;
coinex

مقایسه گوگل پیکسل 2 با آیفون 8 اپل؛ عملکرد پرچمداران آمریکایی در مقابل یکدیگر

مقایسه گوگل پیکسل 2 با آیفون 8 اپل؛ عملکرد پرچمداران آمریکایی در مقابل یکدیگردر این متن به مقایسه گوگل پیکسل 2 با آیفون 8 اپل می پردازیم. کمپانی اپل در 21 شهریور ماه از گوشی های پرچمدار خود یعنی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 رونمایی کرد. گوگل نیز گوشی های هوشمند پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال را هفته گذشته به نمایش گذاشت.

به پایان سال 2017 میلادی نزدیک هستیم و احتمالا این دو آخرین موبایل هایی هستند که تا پایان امسال عرضه خواهند شد. با مقایسه گوشی های پیکسل 2 با آیفون 8 اپل، در حقیقت مدل های پایه ای گوشی های جدید این دو کمپانی را بررسی می کنیم.

در مقایسه گوگل پیکسل 2 با آیفون 8 به بررسی نمایشگر، دوربین ها، تراشه ها و ویژگی های این دو موبایل هوشمند خواهیم پرداخت؛ با تکراتو همراه شوید:

مقایسه گوگل پیکسل 2 با آیفون 8 اپل: طراحی

بیشتر قسمت های پنل پشتی گوگل پیکسل 2 را فلز تشکیل داده؛ اما قسمت بالایی که با رنگ متفاوتی دیده می شود، از جنس شیشه است. این طراحی شباهت بسیاری به نسل اول گوشی های پیکسل دارد و حاشیه های نه چندان باریکی نیز در اطراف صفحه نمایش دیده می شود.

آیفون 8 نیز حاشیه زیادی دارد؛ اما بخش بیشتر این حاشیه در زیر نمایشگر تعبیه شده تا جایگاه اسکنر اثرانگشت و دکمه هوم باشد. این در حالیست که اسکنر پیکسل 2 در نمای پشتی قرار دارد.

از نظر طراحی ظاهری این دو موبایل کاملا با هم تفاوت دارند. آیفون 8 از بدنه تمام شیشه ای برخوردار شده؛ البته فریم دستگاه فلزی است. علاوه بر این، نمای پشتی آن در دو رنگ مختلف نیست.

از نظر طراحی ظاهری این دو موبایل کاملا با هم تفاوت دارند. آیفون 8 از بدنه تمام شیشه ای برخوردار شده؛ البته فریم دستگاه فلزی است. علاوه بر این، نمای پشتی آن در دو رنگ مختلف نیست. این موبایل در ابعاد 138.4 در 67.3 در 7.3 میلی متری ساخته شده، اما پیکسل 2 با ابعاد 145.7 در 69.7 در 7.8 میلی متر همراه است. پیکسل 2 کمی بزرگ تر بوده، اما در مجموع، هر دو موبایل جزء گوشی هایی با اندازه استاندارد هستند.

پیکسل نیز همانند آیفون 8 به جک هدفون مجهز نیست. برخورداری از تاییدیه IP67 نشان می دهد که این موبایل در برابر قطرات آب و غبار مقاوم است؛ به بیان دیگر، در آبی با عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه دوام می آورد. آیفون 8 نیز از چنین قابلیتی برخوردار است.

این پرچمداران آمریکایی در نسخه های رنگی متفاوتی نیز عرضه می شوند؛ آیفون 8 در رنگ های نقره ای، خاکستری و طلایی عرضه می شود، در حالیکه پیکسل 2 در تنوع رنگی مشکی، سفید و آبی به فروش خواهد رسید.



مقایسه گوگل پیکسل 2 با آیفون 8 اپل: نمایشگر

اندازه نمایشگر پیکسل 2 کوچک است؛ به ویژه اگر آن را با استانداردهای گوشی های پرچمدار مقایسه کنیم. این دستگاه از نمایشگر 5 اینچی برخوردار بوده و با رزولوشن 1080 در 1920 همراه است؛ این درحالیست که گوشی های آیفون 10 (iPhone X) و گلکسی اس 8 سامسونگ به نمایشکر اولد مجهز شده اند.

البته آیفون 8 با نمایشگر LCD همراه است. این بدان معناست که پیکسل 2 احتمالا می تواند قسمت های سیاه رنگ را تیره تر نشان دهد و کنتراست بهتری را به نمایش بگذارد. آیفون 8 از نمایشگر 4.7 اینچی با رزولوشن 750 در 1334 بهره می برد.

البته آیفون 8 با نمایشگر LCD همراه است. این بدان معناست که پیکسل 2 احتمالا می تواند قسمت های سیاه رنگ را تیره تر نشان دهد و کنتراست بهتری را به نمایش بگذارد. آیفون 8 از نمایشگر 4.7 اینچی با رزولوشن 750 در 1334 بهره می برد.

نمایشگر آیفون 8 به ویژگی های جذابی مثل True Tone مجهز شده که می تواند تعادل رنگ سفید را به صورت اتوماتیک روی دستگاه اجرا کند تا تطابق بهتری با نور محیط داشته باشد. البته گوشی پیکسل 2 نیز خالی از ویژگی های جذاب نیست. این موبایل به نمایشگر همیشه روشن مجهز شده که به کاربر اجازه می دهد تمامی نوتیفیکیشن یا اعلان ها را بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر مشاهده کند. این نمایشگر همیشه روشن حتی می تواند موسیقی در حال پخش را به صورت اتوماتیک شناسایی کند!

مقایسه گوگل پیکسل 2 با آیفون 8 اپل: سیستم عامل و قدرت

بزرگ ترین و اساسی ترین تفاوت میان این دو موبایل در این بخش نهفته است. گوگل پیکسل 2 به اندروید 8.0 اوریو مجهز شده و آیفون 8 از آی او اس 11 بهره می برد.

اگر قبلا از این دو سیستم عامل استفاده کرده باشید، به خوبی تفاوت این دو را درک می کنید. البته این دو اسمارت فون از آخرین نسخه سیستم عامل خود برخوردارند که هر دو ویژگی های جالبی را در اختیار کاربر خود قرار می دهند.

نکته جالب دیگر درباره گوگل پیکسل 2، مجهز بودن به ویژگی اکتیو اج (Active Edge) است که قبلا مشابه آن را در اچ تی سی یو 11 دیده بودیم.

نکته جالب دیگر درباره گوگل پیکسل 2، مجهز بودن به ویژگی اکتیو اج (Active Edge) است که قبلا مشابه آن را در اچ تی سی یو 11 دیده بودیم. با فشار دادن لبه های حساس به فشار این موبایل می توانید به سرعت دستیار هوشمند گوگل اسیستنت را اجرا کنید. گوشی آیفون به چنین قابلیتی مجهز نیست؛ اما نزدیک ترین ویژگی به اکتیو اج، ویژگی لمس سه بعدی یا 3D Touch است که سطح فشاری که به صفحه نمایش وارد می شود را شناسایی کرده و مطابق با آن، برنامه های مختلف را اجرا می کند.

پیکسل 2 به تراشه اسنپدراگون 835 و حافظه رم 4 گیگابایتی مجهز است. این استانداردترین حالتی است که در گوشی های پرچمدار دیده می شود. همین مشخصات در گوشی های اچ تی سی یو 11 و سونی اکسپریا ایکس زد 1 نیز وجود دارد.

اما گوشی آیفون 8 از تراشه قدرتمند بیونیکA11  برخوردار شده و از رم 2 گیگابایتی بهره می برد. شاید رم 2 گیگابایتی برایتان خوشایند نباشد؛ اما در عمل هیچ چیزی نمی تواند سرعت و عملکرد این موبایل را در مقابل سایر پرچمداران با مشکل مواجه کند.



مقایسه گوگل پیکسل 2 با آیفون 8 اپل: دوربین و باتری

تنظیمات دوربین این دو موبایل به هم شباهت دارد. هر دو گوشی آیفون و پیکسل از دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 بهره می برد. این دوربین ها از ثبت اپتیکال تصویر پشتیبانی می کنند. البته پیکسل 2 به دوربین سلفی 8 مگاپیکسل و آیفون 8 به دوربین سلفی 7 مگاپیکسل مجهز شده است. بنچمارک DxOMark اعلام کرده است که پیکسل 2 بالاترین امتیاز را در میان دوربین های موبایل به دست آورده است؛ البته عملکرد دوربین آیفون 8 چندان تفاوتی با این موبایل ندارد.

اما از نظر باتری باید گفت که پیکسل 2 از باتری 2700 میلی آمپرساعتی بهره می برد که در مقایسه با نسل اول گوشی های پیکسل کمی پایین تر است.

اما از نظر باتری باید گفت که پیکسل 2 از باتری 2700 میلی آمپرساعتی بهره می برد که در مقایسه با نسل اول گوشی های پیکسل کمی پایین تر است. با اینحال از ظرفیت بیشتری در مقابل باتری 1821 میلی آمپرساعتی آیفون 8 برخوردار است. گوشی گوگل می تواند دوام بیشتری داشته باشد، در حالیکه آیفون 8 به ندرت می توان یک روز کامل روشن بماند.

مقایسه گوگل پیکسل 2 با آیفون 8 اپل: قیمت

گوشی هوشمند گوگل پیکسل 2 با قیمت 649 دلار به فروش می رسد. آیفون 8 با حافظه 64 گیگابایتی، با برچسب قیمتی 699 دلاری همراه است. نسخه حافظه 256 گیگابایتی این دستگاه با قیمت 849 دلار عرضه می شود. می توان این دستگاه را در رده گوشی های گران قیمت دسته بندی کرد؛ هرچند که در مقابل گوشی های پیکسل 2 ایکس ال، آیفون 8 پلاس و آیفون 10، قیمت چندان بالایی ندارد.



نتیجه گیری نهایی

اگر برخلاف گرایش امروزی، به دنبال گوشی های هوشمندی در اندازه های کمی کوچکتر هستید، گزینه های زیادی پیش رو ندارید. این دو موبایل در حقیقت جزء معدود بهترین ها هستند. البته علیرغم اندازه و قدرت تقریبا یکسان، دو دستگاه کاملا متفاوت به شمار می روند.

پیکسل 2 کمی بزرگ تر از آیفون 8 است و ظاهر متفاوتی دارد. باتری این موبایل ظرفیت بیشتری داشته و رزولوشن نمایشگر نیز بالاتر است. البته اسکنر اثرانگست آن به دقت آیفون 8 عمل نمی کند. اما دوربین ها بسیار نزدیک به هم هستند، قیمت و درجه مقاومت در برابر آب و غبار این دو موبایل نیز یکسان است.

بزرگ ترین تفاوت در همان سیستم عامل آنهاست. احتمالا از همین حالا تصمیم خود را گرفته اید. البته این مقایسه نقش اساسی در تصمیم گیری شما خواهد داشت؛ اینطور نیست؟

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر