;
coinex

پردازنده پاینکن سرج اس 2 برای اولین بار در شیائومی می 6 سی قدرتنمایی می‌کند

پردازنده پاینکن سرج اس 2 (Pinecone Surge S2)، پردازنده جدید کمپانی شیائومی است که بر اساس شواهد موجود برای اولین بار در گوشی شیائومی می 6 سی قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر برندهای بزرگی در صنعت موبایل جهان وجود دارند که پردازنده گوشی‌های هوشمندشان را خودشان طراحی می‌کنند. اپل، سامسونگ و هواوی از این دسته‌اند و باید نام شیائومی را نیز در کنار این بزرگان قرار داد.

در فوریه گذشته، شیائومی برای نخستین بار پردازنده اختصاصی پاینکن سرج اس 1 (Pinecone Surgen S1) خود را معرفی کرده و برای اولین بار آن را در گوشی شیائومی می 5 سی به نمایش درآورد. نمی‌توان این پردازنده را قطعه قدرتمندی به حساب آورد، اما کارایی آن چندان هم بد نبوده است.

پردازنده پاینکن سرج اس 2 (Pinecone Surge S2)، پردازنده جدید کمپانی شیائومی است که بر اساس شواهد موجود برای اولین بار در گوشی شیائومی می 6 سی قرار خواهد گرفت.

اکنون شیائومی در حال توسعه نسل دوم از پردازنده‌های خود است. بر اساس اخباری که در ویبو به اشتراک گذاشته شده، سرج اس 2 شیائومی یک پردازنده هشت هسته‌ای است که با لیتوگرافی 16 نانومتری طراحی شده و توسط شرکت TSMC تولید می‌شود. تولید انبوه این تراشه می‌تواند در سومین سه ماهه از سال جاری آغاز شود.

استفاده از فرآیند 16 نانومتری به جای 10 نانومتری می‌تواند هزینه‌های تولید را تا حد زیادی کاهش دهد. این پردازنده در بازار گوشی‌های هوشمند موقعیتی شبیه به اسنپدراگون 625 کوالکام خواهد داشت. پیش از این نیز شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه شاید نوکیا نیز در گوشی‌های آینده خود از پردازنده پاینکن سرج شیائومی استفاده کند.

اولین پردازنده شیائومی در گوشی می 5 سی به کار گرفته شد و بنابراین شیائومی سرج اس 2 به احتمال بسیار زیاد باید در گوشی شیائومی می 6 سی (Xiaomi MI6C) خودنمایی کند. همان طور که گفته شد، تولید این تراشه در سه ماهه سوم امسال آغاز شده و احتمالا این دستگاه نیز در سه ماه چهارم به بازار عرضه می شود.

.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: igeekphone

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر