;
coinex

وان پلاس اطلاعات شخصی کاربران گوشی‌های هوشمند خود را جمع‌آوری می‌کند

وان پلاس اطلاعات شخصی کاربران گوشی‌های هوشمند خود را جمع‌آوری می‌کند

در جهانی که همه نگران حریم شخصی خود هستند، همچنین در صنعت گوشی‌های هوشمند وقتی اتفاقی در این زمینه رخ می‌دهد، به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت؛ به ویژه هنگامی که اطلاعات شخصی کاربران جمع‌آوری می‌شود.

به نظر می‌رسد وان پلاس به عهد خود در زمینه‌ی حریم شخصی مشتریان وفا نکرده است. ظاهرا این کمپانی چینی از اشکال امنیتی اطلاع داشته و سال گذشته نیز تحقیقات نشان دادند که گوشی هوشمند وان پلاس 2 یک سری اطلاعات شخصی کاربران را به یک دامین HTTPS متعلق به وان پلاس ارسال می‌کرده و کاربران نیز از این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند.

پس از بررسی بیشتر مشخص شد که این اطلاعات ارسالی شامل: اطلاعات نمایشگر، قفل دستگاه، ریبوت شدن‌های غیرطبیعی، نام شبکه‌های موبایلی و برخی اطلاعات تخصصی‌تر بوده است. به علاوه مشخص شد که دو اپلیکیشن خاص در OxygenOS مسئول جمع‌آوری و انتقال این اطلاعات شخصی بوده‌اند.

یکی اپلیکیشن مدیریت دستگاه وان پلاس (OnePlus Device Manager) و دیگری اپلیکیشن سرویس دهنده‌ی خدمات مدیریت دستگاه وان پلاس (OnePlus Device Manager Provider).

OnePlus-services در حال جمع آوری اطلاعات شخصی
OnePlus-services

یکی از محققین حوزه‌ی امنیت، اوایل امسال در مورد این موضوع با شرکت وان پلاس تماس گرفته و از بخش پیشنهادات عیب‌یابی این مشکل را مطرح کرد؛ اما نتیجه‌ای در بر نداشت. به تازگی نیز یکی از کاربران موفق شده اپلیکیشن وان پلاس آنالتیک را که در جمع‌آوری اطلاعات شخصی نقش دارد، بدون روت کردن دستگاه غیرفعال کند و این روش را با دیگران نیز به اشتراک گذاشته است.

 

 

این تولید کننده چینی هنوز پاسخی به این اتهام نداده است، اما واقعیتی که این شرکت، سعی در مخفی کردن این مشکل امنیتی از دید افکار عمومی داشته احتمالا نقش این کمپانی را در چنین ماجرایی پررنگ‌تر می‌کند.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر