;
coinex

متوقف شدن شماره گذاری چند خودروی داخلی توسط پلیس

متوقف شدن شماره گذاری چند خودروی داخلی توسط پلیس

مصوبه اخیر دولت در مورد از رده خارج کردن خودرهای فرسوده در ازای تولید خودرو با مصرف سوخت بالا، باعث متوقف شدن شماره گذاری چند خودروی داخلی توسط پلیس شد.

در مصوبه اخیر هیات دولت مشخص شده است که باید خودروسازان در ازای تولید خودروهایی با مصرف سوخت بالا، خودروهای فرسوده خود را از رده خارج کنند. این مسئله باعث شد تا پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی جلوگیری کند.

ابلاغ هزینه‌ و عوارض شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و داخلی به وزارتخانه‌ها

معاون اول رئیس‌جمهوری در 24 مرداد ماه سال جاری، مصوبه‌ای را به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه ابلاغ نمود. در این ابلاغ،هزینه‌ها و عوارض شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و داخلی مشخص شده است. در این مصوبه مشخص شده است که هر خودروساز داخلی که خودرویی سواری با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر تولید کند، باید جریمه گردد. جریمه در نظر گرفته شده این است که، در ازای تولید و شماره‌گذاری هر خودروی سواری با مصرف سوخت بالا، خودروساز باید یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

اقدامات پلیس و متوقف شدن شماره گذاری چند خودروی داخلی

پلیس راهنمایی و رانندگی نیز چند روزی است که براساس این مصوبه جدید فعالیت می‌کند. اجرای این مصوبه از سمت پلیس باعث متوقف شدن شماره گذاری چند خودروی داخلی شد. پلیس برای شماره‌گذاری این چند مدل خودروی داخلی، خواستار از رده خارج کردن یک خودروی فرسوده شده است. براساس اخبار موجود، شماره‌گذاری این خودروها به طور کامل متوقف شده است زیرا خودروسازان با این خواسته پلیس مخالفت کرده‌اند. از جمله خودروهایی که شماره‌گذاری آنها توسط پلیس متوقف شده است می‌توان به ویتارا، هایما توربو، جک اس5 و …. اشاره نمود.

خودروسازان از عوارض تولید خودروهای پرمصرف معاف می‌شوند!

متوقف شدن شماره گذاری چند خودروی داخلی در واقع به دلیل ابلاغ مصوبه جدید هیات دولت اتفاق افتاد. در این راستا وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، در اولین روزهای فعالیت خود، نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهوری نوشت و از وی خواست تا خودروسازان از عوارض تولید خودروهای پرمصرف معاف شوند. محمد شریعتمداری در این نامه‌ از اسحاق جهانگیری خواست تا به دلیل تبعات منفی این مصوبه بر بازار خودرو و همچنین افزایش قیمت تمام شده خودروها برای مشتریان، مصوبه مذکور اصلاح شود و خودروسازان داخلی به ازای تولید خودرو با مصرف سوخت بالا جریمه نگردند.

احمد نعمت‌بخش، که دبیر انجمن خودروسازان ایران است،  این اقدام پلیس راهنمایی و رانندگی را که مانع شماره ‌گذاری چند خودروهای داخلی شده است، غیرقانونی اعلام نمود. فعلا اخباری در مورد نحوه شماره‌گذاری این خودروها وجود ندارد و باید منتظر باشیم تا سرانجام این اقدامات مشخص گردد.


بیشتر بخوانید:

جریمه تولید خودرو با مصرف سوخت بالا ؛ تنبیه تولیدکننده یا خریدار


.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر