;
coinex

کورتانا می تواند در روشن کردن چراغ به طور اتوماتیک به شما کمک کند

کورتانا دستیار مایکروسافت روشن کردن اتوماتیک چراغ ها

چرا باید این مساله برای شما مهم باشد؟ اما کورتانا دستیار دیجیتال مایکروسافت است! با گوشی هوشمندتان می توانید نسبت به روشن کردن چراغ به طور اتوماتیک اقدام نمایید.

زمانی که کورتانا مایکروسافت برای اولین بار عرضه شد توانایی‌های محدود داشت. پس از گذشت سالها، مایکروسافت با پیشرفت های بسیاری که در حوزه نرم افزار کرده توانسته به طور موثری با دستگاه های هوشمند مختلف ارتباط برقرار کند. اخیرا به نوت بوک کورتانا ویژگی “خانه متصل” اضافه شده که به کاربران اجازه می دهد به اکانت خانه هوشمند خود متصل شوند و از این طریق نسبت کنترل آنها اقدام نمایند.

در حال حاضر این ویژگی تنها با پنج سرویس شامل، وینک، آینستون، نست، اسمارت تینگ و هیو ارتباط برقرار می کند. برای فعال کردن کورتانا ابتدا باید به حساب های کاربری مختلف خود متصل شوید و به آن اجازه دهید مدیریت سیستم را به عهده بگیرد. در حال حاضر تعداد سرویس هایی که کورتانا به آنها متصل می شود کافی نیست اما در آینده نزدیک انتظار بهبود کورتانا برای ارتباط با دیگر سرویس دهندگان خانه هوشمند می رود.

اینگجت گزارش داد که آزمون کننده ها موفق به اتصال کورتانا به اکانت هیو خود شدند اما تلاش آن ها برای کنترل چراغ ها با مشکل مواجه شد. نویسنده ذکر کرد آنها مشکلاتی را از قبل نیز داشته اند و ممکن است کورتانا با سایر اکانت ها ارتباط بهتری برقرار کند. علاوه بر نسخه ویندوز کامپیوتر قابلیت اتصال برای ویندوز موبایل نیز محیا است. تعداد کم کاربران ویندوز موبایل موجب عدم توجه مایکروسافت به آنها نشده است.

با وجود این ویژگی می توانیم امیدوار باشیم در آینده نزدیک شاهد مایکروسافت اینوک که توسط هارمان کاردون ساخته شده است نیز باشیم. اینوک به عنوان پاسخ گویی مایکروسافت به گوگل و الکسا است. تاکنون تاریخ عرضه اینوک مشخص نیست اما با توجه به تاریخ معین شده عرضه ویندوز جدید در پاییز 2017، عرضه خانه متصل و نزدیک بودن تعطیلات این فصل به زودی شاهد عرضه این محصول نیز خواهیم بود و با مشاهده اینوک در هفته های اخیر سوپرایز نخواهیم شد.

هرچند مایکروسافت دیر به میدان رقابت خانه هوشمند آمده اما افزودن خانه متصل و اینوک می تواند ثابت کند این کمپانی به طور جدی بدنبال جایگاه خود در این بازار است. باید دید در نبرد گوگل و آمازون، مایکروسافت نیز می تواند نقش عمده خود را بازی کند یا خیر.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر