;
coinex

5 روش برای به دست آوردن نرخ بازگشت سرمایه از طریق شبکه های اجتماعی کسب و کارتان

5 روش برای به دست آوردن نرخ بازگشت سرمایه از طریق شبکه های اجتماعی کسب و کارتان

این را همه می‌دانیم که: شبکه های اجتماعی بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شماست. این موارد را نیز زیاد شنیده‌اید که: مطالب جذاب منتشر کنید، فالوئرهای بیشتری جذب کنید، سرنخ‌های فروش بیشتری به دست آورید و این را هم حتما شنیده‌اید که “موفقیت شبکه های اجتماعی و SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو) با یکدیگر همراستا هستند.

کلید موفقیت در فضای آنلاین تنها به تولید محتوا و انتشار آن در کانال‌های شبکه های اجتماعی شما بستگی ندارد، بلکه به اطلاعات اولیه‌ای که این اکانت‌ها دارند نیز متکی است. اگر تا به حال یک صفحه فیس بوک ایجاد کرده باشید، می‌دانید که اطلاعات زیادی وجود دارند که بتوانید داخل آن صفحه وارد کنید. همانند ساختن یک وب‌سایت کوچک در کنار وب‌سایت اصلی شماست.

نقش شبکه های اجتماعی در سئو را نباید نادیده گرفت. گوگل تمایل دارد پروفایل‌های شبکه های اجتماعی را در نتایج جستجو رتبه بندی بالایی دهد، بنابراین بهتر است چندین اکانت در پلتفرم‌های مختلف با نام شرکت خود ایجاد کنید.

اما این موضوع را نیز در نظر بگیرید که همان پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی نیز خود موتورهای جستجو هستند. کاربران فیس بوک روزانه حدود 2 میلیارد جستجو در این پلتفرم انجام می‌دهند و در توییتر حدود 2.1 میلیارد نفر در سال 2016 گزارش شدند.

بنابراین همانطور که مهم است وب‌سایت خود را برای رتبه بندی بهتر در جستجو‌های گوگل به روز کنید، وقت آن رسیده که بر روی پروفایل‌های شبکه های اجتماعی خود نیز تمرکز کنید. در اینجا چگونگی ایجاد یک پایه محکم را به شما معرفی می‌کنیم:

1. پروفایل‌های بیشتری در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و آن‌ها را به وب‌سایت خود لینک کنید

1) پروفایل‌های بیشتری در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و آن‌ها را به وب‌سایت خود لینک کنید

به عنوان مثال اگر تنها در فیس بوک و توییتر اکانت داری، قطعا بک لینک پلتفرم‌های دیگر و نتایج جستجوی بیشتر را از دست می‌دهید. مزیت داشتن پروفایل‌های اجتماعی که رتبه بالایی در نتایج جستجو دارند این است که شما کنترل پیام‌های این پلتفرم‌ها را به دست می‌گیرید که با این کار اعتبار خود را مدیریت می‌کنید. کنترل بهتر برند منجر به سئوی بهتر می‌شود. پیشنهاد ما ساختن پروفایل در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین و پینترست است. فراموش نکنید که لینک وب‌سایت خود را در این اکانت‌ها قرار دهید.

2. یک بیوگرافی مختصر به همراه تعدادی کلیدواژه برای اکانت‌های خود بنویسید

2. یک بیوگرافی مختصر به همراه تعدادی کلیدواژه برای اکانت‌های خود بنویسید

بخش “بیوگرافی” یا “درباره ما” اکانت‌های شبکه های اجتماعی شما در نتایج جستجوی گوگل به عنوان توضیحات متا ظاهر می‌شود، به این معناست که کاربر نام کسب و کار شما و پلتفرمی که در آن هستید را همراه با یک قطعه کوتاه از بیوگرافی شما در نتایج صفحه وب می‌بیند. بنابراین بهتر است یک بیوگرافی جالب و خلاق بنویسید. اطمینان حاصل کنید که در بیوگرافی خود کلیدواژه‌های مربوط به کسب و کارتان را شامل کرده‌اید. بیوگرافی شما در پلتفرم‌های اجتماعی مرتبط نیز ظاهر می‌شود.

3. به کیفیت پروفایل خود و تصاویر کاور خود توجه داشته باشید

یک وب‌سایت با طراحی ضعیف معمولا مشتریان بالقوه را دور می‌کند، این مساله در مورد پروفایل‌های اجتماعی شما نیز صدق می‌کند. شما به راحتی کنترل طراحی تصاویر پروفایل و کاور خود را به دست دارید. از آنجایی که هر دوی آن‌ها اولین چیزهایی هستند که کاربران در پروفایل‌های شما می‌بینند، باید اطمینان حاصل کنید که تصاویر انتخابی شما گویای این باشند که شما دقیقا چه کسی هستید و چه کار انجام می‌دهید.

4. شما مجبور نیستید اغلب پست کنید، فقط پست کنید

بسیاری از بازاریابان در گذشته می‌گفتند:

اینکه هیچ اکانت اجتماعی نداشته باشیم بهتر از این است که یک اکانت اجتماعی مرده داشته باشیم.

این باعث شد بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک که برای راه اندازی کسب و کار و شبکه های اجتماعی خود کمبود منابع داشتند، کسب و کار خود را تعطیل کنند. این را می‌دانیم که پروفایل‌های اجتماعی رتبه بالایی در جستجوها دارند، اما سوال اصلی این است که آیا لازم است آن پروفایل‌ها را فعال نگاه داریم؟

5. “فعال” یعنی ارائه یک چیز متفاوت برای همه

این بدان معنا نیست که تمامی صاحبان کسب و کارها این توانایی را داشته باشند که 6 اکانت مختلف اجتماعی را مدیریت کنند و هر روز پست جدیدی منتشر کنند. با وجود حجم بالای پست‌های روزانه در شبکه های اجتماعی، شما باید به طور مرتب پست کنید و مهم این است که حضور داشته باشید تا این که غایب باشید. هر ماه یک روز را برای بررسی تمامی شبکه های اجتماعی خود در نظر بگیرید که برای آن‌ها پست‌های جدیدی آماده کنید. یک تصویر جدید برای اینستاگرام، یک ویدیو جدید در یوتیوب، یک پست از اخبار جدید شرکت‌تان در لینکدین و غیره. سپس پس از گذشت زمان، می‌توانید از یک متخصص برای مشورت در استراتژی اجتماعی نیز کمک بگیرید.

شبکه های اجتماعی ممکن است کمی پیچیده به نظر برسند و برای یک کارآفرین معمولی ممکن است پیچیده تر باشد. اما ارزش و ROI که شبکه های اجتماعی به همراه دارند را نمی‌توان نادیده گرفت. اصول اولیه آن را رعایت کنید و ببینید که چطور در نتایج جستجو تاثیر مثبتی خواهند گذاشت.

پلتفرم کانگورو نیز در حال برنامه ریزی برای ارائه یک سرویس جدید در شبکه‌های اجتماعی است که می تواند موجب گسترش مخاطبان در این کانال های ارتباطی و جذب مشتریان جدید برای شما باشد.

درباره بازاریابی شبکه های اجتماعی این مطالب را نیز بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر