;
coinex

تعداد خودروهای الکتریکی جنرال موتورز تا سال 2023 به 20 مدل می رسد

شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز (General Motors) هفته گذشته اعلام کرد که این شرکت با تلفیق دو تکنولوژی باتری های الکتریکی و پیل سوختی هیدروژنی تا سال 2023 میلادی 20 خودروی تمام الکتریکی تولید خواهد کرد.

این حرکت غول خودرو سازی جهان نشانگر عزم این شرکت برای ورود به بازارهای خودروهای تمام الکتریکی و رقابت با شرکت هایی نوپا مانند تسلا (Tesla) است. مارک رویس (Mark L. Reuss)، یکی از مدیران اجرایی این شرکت پس از معرفی مشخصات باتری های جدید تولیدی شرکت جنرال موتورز در یک کنفرانس اعلام کرد: ” جنرال موتورز اعتقاد دارد که آینده از آن تکنولوژی های الکتریکی خواهد بود.” وی اضافه کرد که این گفته تنها جنگ رسانه ای نبوده و جنرال موتور اعتقاد کاملی به این امر دارد.

خودروهای الکتریکی جنرال موتورز

جنرال موتور با معرفی خودروی تمام الکتریکی شورولت بولت ای وی (Chevrolet Bolt EV) بر این ادعای خود صحه گذاشت و اعلام کرد که این شرکت برنامه ای جامع برای ساخت خودروهای الکتریکی و خودران داشته و به همین دلیل با استفاده از تجربیات شرکت هایی مانند Cruise Automation و Maven Ride قصد ورود به دنیای خودروهای الکتریکی خودروان و قابلیت به اشتراک گذاری هوشمند خودروها را دارد.

رویس با اشاره به شورولت بولت ای وی که در گذشته معرفی شد و دو خودروهای تمام الکتریکی جدید که سال 2018 میلادی وارد بازار خواهد شد، اعلام کرد که تعداد خودروهای الکتریکی جنرال موتور تا سال 2023 میلادی به مرز 20 عدد خواهد رسید. وی با اشاره به این نکته که حرکت به سوی خودروهای تمام الکتریکی توسط تولید کنندگان معتبری مانند شرکت خودروسازی ولوو (Volvo) پی گرفته می شود، سیاست این شرکت را شرح داد ولی اطلاعاتی در مورد جدول زمانی تولید و عرضه خودروهای الکتریکی جنرال موتورز نکرد ولی تصیح داد که هیچ شرکتی در دنیا با توجه به بازه بسیار گسترده محصولات شرکت موتور -سواری کوچک تا خودروهای شاسی بلند صنعتی و باری- توانایی رقابت با آن را نخواهد داشت.

سرانجام موتورهای احتراق داخلی و درون سوز فعلی

وی اضافه کرد که ساخت خودروهای الکتریکی جنرال موتورز به سادگی فشردن یک کلید نبوده و این امر، پروژه ای زمانبر خواهد بود. رویس در مورد خودروهای غیر الکتریکی این شرکت نیز گفت که پیشرانه های موتورهای احتراق داخلی این شرکت تا زمان ارائه خودروهای الکتریکی مورد بازبینی و بهینه سازی مداوم قرار خواهند گرفت.

باتریهای جدید جنرال موتورز

تغییر رویه این شرکت و ساخت خودروهای الکتریکی جنرال موتورز با ترکیب دو تکنولوژی پیل سوختی و موتورهای الکتریکی امری غیر منتظره بود چراکه این شرکت در طول سالیان گذشته همواره اعتقاد داشت که پیل سوختی هیدروژنی مناسب ترین جایگزین برای موتورهای احتراق داخلی فعلی خواهد بود.

علاوه بر این جنرال موتورز از ساختار جدیدی در باتری های خود خبر داد که انعطاف پذیری بیشتری در مقابل خواسته های مشتریان داشته و مهندسین قابلیت تغییر آن بنا نیازهای مشتریان را خواهند داشت. البته این شرکت اضافه کرد که تولید خودروهای با آلایندگی صفر ، امکانات و تجهیزات زیادی لازم داشته و تنها مسله مهم در تکنولوژی خودروهای الکتریکی جنرال موتورز نخواهد بود.

محصولات آینده

شرکت جنرال موتورز در انتهای این کنفرانس خبر از تولید یک ساختار جدید برای خودروهای باری این شرکت خبر داد. این پلفترم که سوروس (SURUS که مخفف عبارات Silent Utility Rover Universal Superstructure است) نام دارد، از ترکیب دو تکنولوژی پیل سوختی و موتور الکتریکی نیرو خواهد گرفت.

خودروهای الکتریکی جنرال موتورز

رویس در مورد پلفترم سوروس اضافه کرد که این ساختار جدید و مدرن نمونه‌ای بسیار منعطف بوده و توانایی استفاده به عنوان خودروی باری، وانت و یا حتی آمبولانس را داشته که هیچگونه آلاینده ای را به محیط زیست سرازیر نمی کند.

 

منبع : BusinessInsider

 

 

 

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر