;
coinex

تیم دانشگاه امیرکبیر در مسابقات کمیکار به مقام قهرمانی رسید

تیم دانشگاه امیرکبیر در مسابقات کمیکار به مقام قهرمانی رسید

دانشگاه صنعتی امیر کبیر که با تیم ربات‌های شیمیایی در مسابقات کمیکار شرکت کرده بود، توانست تا به مقام قهرمانی این مسابقات، در کشور اسپانیا دست یابد.

مسابقات جهانی کمیکار از تاریخ 30 سپتامبر، برابر با 8 مهرماه در کشور اسپانیا آغاز شد و تا 5 اکتبر، برابر با 13 مهرماه ادامه خواهد داشت. تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز از روز جمعه ۷ مهرماه، برای حضور در این رقابت‌ها عازم بارسلونای اسپانیا شد. کمیکار یکی از مسابقات خلاقانه دانشجویی است و برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی در نظر گرفته شده است که همه ساله در جهان برگزار می‌گردد. در مسابقات امسال نیز نمایندگانی از 23 کشور جهان، از جمله آمریکا حضور داشتند.

جزئیات برگزاری مسابقات کمیکار

مسابقات کمیکار در دو بخش طراحی و پوستر برگزار می‌شود. در این مسابقه لازم است تا تیم‌های شرکت کننده خودروهایی با ابعاد مشخص بسازند. این خودروهای ساخته شده توسط تیم‌ها، باید بتوانند تا مسیر تعیین‌شده را طی کنند. همچنین در ادامه میزانی آب به شرکت کنندگان اعلام می‌شود و لازم است تا خودروهای طراحی شده، این میزان آب را نیز حمل کنند.

برای اینکه محیط زیست آلوده نشود لازم است تا نیروی پیش‌راننده‌ی این خودروها، یک ماده شیمیایی باشد؛ به عبارت دیگر نباید از هیچ گاز یا مایع دیده‌شدنی و یا هیچ باتری تجاری در ساخت آنها استفاده شود. در بخش طراحی مسابقات کمیکار ، تیم ربات‌های شیمیایی دانشگاه صنعتی امیرکبیر توانست تا مقام قهرمانی را از آن خود کند.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر