;
coinex

آیا مشکل تورم باتری‌ آیفون ۸ پلاس جدی است؟

آیا مشکل تورم باتری‌های آیفون ۸ پلاس جدی است؟تعدادی از خریداران آیفون ۸ پلاس ، ایراداتی را مبنی بر متورم شدن باتری این گوشی گزارش کرده‌اند. این مشکلات تا چه حد جدی هستند؟

طبق گزارش‌ها، تعدادی از گوشی‌های آیفون ۸ پلاس (iPhone 8 Plus) با مشکل متورم شدن باتری مواجه شده‌اند. یکی از اولین گزارش‌ها توسط کاربری در توییتر، حدود یک هفته پیش، ارسال شد. این کاربر می‌گوید که به محض باز کردن جعبه‌ی آیفون، با تصویر زیر مواجه شده است. در تصویر، باتری‌ آیفون ۸ پلاس به شکلی متورم شده که صفحه‌ی گوشی را از بدنه‌ی آن جدا کرده است.

تعدادی دیگر از کاربران نیز مشکلاتی مشابه را گزارش کرده‌اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که پس از شارژ آیفون ۸ پلاس با شارژر اصلی گوشی، باتری آن به شدت متورم شده است. اپل می‌گوید که در حال بررسی و رفع این موضوع است. هرچند درباره‌ی دلایل و میزان گستردگی آن اظهار نظری نکرده است.

چنین شرایطی پیش از این برای سامسونگ گلکسی نوت ۷ نیز به وجود آمده بود. هرچند این ایرادات در نوت ۷ به حدی گسترده بودند که سامسونگ تمامی دستگاه‌ها را بازخوانی و تولید این محصول را متوقف کرد. به نظر نمی‌رسد مشکل اپل تا این اندازه فراگیر باشد. حتی به نظر نمی‌رسد مشکلات باتری‌ آیفون ۸ پلاس از میانگین معمول باتری‌های لیتیوم بیشتر باشند.

آیا مشکل تورم باتری‌های آیفون ۸ پلاس جدی است؟

علیرغم اینکه تعداد این دستگاه‌ها به شکل رسمی اعلام نشده، منبعی از شرکت اپل تعداد آن‌ها را حدود ۵ عدد تخمین زده است. تعدادی که درصدی بسیار کوچک از میلیون‌ها دستگاه فروخته شده را تشکیل می‌دهند.

ایرادات معمولی باتری‌های لیتیوم

میزان خطای باتری‌های لیتیومِ یونی معمولا ۱ در ۱۰ میلیون است. ایرادات گوشی‌ اپل نیز به نظر مطابق با همین پیشبینی‌ها است. همچنین احتمال دارد که برخی از این گوشی‌ها به دلیل استفاده از شارژر غیر استاندارد یا شرایط نگهداری نامناسب به این شکل درآمده باشند.

در مقایسه، از هر ۲۰ هزار دستگاه گلکسی نوت ۷، یکی از آن‌ها با مشکل باتری مواجه بودند. آماری که چندین برابر بزرگ‌تر از مشکلات آیفون ۸ پلاس است. همچنین هیچکدام از آیفون‌ها با مشکلاتی مانند انفجار و آتش گرفتن روبرو نیستند.

پس اگر شما هم به دنبال خرید آیفون ۸ پلاس هستید، پیشنهاد ما این است که نگران مشکلات باتری نباشید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

.

منبع: Tech Radar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر