;
coinex

شارژ سریع گوگل پیکسل 2 یکی از بهترین‌هاست؛ اما نه بهترین!

شارژ سریع گوگل پیکسل 2 یکی از بهترین‌هاست؛ اما نه بهترین!
با رونمایی از گوشی‌های گوگل پیکسل 2 ، این کمپانی محصولاتی را به نمایش گذاشت که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و این شارژ سریع در جعبه این دستگاه‌ها و به همراه آنها عرضه می‌شود.

چند روز قبل عنوان شد که شارژ سریع گوگل پیکسل 2 بهترین شارژ سریع جهان خواهد بود؛ چرا که این دستگاه‌ها می‌توانند از شارژ 27 وات نیز پشتیبانی کنند. آداپتوری که با گوشی گوگل پیکسل 2 درون جعبه قرار گرفته، یک شارژ PD با 18 وات قدرت از نوع پورت یو اس بی نوع C است.

اما در همان زمان گفته می‌شد که این گوشی‌ها می‌توانند با شارژر انتقال قدرت (یا همان شارژ PD) با قدرت 27 وات نیز تطابق داشته باشند. این موضوع به خوبی نشان می‌داد که شارژ سریع این گوشی‌ها می تواند سریع‌ترین شارژ در بین گوشی‌های هوشمند باشد. این صحبت‌ها از طریق بررسی‌هایی که بنسون لیونگ (Benson Leung)، یکی از کارکنان گوگل درباره کابل‌ها و شارژ یو اس بی نوع C انجام داده بود، به دست آمد.

اما با توجه به صحبت‌هایی که اخیرا لیونگ انجام داده، به نظر می‌رسد که او در آن زمان دچار اشتباه شده است. لینوگ در این باره توضیح داده که:

در حالی که این گوشی‌ها ممکن است که از طریق شارژرهایی با وات بیشتر نیز شارژ شوند، اما گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال قادر نخواهند بود تا از شارژر 27 وات پشتیبانی کنند. ممکن است فاکتورهای محدود دیگری نیز باشد که در میزان سرعت شارژ دستگاه دخیل باشند، ولی بهینه‌ترین شارژ سریع برای گوشی‌های گوگل پیکسل 2 همان شارژر 18 واتی درون جعبه این دستگاه خواهد بود. بابت اشتباهی که پیش آمد، متاسفم

لیونگ با صحبت‌های اخیر خود شاید، بهترین بودن گوگل پیکسل 2 در شارژ سریع را رد کرد، اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که دومین نسل از گوشی‌های پیکسل گوگل با ویژگی‌های جذابی همراه شده‌اند!

همه ویژگی های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال

حالت پرتره تنها با یک سنسور

همه ویژگی های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال

دیگر چه نیازی به دو دوربین وجود دارد، هنگامی که گوگل می‌تواند تنها با یک دوربین آن را انجام دهد!

تعجب نکنید! ما در حال صحبت درباره حالت پرتره (Portrait Mode) هستیم. این همان ویژگی خاصی است که با آن می‌توان تصویر پس زمینه را تار کرد تا تمرکز بر روی چهره و یا سوژه مورد نظر بیشتر شود. حالت پرتره در دوربین‌های حرفه‌ای DSLR دیده می‌شود.

اما سوال اصلی اینجاست؛ گوگل چگونه می‌تواند تنها با یک دوربین، حالت پرتره را خلق کند؟

کلید این فناوری در تکنولوژی خاصی نهفته است که دوآل پیکسل (Dual Pixel ) نامیده می‌شود. ما برای اولین بار استفاده از این فناوری را در گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ دیدیم؛ اما در این گوشی از دوآل پیکسل، تنها برای سریع‌ترین کردن فوکوس خودکار استفاده می‌شد و این در حالی است که اکنون گوگل از این فناوری برای ایجاد عمق و خلق حالت پرتره استفاده کرده است، هوشمندانه نیست؟!!

برای اولین بار در یک دوربین!

ویژگی های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال

سری گوشی‌های گوگل پیکسل 2 سطح تثبیت کننده‌های نوری را به لول جدیدی منتقل کرده‌اند. برای اولین بار در صنعت موبایل، در گوشی‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، از تثبیت کننده نوری و تثبیت کننده الکترونیکی به طور همزمان استفاده شده است. با ترکیب این دو ویژگی، ویدیوهای حیرت‌انگیزی خلق می‌شود که کمترین لرزش دست را نشان می‌دهند.

گرفتن عکس در حالت پرتره با دوربین سلفی جلو نیز امکان‌پذیر است

کی از ویژگی های گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال، گرفتن عکس در حالت پرتره با دوربین سلفی گوشی‌های گوگل پیکسل 2

یکی از ویژگی های گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال، گرفتن عکس در حالت پرتره با دوربین سلفی است. یعنی شما با دوربین سلفی نیز می‌توانید پس زمینه را برای ایجاد حالت پرتره، تار کنید.

ذخیره سازی نامحدود گوگل فوتوز

ذخیره سازی نامحدود گوگل فوتوز

توجه داشته باشید که ذخیره نامحدود عکس‌ها با کیفیت اصلی، ویژگی خاصی است که تا سال 2020 ارائه می‌شود و بعد از آن شما همچنان فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار خواهید داشت، اما با کمی کیفیت پایین‌تر.

جک هدفون 3.5 میلیمتری دیده نمی‌شود

جک هدفون 3.5 میلیمتری دیده نمی‌شود

درست سال گذشته بود که گوگل، غول کوپرتینو را به خاطر حذف جک هدفون در گوشی‌های آیفون 2016 به باد استهزا گرفت و تنها بعد از یک سال، این کمپانی نیز از فقدان این سوکت رنج می‌برد. مسلما جک هدفون تکنولوژی چندان به‌روزی نیست، اما بسیاری از کاربران هنوز دوست دارند تا با استفاده از هدفون‌های سیم‌دار به گوشی خود وصل شوند، از سوی دیگر انتخاب لوازم جانبی منطبق بر پورت یو اس بی نوع C بسیار گران‌تر است و این موضوع نیز به ناراحتی کاربران اضافه می‌کند.


بیشتر بخوانید:

گوگلی‌ها از تصمیم این کمپانی برای حذف جک هدفون در گوشی‌های گوگل پیکسل ۲ دفاع کردند!


اما همچنان جای امیدواری است! گوگل برای این رفع این مشکل، پیکسل بادز (Pixel Buds) را معرفی می‌کند. این وسیله به مانند ایرپادز که با آیفون اپل جفت می‌شود، با گوشی‌های گوگل پیکسل 2 ارتباط برقرار خواهد کرد.

وجود حاشیه‌های بسیار بزرگ در گوگل پیکسل 2

وجود حاشیه‌های بسیار بزرگ در گوگل پیکسل 2

شاید گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال از حاشیه‌های نسبتا باریکی برخوردار باشد، اما گوشی کوچکتر پیکسل 2 با حاشیه‌های نمایشگر واقعا بزرگی چه در پایین و چه در بالای صفحه نمایش، خودنمایی می‌کند؛ بنابراین اگر زیبایی گوشی نیز برایتان مهم است، شاید گوگل پیکسل 2 ایکس ال، انتخاب مناسب‌تری باشد.

اسپیکرهای دوگانه در جلو

اسپیکرهای دوگانه در جلو

شاید وجود حاشیه‌های بزرگ کمی ناراحت کننده باشد، اما گوگل از این فضا برای قرار دادن دو اسپیکر در جلوی دستگاه استفاده کرده است، بنابراین صدایی کم‌نظیر از آن خواهید شنید.

ضد آب

ویژگی های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال

یکی از خبرهای خوب درباره ویژگی های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، مقاومت این دستگاه‌ها در برابر نفوذ آب است. این دو گوشی دارای کد حفاظت IP67 هستند، به این معنی که گوشی‌های گوگل پیکسل 2 قادرند تا به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام آورند، اما شما سعی کنید تا حد امکان از برخورد آب با گوشی خود، جلوگیری کنید.


بیشتر بخوانید:

گوگل پیکسل ۲ مجهز به کد حفاظت IP67 است؛ این کد حفاظتی دقیقا به چه معناست؟


اسنپدراگون 835

ویژگی های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال

یکی از مهمترین ویژگی‌ها در لیست مشخصات گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال و برتری این دستگاه نسبت به مدل‌های سال قبل را نشان می دهد، اسنپدراگون 835 کوالکام است. این پردازنده در بسیاری از پرچمداران بزرگ بازار امروزی موبایل، قدرتنمایی می‌کند. این دستگاه به 4 گیگابایت حافظه رم نیز مجهز است.

ویژگی اکتیو اج

ویژگی های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال اکتیو اج

قاب گوشی گوگل پیکسل 2 را فشار دهید تا برخی از برنامه‌های این دستگاه مانند دستیار گوگل و یا دوربین به سرعت فعال شوند. این ویژگی را گوگل، اکتیو اج نامیده است. البته این ویژگی برای اولین بار ارائه نمی‌شود. اچ تی سی در اوایل سال جاری با معرفی اچ تی سی یو 11 این قابلیت را با نام اج سنس به نمایش گذاشت.

استفاده از ویژگی مختص به کمپانی اچ تی سی در گوشی‌های جدید گوگل، اصلا جای تعجب ندارد. گوگل با استخدام 2000 مهندس اچ تی سی (بخش موبایل اچ تی سی اکنون زیر نظر گوگل است) برخی از ویژگی‌های محصولات این برند را در اختیار خود درآورده است.

لانچر پیکسل ظاهر جدیدی دارد

لانچر پیکسل ظاهر جدیدی دارد

لانچر پیکسل در گوشی‌های جدید پیکسل گوگل، ظاهر جدید را به خود گرفته است. نوار جستجوی جدیدی در پایین صفحه نمایش و درست در بالای کلیدهای مجازی روی نمایشگر دیده می‌شود و ویجت جدیدی نیز در بالای صفحه قرار گرفته که قرار‌های ملاقات و وضعیت آب و هوا را به شما نشان می‌دهد.

هیچ درگاه میکرو اس دی وجود ندارد

هیچ درگاه میکرو اس دی وجود ندارد

 

گوی های جدید پیکسل به مانند گوشی‌های نسل قبل پیکسل و نکسوس از حافظه قابل ارتقا پشتیبانی نمی‌کنند. شما دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی در اختیار دارید، اما یک فضای نامحدود در گوگل فوتوز نیز وجود دارد که کمک موثری برایتان خواهد بود.

شارژ سریع

شارژ سریع در گوگل پیکسل 2

گوشی‌های جدید پیکسل هر دو از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کنند که به همراه این دستگاه در درون جعبه آنان قرار دارد. با استفاده از این فناوری شارژ سریع شما می‌توانید تنها با 15 دقیقه شارژ، چیزی در حدود 7 ساعت عملکرد بیشتر از گوشی خود بگیرید.

تضمین به‌روزرسانی نرم افزاری تا سه سال

تضمین به‌روزرسانی نرم افزاری

گوگل وعده داده که تا سه سال به‌روزرسانی‌های نرم افزاری را برای گوگل پیکسل و گوشی بزرگتر پیکسل 2 ایکس ال انجام خواهد داد. این به معنای آنست که شما به مدت سه سال همه ویژگی‌های جذابی را که گوگل با انتشار هر نسخه از سیستم عامل خود ارائه می‌دهد، در اختیار داشته باشید.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر