;
coinex

فبلت پرچمدار میت 10 پرو هواوی با رزولوشن FHD عرضه می‌شود و نه رزولوشن QHD!

فبلت پرچمدار میت 10 پرو هواوی با رزولوشن FHD عرضه می‌شود و نه رزولوشن QHD!

هواوی (Huawei) بر اساس اخبار منتشر شده، شش روز دیگر از گوشی‌های سری میت 10 (Mate 10) جدید هوشمند خود رونمایی ‌خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نکاتی درباره این گوشی بپردازیم.

یک منبع خبری به نام یو ای پروف (UAProf) اخیرا جزییات جدیدی را در رابطه با فبلت پرچمدار جدید سازنده چینی منتشر کرده و گفته است که این گوشی هوشمند، برخلاف آنچه که در خبرهای قبلی گفته شده بود، به یک نمایشگر QHD مجهز نیست و با یک نمایشگر فول اچ دی در دسترس عموم قرار می‌گیرد. مشخصات جدیدی که توسط این منبع خبری منتشر شده همچنین از این امر حکایت می‌کنند که گوشی‌های میت 10 و میت 10 لایت (Lite) هواوی هم با رزولوشن تصویر 1920×1080 پیکسلی عرضه می‌شوند.

هواوی سال گذشته گوشی‌های میت 9 و میت 9 لایت خود را نیز با نمایشگرهای فول اچ دی دارای رزولوشن 1920×1080 پیکسلی وارد بازار کرد اما نکته شک برانگیزی که در رابطه با جزییات جدید وجود دارد این است که گوشی میت 9 پرو این سازنده مشهور سال گذشته با یک نمایشگر QHD در اختیار عموم قرار گرفت از این رو کمی تعجب برانگیز است که سازنده چینی در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش از یک نمایشگر با رزولوشن کمتر استفاده کرده باشد؛ با وجود این باید به این نکته نیز اشاره کرد که لیست‌های جدید نه تنها توسط هواوی تایید شده‌اند بلکه نام سری درست گوشی‌های سری میت 10 این هواوی را نیز در خود دارند. یو ای پروف در این مطالب جدید از میت 10 لایت، میت 10 و میت 10 پرو با نام‌های آلپ (Alps)، هیمالیا (Himalaya) و بلنک (Blanc) یاد کرده است.

عده زیادی معتقدند که گوشی پرچمدار میت 10 پرو هواوی با یک نمایشگر بدون حاشیه با نسبت تصویر 18 به 9 یا همان 2 به 1 وارد بازار می‌شود با وجود این لیست مشخصات جدیدی که توسط یو ای پروف منتشر شده این مطلب را نیز رد کرده است و بر این امر اشاره دارد که این گوشی هوشمند در تاریخ 24 مهر (16 اکتبر) با یک نمایشگر دارای نسبت تصویر 16 به 9 در معرض عموم قرار می‌گیرد.

جزییاتی در رابطه با گوشی میت 10 پرو

در خبرهای قبلی گفت شده بود که هواوی فبلت جدید میت 10 پرو را با یک نمایشگر 6 اینچی، پردازشگر های سیلیکون کایرین 970 (HiSilicon Kirin 970)، اسکنر اثر انگشت پشتی، دوربین دوگانه اصلی مجهز به لنزهای لیسا (Leica) و مدل میت 10 را با مشخصاتی مشابه اما در یک قالب کوچک‌تر در اختیار کاربرانش می‌گذارد. بد نیست بدانید که پردازشگر های سیلیکون 970 سازنده چینی به یک واحد پردازش اختصاصی برای انجام فرامین و کاربردهای مرتبط با فناوری هوش مصنوعی مجهز شده است و اولین تراشه هواوی به شمار می‌رود که چنین قابلیتی را بر روی خود دارد.

علی رغم این که لیست‌های منتشر شده از طرف یو ای پروف مستقیما از طرف هواوی منتشر می‌شوند امکان به کار گرفته شدن یک نمایشگر فول اچ دی در ساخت فبلت پرچمدار میت 10 پرو باز هم تعجب برانگیز است مخصوصا با توجه به این که سازنده چینی گفته است که گوشی‌های پرچمدار جدیدش توان انجام همه کاربرهای هوش مصنوعی و VR پیشرفته را در خود دارد زیرا تنها گوشی‌های توانایی انجام چنین کاربردهایی را به خوبی دارند که از نمایشگرهای دارای رزولوشن بالا بهره می‌برند.

این امکان وجود دارد که لیست منتشر شده توسط یو ای پروف دقیق نباشد اما بروز چنین اشتباهاتی در چنین لیست‌هایی هم چندان عادی نیست به همین دلیل تنها باید صبر کنیم و ببینیم که هواوی در تاریخ گفته شده گوشی‌های جدیدش را با چه قابلیت‌ها و مشخصاتی در معرض عموم قرار می‌دهد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر