;
coinex

در رویداد 4 اکتبر گوگل چه گذشت؟ معرفی 6 دستگاهی که در این رویداد معرفی شدند

در رویداد 4 اکتبر گوگل چه گذشت؟ معرفی اجمالی 6 دستگاهی که در این رویداد معرفی شدندگوشی های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، ستاره های رویداد 4 اکتبر گوگل بودند؛ اما به سختی می توان محصولات دیگری که توسط این غول فناوری معرفی شد را نادیده گرفت.  

رویداد 4 اکتبر گوگل میزبان محصولات متنوعی بود که توجه بسیاری از علاقه مندان به تکنولوژی را به خود جلب می کند؛ از واقعیت مجازی گرفته تا دوربین های مبتنی بر هوش مصنوعی. بسیاری از شایعاتی که تا قبل از رویداد 4 اکتبر گوگل منتشر شدند نیز تایید شده و بسیاری نیز تکذیب شدند. با اینحال گوگل توانست محصولاتی را معرفی کند که هیچ کس پیش بینی نمی کرد. در این متن قصد داریم برجسته ترین محصولاتی که در رویداد 4 اکتبر گوگل رونمایی شده را به صورت اجمالی معرفی کنیم؛ با تکراتو همراه شوید:

رویداد 4 اکتبر گوگل میزبان ستاره های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال بود

رویداد 4 اکتبر گوگل میزبان ستاره های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال بود

کارمان را با محصول محوری رویداد 4 اکتبر گوگل آغاز می کنیم. گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 2 پیکسل 2 ایکس ال به ترتیب از نمایشگرهای 5.5 و 6 اینچی برخوردار هستند. این موبایل ها به نمایشگر اولد پلاستیکی خمیده مجهز هستند که کمی تا لبه ها کشیده شده است. گوگل مدعی شده که اندازه نمایشگر، تنها تفاوت اصلی در ارائه تجربه کاربری به شمار می رود. بنابراین، کاربران هر دو موبایل جدید گوگل می توانند از قابلیت اکتیو اج (Active Edge) مشابه اج سنس در اچ تی سی یو 11 برخوردار شوند. با این ویژگی می توان با فشار دادن لبه ها، عکس سلفی گرفت. دوربین گوشی های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال همانند آیفون 8 از واقعیت افزوده و مود عکسبرداری پرتره پشتیبانی می کند. البته از جک هدفون در این موبایل ها خبری نیست. روند پیش فروش این دو موبایل آغاز شده است. پیکسل 2 با قیمت 649 دلار و پیکسل 2 ایکس ال با قیمت 849 دلار به فروش می رسد.

رونمایی از کروم بوک گوگل پیکسل بوک در رویداد 4 اکتبر گوگل

رونمایی از کروم بوک گوگل پیکسل بوک در رویداد 4 اکتبر گوگل

در این رویداد مشخص شد که پیکسل بوک که قبلا شایعاتی از آن منتشر شده بود، یک دستگاه کروم بوک است. این دستگاه همچنین کاربری مشابه تبلت را ارائه می کند. گوگل پیکسل بوک به نمایشگر 12.3 اینچی مجهز شده و باتری آن تا 10 ساعت دوام می آورد. کاربران این دستگاه از یک کلید مجزا برای دسترسی ساده تر به دستیار هوشمند گوگل اسیستنت نیز بهره خواهند برد.

اگر با این دستیار صحبت کنید، او نیز با صدا به شما پاسخ می دهد؛ اما اگر درخواست خود را تایپ کنید، دستیار نیز در سکوت کامل و به صورت یک متن پاسخ می دهد. یک گزینه انتخابی نیز وجود دارد که با پرداخت مبلغ 99 دلاری از آن برخوردار می شوید؛ قلم استایلوس پیکسل بوک پن.



پیش فروش این دستگاه آغاز شده و ارزان ترین مدل آن با قیمت 999 دلار به فروش می رسد. نسخه رده بالاتر با پردازنده اینتل Core i7 با قیمت 1649 دلار در دسترس خواهد بود.

گوگل هوم مینی/ گوگل هوم مکس

گوگل هوم مینی/ گوگل هوم مکس

رویداد 4 اکتبر گوگل میزبان دو نسخه جدید از اسپیکر هوشمند گوگل هوم بود. گوگل هوم مینی با هدف رقابت با آمازون اکو دات معرفی شده و صدای آن در مقایسه با اندازه کوچکی که دارد، بسیار مناسب و تاثیرگذار است. کاربر این گجت می تواند با یک ضربه کوچک، دستگاه را فعال کند. این دستگاه از تاریخ 27 مهر ماه (19 اکتبر) در آمریکا و انگلیس با قیمت 49 دلار و در رنگ های خاکستری، مشکی و آبی عرضه می شود.

اما نسخه بزرگ تر یعنی گوگل هوم مکس قصد دارد با اسپیکر هوشمند اپل یعنی هوم پاد رقابت کند. این دستگاه نیز از دستیار هوشمند گوگل اسیستنت پشتیبانی می کند. یک اسپیکر استریو همراه با دو ووفر 4 و 5 اینچی برای این گجت در نظر گرفته شده است. این دستگاه از آذر ماه (دسامبر) با قیمت 399 دلار و در رنگ های سفید و مشکی به فروش می رسد.

گوگل دی دریم ویوو (Google Daydream View)

گوگل دی دریم ویوو (Google Daydream View)

در رویداد 4 اکتبر گوگل مشخص شد که این کمپانی همچنان در حال تلاش برای تغییر هدست واقعی مجازی دی دریم است. در این رویداد، نسخه جدیدی از هدست دی دریم ویوو به نمایش گذاشته شد که با بندها و زاویه دید بهتر ارائه شده است. متاسفانه در حال حاضر تنها گوشی های پیکسل 2، گلکسی اس 8، گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30 از این هدست پشتیبانی می کنند. این دستگاه در رنگ های خاکستری، آبی و مشکی عرضه می شود. هدست واقعیت مجازی دی دریم ویوو از آبان ماه با قیمت 99 دلار در دسترس قرار می گیرد.

گوگل پیکسل بادز (Google Pixel Buds)

گوگل پیکسل بادز (Google Pixel Buds)

پیکسل بادز، هدفون بلوتوث و بیسیم جدید گوگل است که با در نظر داشتن حذف جک هدفون استاندارد 3.5 میلی متری، بسیار کارآمد و مفید خواهد بود. اما پیکسل بادز کاربردی بیش از هدفون دارد؛ این دستگاه دسترسی سریع تر به گوگل اسیستنت را امکان پذیر کرده و نوتیفیکیشن ها را از طریق اسپیکرها پخش می کند. گوگل مدعی شده که این گجت می تواند با استفاده از گوگل ترنسلیت، زبان های خارجی را در آن واحد ترجمه کند.

پیکسل بادز در رنگ های سفید، مشکی و آبی به فروش رسیده و یک قاب شارژر نیز در کنار آن ارائه می شود که می تواند انرژی 24 ساعتی را فراهم کند. بادز به تنهایی می تواند 5 ساعت دوام بیاورد. این گجت با قیمت 159 دلار و تا ماه آینده در دسترس قرار می گیرند.

دوربین گوگل کلیپس

دوربین گوگل کلیپس

یکی از گجت هایی که در رویداد 4 اکتبر گوگل ، توجه و هیجان بسیاری را برانگیخت، دوربین گوگل کلیپس بود که بر مبنای هوش مصنوعی کار می کند. این دستگاه می تواند تصاویر اتفاق ها، اشخاص و یا هر چیزی که جالب باشد را ثبت کند. برای مثال، چهره های خندان، بازی های کودکان، حرکات جالب حیوانات و از این دست موارد را شناسایی کرده و از آنها عکس می گیرد. این گجت مبتنی بر هوش مصنوعی، به مرور هوشمندتر شده و کاربر می تواند آن را به گونه ای تنظیم کند که برخی موارد را مهم تر از چیزهای دیگر بداند؛ بنابراین روی آنها متمرکز شده و بیشتر از آنها عکس می گیرد. گوگل کلیپس با یک اپلیکیشن به گوشی هوشمند کاربر متصل می شود. کاربر همچنین می تواند این دوربین 12 مگاپیکسلی را به هر چیزی، حتی لباس نیز متصل کند.



این دستگاه در آینده ای نزدیک با قیمت 249 دلار به فروش خواهد رسید.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر