;
coinex

نگاه نزدیک به گوگل پیکسل 2 : انحراف از جنگ سخت‌افزار

نگاه اولیه به گوگل پیکسل 2: انحراف از جنگ سخت‌افزارگوگل پیکسل 2 نشان می‌دهد که این شرکت تصمیم گرفته رقابت را از جدال در زمینه‌ی مشخصات فنی قدرتمندتر به زمینه‌ی دیر بازده‌تر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین منتقل کند که اهمیت بسیاری نیز دارد.

گوگل پیکسل 2 ثمره‌ی همین ایده‌ی تمرکز بر هوش مصنوعی است. هرچند که این محصول به لحاظ سخت‌افزاری نیز پیشرفت داشته اما یک جهش عظیم در این زمینه را شاهد نیستیم. پردازنده‌ی اسنپدراگون 835 همان چیپستی است که تقریبا تمامی پرچم‌داران از آن بهره می‌برند و ظاهرا چیپست جدیدتر کوالکام برای این دستگاه آماده نشده است. مقدار رم دستگاه نسبت به سال گذشته تغییری نداشته اما حافظه داخلی آن دو برابر شده است. نمایشگر و دوربین این محصول نیز تقریبا تغییر محسوسی به خود ندیده‌اند و عمدتا همان سخت‌افزار نسل قبلی در نسل جدید پیکسل‌های گوگل نیز استفاده شده است.



در زمینه‌ی فروش به احتمال فراوان گوگل پیکسل 2 راه دشواری را پیش روی خود دارد زیرا مشتریان در سال‌های اخیر به این موضوع عادت کرده‌اند که هر سال با مشخصات فنی محصولات جدید ذوق زده شوند و بی‌صبرانه منتظر تجربه‌ی تغییرات سخت‌افزاری دستگاه باشند، اما گوگل در این زمینه چندان حرفی برای گفتن ندارد. البته ظاهرا گوگل تعمدا تلاشی برای اغوای مشتریان در این زمینه نداشته و ظاهرا می‌خواهد مانند یک سیاست‌مدار باتجربه در مورد جزئیات سخن بگویید.

پنل پشتی شیشه و فلز در گوگل پیکسل 2
گوگل پیکسل 2

ضمنا چند تغییر کلیدی نیز برای آرام کردن نیاز کاربران در گوگل پیکسل 2 بکار گرفته شده است. طراحی ظاهری جدید این محصول با ترکیب فلز و شیشه دو رنگ سفید و مشکی در پنل پشتی دستگاه زیبا به نظر می‌رسد. همچنین دکمه پاور دستگاه نیز نارنجی براق است که هرچند جذاب به نظر می‌رسد اما چندان چشمگیر نیست. بدنه‌ی فشار پذیر نیز درست شبیه به همان چیزی ست که پیش از این در اچ تی سی U11 شاهد بودیم؛ البته این بار به فعال‌سازی دستیار هوشمند گوگل اختصاص یافته است.

عکاسی پرتره در گوگل پیکسل 2 حقیقتا چشمگیر است؛ به ویژه وقتی این نکته را در نظر بگیرید که گوگل با یک دوربین موفق شده این قابلیت را به محصول خود اضافه کند. همچنین به‌کارگیری تثبیت‌کننده دوگانه‌ی نوری و الکترونیکی موجب بهبود کیفیت تصاویر این دوربین شده است. این تغییرات دقیقا نشان دهنده‌ی این نکته است که گوگل بجای تغییرات گسترده تنها به بهبود سخت‌افزار موجود خود اکتفا کرده است. برخی امکانات نرم‌افزاری گوگل پیکسل 2 از جمله قابلیت تشخیص موسیقی که قرار است همان کاری را انجام دهد که اپلیکیشن Shazam انجام می‌دهد، چندان خروجی دل‌چسبی ندارد.

هرچند که اسپیکرهای استریو دوگانه روی پنل جلویی همچنان خوشایند است و دستان شما به هیچ وجه مانع انتقال صدا نمی‌شوند. همچنین دستیار صوتی گوگل این قابلیت را دارد که اگر تنها چند جمله از یک آهنگ را برای این دستیار هوشمند زمزمه کنید بتواند موزیک مورد نظر شما را پیدا کند. به نظر می‌رسد گوگل به آرامی در مسیر هوشمند کردن دستیار خود حرکت می‌کند.

اسپیکرهای دوگانه در پنل جلویی گوگل پیکسل 2
پنل جلویی گوگل پیکسل 2

در مجموع اینکه گوگل پیکسل 2 و دستیار هوشمند گوگل از جریان حاکم بر گوشی‌های هوشمند دیگر شرکت‌ها پیروی نکرده و مسیر خود را دنبال کرده اند اتفاق جالبی است. گوگل نشان داده که این گوشی هوشمند به لحاظ سخت‌افزاری نیاز چندانی به پیشرفت نداشته و اکنون نوبت به آن رسیده که تحول را از در دستیار هوشمند دستگاه ایجاد کند تا به سوی انقلاب بعدی در محصولات خود حرکت کند. اگر این نقشه نتیجه دلخواه گوگل را نداشته باشد آن‌وقت احتمالا این شرکت سال آینده به سراغ تغییرات سخت‌افزاری خواهد رفت.

.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر