی بین 125 تا 180 میلیون تومان، خرید و فروش می شود.

تویوتا آریون نسل اول

بررسی چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد برای خریداران

خودروی آریون بر پایه کمری طراحی شده و تویوتا آن را در بازارهای استرالیا و خاورمیانه عرضه می کند. طراحی ظاهری آریون متفاوت با کمری است ولی از نظر قوای محرکه، آریون چند سر و گردن بالاتر است.

آریون دارای یک پیشرانه قدرتمند و عملکردی بسیار مطلوب است و از این نظر به خوبی قادر است تا نظر خریداران جوان را به خود جلب نماید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که هزینه‌های نگهداری و قیمت لوازم یدکی اریون اندکی بالا است.

تویوتا آریون نسل اول در مدل های 2009 تا 2011 در بازار کشور وجود دارد. این خودرو بسته به سال ساخت، میزان سلامت و کارکرد، قیمتی بین 130 تا 170 میلیون تومان دارد.

نیسان تی ینا

بررسی چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد برای مشتریان

نیسان تی ینا در برخی بازارها با نام ماکسیما نیز شناخته می‌شود.در سال 1388 شرکت پارس خودرو اولین بار و به صورت وارداتی این خودرو را در کشورعرضه کرد و 2 سال بعد نیز در خط مونتاژ پارس خودرو قرار گرفت.

از ویژگی‌های تی ینا می‌توان به پیشرانه قدرتمند، دارا بودن سطح کامل تجهیزات رفاهی و فضای بزرگ کابین و صندوق بار اشاره نمود. این خودرو نقاط ضعفی نیز دارد که می‌توان به ابعاد بزرگ آن و مصرف سوخت نسبتا بالایش اشاره نمود که ممکن است در استفاده‌های شهری اندکی دردسرساز شود.

این خودرو به صورت وارداتی در مدل های 2009 تا 2012 و به صورت مونتاژی با مدل های 1390 تا 1393، در 2 تیپ XL (نیمه فول) و XV (فول) در بازار کشور موجود است. نمونه‌های مختلف این خودرو، بسته به سال ساخت، تیپ، میزان سلامت و کارکرد آن، قیمتی بین 110 تا 160 میلیون تومان دارند.

ب ام و سری 5 نسل پنجم  (E60)

بررسی چگونگی خرید خودروی صفر و کارکرد برای جوانان

یکی از محبوب ترین محصولات ب ام و در سال های اخیر، نسل پنجم ب ام و سری 5 است. پس از اینکه واردات مجدد خودرو به کشور آزاد گشت، نسل پنجم ب ام و سری 5 یکی از اولین خودروهایی بود که به بازار کشور وارد شد.

این خودرو لذت رانندگی فوق العاده‌ای دارد که با آخرین تجهیزات و تکنولوژی‌های ترکیب شده است. بیش از 12 سال از عرضه اولیه آن در بازار کشور می‌گذرد ولی هنوز هم جذابیت و محبوبیت نسبی خود را حفظ کرده است.

از نقاط ضعف این خودرو می‌توان به کیفیت پایین برخی اجزای کابین آن و همچنین محدودیت شبکه خدمات پس از فروش و گرانی قطعات یدکی آن اشاره نمود.

ب ام و سری 5 E60 تنوع فراوانی از نظر پیشرانه دارد و در کدهای 53Di، 525i، 523i، 520i و 54Di و همچنین مدل های 2005 تا 2010 در بازار کشور کشور وجود دارد.

قیمت نمونه‌های مختلف این خودرو با توجه به نوع پیشرانه، میزان سلامت و کارکرد آن، از 105 میلیون تومان تا 185 میلیون تومان متفاوت است.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر