;
coinex

گوگل پیکسل 2 به سریع ترین سنسور اثرانگشت جهان مجهز شده است

گوگل پیکسل 2 به سریع ترین سنسور اثرانگشت جهان مجهز شده استکمپانی گوگل شب گذشته بالاخره از نسل جدید پرچمدارن خود رونمایی کرد. نسخه کوچکتر با نام گوگل پیکسل 2 معرفی شده و علیرغم اینکه با تمام ویژگی های پیکسل 2 ایکس ال همراه نیست، هنوز هم یک دستگاه پرچمدار و رده بالا به شمار می رود.

این دستگاه با ویژگی های منحصر به فردی همراه است که آن را از سایر موبایل ها متمایز کرده و قدرت رقابت در بازار را دارد. حال نگاهی دقیق تر خواهیم داشت به جزئیات گوگل پیکسل 2 ؛ با تکراتو همراه شوید:

گوشی های پیکسل امسال نیز با عنوان made by Google معرفی شدند؛ اما می دانیم که طراحی و تولید گوشی پیکسل 2 را کمپانی اچ تی سی به عهده داشته است. این کمپانی در سال گذشته نیز نسل اول گوشی های پیکسل گوگل را طراحی و تولید کرد. با نگاه کردن به ظاهر این دستگاه به آسانی می توان مولفه های طراحی اچ تی سی را در آن مشاهده کرد. از جمله برجسته ترین ویژگی مشابه اچ تی سی، قاب یا فریم حساس به فشار است که با عنوان اکتیو اج (Active Edge) معرفی شده که قبلا نظیر آن را در اچ تی سی یو 11 دیده بودیم. این ویژگی برای اولین بار توسط این کمپانی تایوانی راه اندازی شد. البته نباید گوگل پیکسل 2 را همان اچ تی سی یو 11 بدانیم؛ قابلیت اج سنس (Edge Sense) در این موبایل، به گوشی جدید گوگل نیز راه پیدا کرده تا تجربه کاربری بهتری را فراهم کند. فریم حساس به فشار این موبایل می تواند میزان فشار را نیز تشخیص دهد و اپلیکیشن ها یا برنامه های مورد نظر کاربر را مطابق با آن اجرا کند.

گوشی های پیکسل امسال نیز با عنوان made by Google معرفی شدند؛ اما می دانیم که طراحی و تولید گوشی پیکسل 2 را کمپانی اچ تی سی به عهده داشته است.

پیکسل 2 یکی از محصولات گوگل به شمار می رود، با اینحال این تکنولوژی اچ تی سی در ترکیب با دستیار هوشمند گوگل اسیستنت کار کرده و به این شکل معرفی شده است. این در حقیقت ترکیبی از هوش مصنوعی دو شرکت بزرگ است که در حال حاضر، روند گسترش وسیعی را طی می کنند. با این اوصاف، اجرا یا راه اندازی گوگل اسیستنت در گوشی گوگل پیکسل 2 به آسانی فشار دادن فریم موبایل است. البته می توانید میزان فشار را شخصی سازی کرده و هر برنامه ای که مد نظر دارید را با آن اجرا کنید. این ویژگی حتی زمانی که موبایل قفل و یا اسلیپ باشد نیز اجرا می شود.



یکی از اصلی ترین مواردی که تعجب و انتقاد کاربران را به همراه داشته، عدم برخورداری گوشی های نسل قبلی گوگل از تاییدیه مقاومت در برابر ذرات غبار و آب بود. اینطور که از شواهد پیداست، کمپانی گوگل این بازخوردها را دریافت کرده و گوشی پیکسل 2 را به تاییدیه IP67 مجهز کرده است؛ بنابراین، این موبایل در برابر قطرات آب و غبار مقاوم خواهد بود. این دستگاه به مدت 1 ساعت در آب با عمق 1 متر دوام می آورد. از دیگر مشخصات پیکسل 2 می توان به ان اف سی، بلوتوث 5.0 و استاندارد جدید شارژ بیسیم اشاره کرد که پیشرفت بهینه ای را در سرعت و بهره وری شارژ ایجاد کرده است.

یکی از مولفه های اصلی طراحی اچ تی سی نیز به گوگل پیکسل 2 راه پیدا کرد: اسپیکرهای استریو در نمای جلویی که می تواند تجربه با کیفیت تری را به کاربر ارائه کند. چنین طراحی کمتر در گوشی های امروزی دیده می شود. گوگل لنز نیز به زودی روی این موبایل اجرا خواهد شد.

اما نکته دیگر این است که اسکنر اثرانگشت در نمای پشتی در مقایسه با مدل های نسل قبلی بهینه سازی شده و سریع ترین اسکنر اثرانگشت در جهان به شمار می رود.

لانچر پیکسل نیز با تغییراتی همراه شده که با هدف بهینه سازی تجربه کاربری طراحی شده است. برای فعال کردن این ویژگی های جدید تنها کافیست به قسمت تنظیمات پیکسل 2 مراجعه کنید. علاوه بر این، بخش گوگل هوم در لانچر جدید بازطراحی شده است. اندروید 8.0 اوریو به صورت پیش فرض روی این موبایل اجرا می شود.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر