;
coinex

نیسان از صندلی‌های جدیدش برای مبارزه با تعریق بیش از حد بدن رونمایی کرد!

نیسان از صندلی‌های جدیدش برای مبارزه با تعریق بیش از حد بدن رونمایی کرد!نشستن عرق بدن بر روی صندلی‌های خودرو از دید بسیاری از افراد وضعیت چندان خوشایندی نیست اما نیسان از این وضعیت برای افزایش ایمنی رانندگی استفاده کرده است.

خودروساز مشهور ژاپنی اخیرا از یک فناوری جدید رونمایی کرده که رنگ صندلی‌ها و فرمان خودرو را بر مبنای میزان تعریق بدن تغییر می‌دهد. نیسان معتقد است که این فناوری خودرو را قادر می‌سازد که تشخیص دهد که بدن راننده در چه زمانی دچار تعریق و آب زدایی بیش از حد می‌شود.

یکی از طراحان نیسان به نام پائولین روتس با کمک کارشناسان شرکت دروگ دیزاین می‌خواهند نشان دهند که فرآیند تعریق بدن چقدر می‌تواند در کنار فناوری سوک (Soak) به کار رفته در خودروی نیسان جوک سودمند باشد. سوک به یک ماده بافتی حساس به تعریق بدن گفته می‌شود که نیسان اخیرا آن را اختراع کرده و برای پوشاندن صندلی‌های خودروی جوک مورد استفاده قرار داده است. کارشناسان نیسان گفته‌اند که شما می‌توانید با زدن این ماده به لباس‌های خود نسبت به میزان تعریق بدنتان مطلع شوید.

ایده تغییر کردن رنگ صندلی‌های خودرو در اثر تعریق بدن شاید چندان جالب نباشد اما نیسان معتقد است که آب زدایی بدن یک موضوع جدی است که باید مد نظر قرار داده شود. خودروساز ژاپنی گفته است که آب زدایی بدن می‌تواند به اندازه مست بودن یک شخص، زمان واکنش دهی و هوشیاری کلی را در هنگام رانندگی تحت تاثیر قرار دهد. این گفته بر مبنای یک پروژه تحقیقاتی است که محققان دانشگاه لاف برو (Loughborough) در سال 2015 میلادی با همکاری کارشناسان یک موسسه تحقیقاتی اروپایی انجام داده‌اند.

باید به این نکته توجه داشت که میزان آب بدن باید در هنگام رانندگی هم به اندازه مناسبی باشد با وجود این خریداران شاید علاقه چندان زیادی به خرید خودرویی که صندلی‌های آن متناسب با میزان تعریق بدن تغییر رنگ می‌دهند، نداشته باشند. فناوری جدید نیسان علاوه بر این که ظاهر چندان زیبایی ندارد، یک راه نسبتا ناکارآمد برای نشان دادن آب زدایی بیش از حد بدن محسوب می‌شود؛ زیرا این امکان وجود دارد زمانی که راننده بر روی صندلی نشسته است، تغییر رنگ دادن صندلی‌ها مشخص نشود و علاوه بر این چندان هم بعید نیست که راننده یک خودرو نسبت به این که اتومبیل به او در رابطه با تعریق زیاد بدنش هشدار می‌دهد، بی‌توجهی کند مخصوصا با توجه به این که خودروهای مدرن برای هر وضعیتی به یک علامت هشدار دهنده خاص مجهز شده‌اند و از این رو قابلیت‌های هشدار دهنده زیادی دارند.

با همه این تفاسیر فناوری جدید خودروساز ژاپنی به عنوان یک تذکر به رانندگان گوشزد می‌کند که امنیت جاده‌ها را حفظ کنند زیرا یک راننده باید همیشه آرام، هوشیار و آگاه باشد و علاوه بر این همه افراد باید قبل از این که پشت فرمان خودرو بشینند، اطمینان داشته باشند که همه شرایط لازم را برای رانندگی کردن دارند.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر