;
coinex

رشد استارتاپ های تشخیص چهره پس از رونمایی اپل از فیس آیدی

رشد استارتاپ های تشخیص چهره پس از رونمایی اپل از فیس آیدیگزارشات جدید مدعی هستند که رشد استارتاپ های تشخیص چهره پس از رونمایی قابلیت فیس آیدی اپل افزایش داشته است.

کمپانی اپل در آبان ماه آینده رسما پروسه فروش و عرضه گوشی هوشمند آیفون ایکس را آغاز می کند؛ این موبایل از ویژگی بیومتریک جدید فیس آیدی (Face ID) برخوردار است. آیفون ایکس با بهره مندی از چندین سنسور در پنل جلویی و سیستم دوربین پیشرفته می تواند بیش از 30 هزار نقطه مشهود را روی چهره شما مشخص کند؛ بدین تریتب، نقشه دقیقی از چیزی که می بیند را ایجاد می کند و آن را به خاطر می سپارد. بنابراین، تنها کاری که باید برای باز کردن قفل گوشی انجام دهید این است که با چشمان باز به گوشی خود نگاه کنید.

هنوز مشخص نیست که این قابلیت چه بازخوردی را از کاربران دریافت می کند؛ با اینحال، گزارش جدید بلومبرگ مدعی شده که استارتاپ های تشخیص چهره ، پس از مجهز شدن گوشی اپل به این قابلیت، موج جدیدی را در بازار این تکنولوژی ایجاد کرده اند.

این استارتاپ ها که منحصرا در زمینه تکنولوژی های تشخیص چهره فعالیت می کنند، اعلام کرده اند که تقاضای آنها از طرف شرکت های دیگر افزایش یافته است؛ این افزایش تقاضا از زمان معرفی آیفون ایکس در تاریخ 21 شهریور (12 سپتامبر) ایجاد شده است.

جرج براسکوف، مدیرعامل یکی از این استارتاپ های تشخیص چهره به نام Sensible Vision به بلومبرگ گفته است که رونمایی اپل از تکنولوژی فیس آیدی باعث شده “شرکت هایی مثل موتورولا و ال جی به سراغ شرکت هایی مثل ما بروند.” براسکوف همچنین مدعی شد که خریداران بالقوه در حال ثبت سفارشات هستند که از میان آنها می توان به تولیدکنندگان گوشی های هوشمند اشاره کرد.

“با وجود اینکه بسیاری از افراد قصد خرید آیفون ایکس 999 دلاری را ندارند، سایر تولیدکنندگان رقیب به دنبال این هستند که این تکنولوژی را در دستگاه های خود قرار دهند. استارتاپ ها در حال فروش تکنولوژی تشخیص چهره خود هستند و می گویند که میزان تقاضای آنها از 12 سپتامبر که اپل از فیس آیدی رونمایی کرده، افزایش داشته است.”

جرج براسکوف؛ مدیر اجرایی شرکت سنسیبل ویژن در ادامه گفت:

“حال ما یک پیشرو مثل اپل داریم که این تکنولوژی را تایید می کند. این باعث شده شرکت هایی مثل موتورولا و ال جی به ما مراجعه کنند.”

گزارشات دیگر نیز مدعی هستند که تکنولوژی تشخیص چهره از سه تا پنج سال آینده در بیش از نصف دستگاه های هوشمند قرار خواهد گرفت؛ اپلیکیشن های تخشیص هویت موبایل بانک و پرداخت ها نیز از جمله آنها هستند. کارشناسان پیش بینی کرده اند که ارزش این بازار از 3.35 میلیارد دلار در سال 2016، به 6.84 در 2021 افزایش خواهد یافت.

 

کریگ فدریگی، رئیس بخش نرم افزاری کمپانی اپل از رویداد رونمایی تا به حال، در بیانیه های مختلف اعلام کرده که فیس آیدی “بسیار امن”، “سریع” و “کاربردی” است. او همچنین خاطر نشان کرد که عدم اطمینان کاربران را درک می کند، اما این تردید با راه اندازی و استفاده آنها از این قابلیت، برطرف خواهد شد. فدریگی همچنین بیان کرد که چهره شما تنها در دستگاه ذخیره شده و در دسترس هیچ کس دیگری غیر از شما نیست.

.

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر