;
coinex

جلوگیری از ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی

 

جلوگیری از ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی

به گفته معاون مرکز ملی فضای مجازی، از این پس امکان ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد که ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی به یک معضل تبدیل شده است و دیگر از نظر فنی امکان ارسال پیام‌های تبلیغاتی انبوه با شماره‌های شخصی برای افراد وجود نخواهد داشت. به گفته امیرخوراکیان، یکی از بحث‌هایی که در کارگروه ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی مطرح شده است، جلوگیری از ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی بوده است. وی ادامه داد که این موضوع مسئله‌ای حاد نیست و تعداد کمی از افراد این پیامک‌ها را دریافت می‌کنند. به گفته وی این پیامک‌ها باعث نارضایتی مشترکین شده‌اند و ادامه داد که این موضوع برای حل مشکلات احتمالی پیگیری خواهد شد.

اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی

به گفته امیرخوراکیان لازم است تا اپراتورها سقفی را برای ارسال تعداد پیامک در نظر بگیرند؛ به گونه‌ای که اگر مشترکین بخواهند با یک شماره شخصی تعداد پیامکی بالاتر از سقف تعیین شده ارسال کنند، از نظر فنی برایشان امکان پذیر نباشد. وی در مورد اینکه هنوز سقف تعداد پیامک‌های ارسالی مخص نشده است سخن گفت و ادامه داد که برای این مسئله با اپراتورهای موبایل صحبت شده است و آنها نیز این موضوع را پذیرفته‌اند. به گفته خوراکیان ترتیبی داده خواهد شد که اگر از یک شماره شخصی تعداد زیادی پیامک ارسال شود، این پیامک‌ها تبلیغات در نظر گرفته شوند.

جزئیات تصویب مسئله ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی

به گفته معاون مرکز ملی فضای مجازی، این موضوع در کارگروه ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی مطرح شده و به تصویب نهایی نیز رسیده است. وی ادامه داد که موضوع اصلی در این مورد، سقف تعداد پیامک‌هاست که باید مد نظر قرار گیرد. به گفته وی کاربران در مناسبت‌های مختلف تعداد زیادی پیامک ارسال می‌کنند به همین دلیل است که باید از نظر فنی، پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی قابل تشخیص باشند. وی تاکید نمود که لازم است تا اپراتورها قادر باشند این تفاوت را درک کرده و پیامک شخصی افراد با پیامکهای تبلیغاتی شخصی تداخلی پیدا نکند. به گفته معاون مرکز ملی فضای مجازی، وظیفه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که از طریق سامانه ۱۹۵ به موضوعات مربوط به مزاحمت‌های پیامکی رسیدگی نماید.

معاون مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد که حدود یک ماه قبل برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی، در جلسات کارگروه شرکت داشته است. وی از دریافت گزارش عملکرد و تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه سخن گفت و اعلام نمود که اکنون منتظر جمع بندی تصمیمات و پیگیری این موضوع هستند. خوراکیان تاکید نمود که در جلسات برگزار شده هیچ آماری از شکایت مردمی در مورد ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی ارائه نشده است و اضافه کرد که موضوع تنظیم ارسال پیامک تبلیغاتی، خواسته مخاطبان است و از جمله اقداماتی است که باید اجرایی گردد.

وی در پایان بر حل مشکل مربوط به ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی تاکید نمود و ادامه داد که این مسئله تا حد زیادی حل شده است. وی از اقدامات وزارت ارتباطات در این زمینه نیز سخن گفت و اعلام کرد که قرار است تا این وزارتخانه اقدامات و پیگیری‌های موثرتری را انجام دهد.


بیشتر بخوانید:

ارسال پیامک های تبلیغاتی با شماره های شخصی ساماندهی می شوند!


.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر