;
coinex

کافه زمین؛ کافه‌ای با طعم علم

کافه زمین ؛ کافه‌ای با طعم علم

امروزه خیلی از افراد به خصوص جوانان زمان نه چندان کمی را در کافه‌ها سپری می‌کند قهوه می‌نوشند و با دوستانشان گپ می زنند. کافه‌گردی و کافه رفتن به یکی از کارهای متداول بین مردم تبدیل شده است. محفلی گرم و دوستانه که اغلب به همه خوش می‌گذرد. تصور کنید این محفل کمی هدفمندتر شود مثلاٌ در آن موضوعی مطرح شود و تعاملی دو طرفه بین میزبان و مهمان صورت گیرد چه اتفاقی می‌افتاد؟

بگذارید این پرسش را با یک مثال واقعی پاسخ بدهیم. نمی‌دانم اسم «کافه زمین» به گوشتان خورده یا نه. کافه زمین حاصل تلاش چند علاقه‌مند به علم است که بعد از کلی کنکاش و به این درو آن در زدن به این نتیجه رسیدند که می‌توان در محیطی دوستانه و صمیمی از موضوعات مختلف علم، طبیعت و… لذت برد.

این کافه که در خیابان انقلاب واقع شده است می‌کوشد با برگزاری دست کم دو تا سه برنامه در هفته و با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره در یک محیط غیر رسمی و غیر آکادمیک به مردم و به ویژه جوانان یاداوری کند از علم هم می‌توان لذت برد. این مجموعه از نیمه تیرماه 1396 کار خود را آغاز کرده است و تاکنون بیش از بیست ایونت علمی در زمینه‌های نجوم، فیزیک، زمین‌شناسی، محیط زیست و … برگزار کرده است.

همچنان رصد عمومی ماه‌گرفتگی در پارک لاله تهران و بازدید از گسل‌های شمال تهران و برگزاری چند رویداد زنده علمی از جمله پایان ماموریت فضاپیمای کاسینی، بزرگداشت هفته جهانی فضا و همکاری با گروه‌های علمی، پخش فیلم‍‌های ترویجی و مستند از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است. هدف اصلی کافه زمین ترویج علم در سطح جامعه و برقراری انشعابی از جریان علم از محیط دانشگاهی به میان اقشار مختلف جامعه است. به این امید که این ترویج باعث توسعه علم گردد.

پیشنهاد می‌کنیم طعم علم را در کافه زمین یا محافلی از این دست تجربه کنید مطمئن باشید از آن لذت خواهید برد. برای اطلاع از برنامه‌های کافه زمین می‌توانید عضو کانال کافه به نشانی CafeZamin@ شوید یا از طریق اینستاگرام Cafe.Zamin@ یا سایت www.EarthCafe.ir آنها را را دنبال کنید. خانواده کوچک «کافه زمین» تلاش می‌کند محفلی گرم و صمیمی برای علاقه‌مندان به علوم را فراهم کند.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر