;
coinex

انتقال پول تنها با یک فرمان صوتی در اپلیکیشن پرداخت جدید گوگل !

انتقال پول تنها با یک فرمان صوتی در اپلیکیشن پرداخت جدید گوگل !اپلیکیشن پرداخت جدید گوگل با استفاده از صدای کاربر، پول و وجوه نقدی را منتقل می کند. این اپلیکیشن با نام Tez به تازگی در هند معرفی شده است.

اپلیکیشن پرداخت جدید گوگل یا “تز” از یک نوع تکنولوژی به نام audio QR برخوردار شده که به کاربر اجازه می دهد پول و وجوه نقدی را منتقل کند؛ این کار با استفاده از صدای کاربر و جفت شدن دو دستگاه انجام می شود. با این قابلیت که با نام cash mode option (گزینه حالت نقد) معرفی شده، گوشی ها ارتباطی را بر اساس تشخیص صدای پرداخت یا دریافت کننده برقرار می کنند. به گزارش Financial Times، این صداها برای گوش انسان غیر قابل شنیدن است؛ چرا که از فرکانس های اولترا سونیک استفاده می شود. از این رو، ویژگی نامبرده شبیه به معاملات نقدی است که به تبادل اطلاعات شخصی مثل حساب بانکی و شماره تلفن نیاز ندارد. حالت نقد یا Cash Mode روی هر گوشی مجهز به میکروفون و اسپیکر که توانایی پشتیبانی از اپلیکیشن پرداخت جدید گوگل را داشته باشد، در دسترس است. این سیستم به تراشه ان اف سی (NFC) نیازی ندارد. تکنولوژی Audio QR گوگل به Chirp شباهت دارد که داده ها را از طریق صدای اولتراسونیک، کدگذاری می کند.

در حال حاضر بیش از 300 میلیون گوشی هوشمند در کشور هند فعال است. گوشی های مجهز به ان اف سی هنوز محدود بوده و یا گران قیمت هستند؛ این در حالیست که بسیاری از کاربران هندی، گوشی های میان رده تا پایین رده را ترجیح می دهند. اپلیکیشن پرداخت جدید گوگل Tez یک گام جلوتر از اندروید پی قرار دارد؛ چرا که به کاربران اجازه می دهد اپلیکیشن های پرداخت خود را به بانک ها متصل کنند. تمامی بانک های این کشور از این ویژگی پشتیبانی می کنند.

اپلیکیشن تز همچنین از انتقال بانک به بانک نیز پشتیبانی می کند که از طریق Tez Shield حفاظت می شود؛ این یک پلتفرم امنیت داده است که کلاهبرداری و تقلب را شناسایی کرده و از هویت کاربر حفاظت می کند. اپلیکیشن پرداخت جدید گوگل شبیه به اپلیکیشن چت عمل می کند؛ با استفاده از لیست مخاطبان، سابقه انتقالات را سازماندهی می کند. به گفته گوگل، افراد یا شرکت هایی که به آنها پرداخت داشته و یا وجهی را از آنها دریافت کرده اید، به صورت یک گروه مدیریت می شوند.

این کمپانی مدعی است که کسب و کارهای کوچک می توانند از این اپلیکیشن استفاده کرده و با استفاده از حساب بانکی خود، وجوه را دریافت کنند. این اپلیکیشن برای کابران آی او اس و اندروید در دسترس بوده و به زودی در کشورهای دیگر نیز راه اندازی می شود.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر