;
coinex

هشت دلیل برای خرید گوگل پیکسل 2 و چهار دلیل برای نخریدن آن!

هشت دلیل برای خرید گوگل پیکسل 2 و چهار دلیل برای نخریدن آن!
گوگل به تازگی از محصولات جدید خود رونمایی کرد. با این که در رویداد رونمایی گوگل محصولات متنوعی وجود داشت، اما هیچ کدام نتوانست به اندازه گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال توجه کاربران را به خود جلب کند.

می‌شود گفت که گوشی‌های گوگل پیکسل 2 یک ماموریت اصلی دارند و آن هوشمندانه‌تر کردن گوشی‌های تلفن‌همراه است. هوش مصنوعی گوگل هر سال باهوش‌تر از قبل شده و با افزایش ویژگی‌های مربوط به AI، مطمئنا دستگاه‌های مجهز به آن نیز باهوش‌تر می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی گوگل در میان رقبای خود هوشمندترین است

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل می تواند بهتر از لب خوان های حرفه ای، گفتار را تشخیص دهد

رقابت قهرمان جهان بازی Go در برابر هوش مصنوعی گوگل


در این مطلب هشت دلیل برایتان آورده‌ایم که چرا خرید گوگل پیکسل 2 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد و از سویی 4 دلیل که می‌تواند باعث شود تا شما علاقه‌ای به خرید آن نداشته باشید. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا به همین بهانه، تمام ویژگی‌ها و مشخصات پیکسل 2 گوگل را مورد ارزیابی قرار دهیم.

چرا باید گوشی گوگل پیکسل 2 بخریم؟

دوربین‌های قدرتمند

اولین دلیل برای خرید گوگل پیکسل 2 دوربین‌های قدرتمند این گوشی هوشمند است.

اولین دلیل برای خرید گوگل پیکسل 2 دوربین‌های قدرتمند این گوشی هوشمند است. گوگل بر اساس موفقیتی که دوربین گوگل پیکسل اصلی به دست آورد، در نسل دوم گوشی خود از یک دوربین تک سنسور 12.2 مگاپیکسلی استفاده کرد.

اما جالب اینجاست که دوربین اصلی این گوشی، تنها با وجود یک سنسور می‌تواند تصاویر پرتره‌ جذابی به ثبت برساند. با وجود یک سنسور، همچنان شما قادر خواهید بود تا برای رسیدن به حالت پرتره، پس زمینه را تار کنید. این کار بدون آنکه نیاز به قطعات سخت‌افزاری باشد، از طریق نرم افزار ارائه می‌شود.

دهانه دیافراگم دوربین f/1.8 بوده و این باعث خواهد شد تا سنسور با دریافت نور بیشتر، حتی در موقعیت‌های کم نور نیز تصاویر واضحی ثبت کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین گوگل پیکسل 2 و البته مدل بزرگتر پیکسل 2 ایکس ال، تثبیت کننده تصویر نوری برای فیلمبرداری‌های مستمر است. این باعث می شود تا لرزش دست کاربر، کمترین تاثیر را بر روی فیلم‌های ضبط شده داشته باشد.

با با خرید گوگل پیکسل 2 شما یک امتیاز دیگر نیز دریافت خواهید کرد. دسترسی نامحدود به ذخیره سازی عکس‌ها در گوگل فوتوز با رزولوشن کامل، این موضوع جذابی است، شما غیر از این فکر می‌کنید؟

دستیار مجازی گوگل را با یک فشار فعال کنید

دستیار مجازی گوگل را با یک فشار فعال کنید

اشتباه نکنید، شما لازم نیست که هیچ دکمه خاصی را فشار دهید. با ویژگی جدید اکتیو اج (Active Edge) در گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL شما تنها کافی است تا دو طرف موبایل خود را فشار دهید. با این کار دستیار گوگل احضار می‌شود و برای انجام فرامین شما کاملا در خدمت است. هنگامی که دستیار مجازی گوگل فعال می‌شود شما می‌توانید از گرفتن سلفی تا ضبط صدا و نمایش دادن ویدیوهای یوتیوب را تنها با فرامین صوتی انجام دهید.

گوگل لنز

گوگل لنز

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ارزش خرید گوگل پیکسل 2 را بالا می‌برد، گوگل لنز است. این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی، تشخیص اشیا را به سطح جدیدی منتقل کرده است. شما با گرفتن دوربین گوشی گوگل پیکسل 2 به سمت یک کتاب، رستوران و یا هر چیز دیگری، اطلاعات بیشتری از آن را دریافت خواهید کرد.

ساندار پیچای در رویداد گوگل برای نشان دادن قدرت گوگل لنز در دوربین پیکسل 2، دوربین این گوشی را به سمت یک گل گرفت و این ویژگی به لطف هوش مصنوعی به کار رفته در آن به سرعت توانست نوع گل را تشخیص دهد. این هم می‌تواند یک دلیل خوب دیگر برای خرید گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال باشد.

نمایشگر اولد پر زرق و برق به‌خصوص در مدل گوگل پیکسل 2 ایکس ال

نمایشگر اولد پر زرق و برق به‌خصوص در مدل گوگل پیکسل 2 ایکس ال

در حالی که هر دو گوشی جدید گوگل به نمایشگر اولد مجهز هستند، اما صفحه نمایش 6 اینچی پیکسل 2 ایکس ال که با رزولوشن 1440 در 2880 پیکسل خودنمایی می کند، جذابیت‌های بسیار بیشتری از نمایشگر 5 اینچی گوگل پیکسل 2 با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل خواهد داشت.

نسبت تصویر در پیکسل 2 ایکس ال نیز 18 به 9 است که در مقایسه با نسبت تصویر 16 به 9 در پیکسل 2 بازهم برتری دارد. به طور کلی، اگر به دنبال یک نمایشگر بهتر با جذابیت‌های بصری بیشتر هستید، حتما نسخه گوگل پیکسل 2 ایکس ال را خریداری کنید.

نمایشگر همیشه روشن

نمایشگر همیشه روشن

به مانند گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8، گوشی‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال نیز دارای نمایشگر همیشه روشن هستند، ویژگی خاصی که به شما اجازه می‌دهد تا بدون آنکه نیاز به روشن کردن صفحه نمایش خود داشته باشد، نوتیف‌ها، تاریخ و ساعت را ببینید، اما گوگل از یک ویژگی جدید دیگر نیز در گوشی‌های جدید خود استفاده کرده که اجازه دهید تا آن را ویژگی همیشه شنوا (always listening ) بنامیم.

اما ویژگی همیشه شنوا و یا همیشه در حال شنیدن چیست؟

با این ویژگی و با استفاده از دستیار گوگل، گوشی‌های نسل دوم پیکسل به طور خودکار می‌توانند آهنگ‌های پخش شده در محیط اطراف شما را شناسایی کرده و اطلاعات مربوط به آهنگ مورد نظر را نمایش دهند. به نظر شما ویژگی جذابی نخواهد بود؟!

جذابیت‌های واقعیت افزوده

واقعیت افزوده (AR) هنوز در مراحل ابتدایی است، اما شما با گوگل پیکسل 2 بر لبه این تکنولوژی حرکت خواهید کرد

واقعیت افزوده (AR) هنوز در مراحل ابتدایی است، اما شما با گوگل پیکسل 2 بر لبه این تکنولوژی حرکت خواهید کرد. به لطف تکنولوژی گوگل آرکور (ARCore)، توسعه دهندگان می‌توانند برای غرق شدن بیشتر شما در واقعیت مجازی، برنامه‌های بیشتری را در لایه‌های جدیدتری به ارمغان بیاورند.

با این قابلیت شما قادر خواهید بود تا به صورت مجازی سازه‌های لگویی درست کنید، با برنامه Houzz اتاق خود را به طور کامل دیزاین کنید و بازی لیگ افسانه‌ها (League of Legends) را درست بر روی میز وسط اتاق نشیمن خود انجام دهید.

اندروید خالص با طعم اوریو و پشتیبانی از آپدیت سه ساله

گوشی های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال دارای خالص‌ترین نسخه از سیستم عامل اندروید 8 اوریو هستند

گوشی های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال دارای خالص‌ترین نسخه از سیستم عامل اندروید 8 اوریو هستند و به همین دلیل عملکردی سریع‌تر را می‌توان از آنها انتظار داشت، اما موضوع به همین جا ختم نمی شود. گوگل وعده داده که به خریداران گوشی‌های گوگل پیکسل 2 تا سه سال نرم افزارها و آپدیت‌های امنیتی خود را ارائه خواهد داد؛ بنابراین با خرید گوگل پیکسل 2 فعلا درباره پیری نرم افزار خود نگرانی نخواهید داشت.

یک مترجم جامع به عنوان یک لوازم جانبی در اختیار بگیرید

با خرید گوگل پیکسل 2 به ایربادهای جدید خود سلام کنید. پیکسل بادز (Pixel Buds) برخلاف هر هدفون بی سیم دیگری است که تاکنون دیده‌اید؛ چراکه این هدفون‌ها می‌توانند ارتباطات جهانی را متحول کنند.

با خرید گوگل پیکسل 2 به ایربادهای جدید خود سلام کنید. پیکسل بادز (Pixel Buds) برخلاف هر هدفون بی سیم دیگری است که تاکنون دیده‌اید؛ چراکه این هدفون‌ها می‌توانند ارتباطات جهانی را متحول کنند. اگر از این گجت به عنوان یک وسیله انقلابی یاد کنیم، به بیراه نرفته‌ایم. با پیکسل بادز می‌توان به 40 زبان زنده دنیا با دیگران ارتباط برقرار کرد. این هدفون در لحظه، صحبت‌های طرف مقابل را برایتان ترجمه خواهد کرد.

اگر نمی‌توان نام این گجت را یک محصول انقلابی گذاشت، پس باید دقیقا آن را چه خواند؟!

چرا نباید گوشی گوگل پیکسل 2 خرید؟!

طراحی کمی از مد افتاده است

چرا نباید گوشی گوگل پیکسل 2 خرید

در زمانی که سامسونگ، اپل و بسیاری دیگر از برندهای بزرگ و کوچک صنعت موبایل در حال حرکت به سمت استفاده از نمایشگرهای تمام صفحه بدون حاشیه هستند، دیدن یک گوشی با نمایشگری که حاشیه‌های زیادی دارد، چنگی به دل نخواهد زد.

شاید در نگاه اول به پیکسل 2 گوگل اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، حاشیه‌های زیاد اطراف صفحه نمایش آن باشد. خوشبختانه گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال از این اتهام مبراست.

نمایشگر کشیده با نسبت تصویر 18 به 9 در این اسمارت فون، حاشیه‌های اندکی در اطراف خود دارد و تا حدودی طراحی آن را به مانند پرچمداران بزرگ امروزی نشان می دهد. این موضوع اولین نقطه ضعف گوگل پیکسل 2 است.

جک هدفون وجود ندارد

گوگل به تقلید از آیفون‌های جدید اپل، گوشی پیکسل 2 خود را بدون جک هدفون 3.5 میلی‌متری راهی بازار خواهد کرد

گوگل به تقلید از آیفون‌های جدید اپل، گوشی پیکسل 2 خود را بدون جک هدفون 3.5 میلی‌متری راهی بازار خواهد کرد. این موضوع کمی عجیب است!

در واقع حذف جک هدفون از گوشی‌های هوشمند، اولین بار در آیفون‌های 7 اپل سال گذشته اتفاق افتاد. در آن زمان گوگل، غول کوپرتینور را به خاطر این تصمیم سرزنش کرده و به جک هدفون خود در گوشی‌های اصلی گوگل پیکسل می‌بالید، اما امسال این کمپانی خود چنین روشی را در پیش گرفت.


بیشتر بخوانید:

گوگلی‌ها از تصمیم این کمپانی برای حذف جک هدفون در گوشی‌های گوگل پیکسل ۲ دفاع کردند!


گفته می‌شود که یکی از دلایل حذف این جک، می‌تواند به خاطر ضد آب کردن این گوشی‌ها باشد، اما سامسونگ این سوکت را در گوشی های گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 حفظ کرده و در عین حال، آنها را در مقابل نفوذ آب نیز بیمه کرده است.

گوگل پیکسل 2 شارژ بی سیم ندارد

گوگل پیکسل 2 شارژ بی سیم ندارد

یکی دیگر از معایب گوگل پیکسل 2 نبود قابلیت شارژ بی سیم در آن است. در حالی که اکنون اپل و سامسونگ گوشی‌های هوشمند خود را به صورت وایرلس شارژ می‌کنند، گوگل همچنان از سیم‌های دست و پاگیر شارژرهای معمولی برای پرچمدار جدید خود استفاده کرده است.


بیشتر بخوانید:

شارژ سریع گوگل پیکسل ۲ یکی از بهترین‌هاست؛ اما نه بهترین!


اما خوشبختانه باتری گوگل پیکسل 2 از ویژگی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود که شارژ سریع گوگل پیکسل 2 یکی از بهترین‌هاست.

دوربین فاقد زوم اپتیکال است

دوربین فاقد زوم اپتیکال است

گوگل پیکسل 2 با حضور یک دوربین تک سنسور، هنوز هم می‌تواند حالت پرتره را ارائه دهد، اما بسیاری از دوربین‌های دوگانه مانند دوربین آیفون 8 پلاس، آیفون ایکس و گلکسی نوت 8 به شما زوم اپتیکال 2X ارائه می‌دهند. این موضوع خود می‌تواند در کیفیت‌ها عکس‌ها، تفاوت چشمگیری ایجاد کند.

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر