;
coinex

آزمایش سیم کارت جدید eSIM

آزمایش سیم کارت جدید eSIM

در همایشی با موضوع بررسی دورنمای ورود نسل جدیدی از سیمکارت‌ها به ایران، سیم کارت جدید eSIM آزمایش شد. سیم کارت جدید eSIM قابلیت‌های متفاوتی نسبت به سایر سیم کارت‌های موجود دارد.

بررسی سیم کارت جدید eSIM

واژه eSIM مخفف embedded Subscriber Identity Module است و قابلیت قرارگیری در دستگاه‌های هوشمند را دارند. سیم کارت جدید eSIM توسط اپراتور آن فعال می‌شود. فعال کردن این سیم کارت به صورت نرم‌افزاری بوده و انجام این عمل از راه دور امکان پذیر است.

این سیم کارت جدید برخلاف سایر سیمکارت‌های موجود، امکان تعویض ندارد و به صورت تراشه‌ای الکترونیکی هستند که در ابعادی کوچک، توسط کارخانه سازنده روی مادربورد نصب می‌شوند.

شعار این همایش، مسیر اینترنت اشیا با eSIM آغاز می‌شود بود و در این همایش مدیرانی از شرکت‌های جمالتو، اریکسون، سامسونگ و هواوی حضور داشتند.

این همایش در محل یکی از اپراتورهای موبایل برگزار گردید و به موضوعاتی چون روندهای جهانی بازار eSIM و نقشه راه GSMA، تغییر پارادایم در بازار مشترکان شخصی، سازمانی و فراهم آوردن تجربه زندگی دیجیتال برای مصرف‌کننده پرداخته شد.

کاربردهای سیم کارت eSIM

این سیم کارت کاربردهایی متفاوت دارد. از جمله کاربردهای آن در صنعت فناوری اطلاعات است که البته علاوه بر آن می‌توان گفت استفاده از این سیم کارت باعث بالا رفتن ضریب امنیتی نیز می‌شود.

امکان ساخت ابزارهای ضد آب و ضد غبار را نیز افزایش می‌دهد و در گسترش خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اینترنت اشیا (IoT) نیز اهمیت قابل توجهی دارد.

همچنین این فناوری جدید برای تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند و گجت‌های سلامت هوشمند که به صورت دائمی با شبکه‌های مخابراتی در ارتباط هستند کارایی و کاربرد بالایی دارد.

هم اکنون استفاده از سیم کارت eSIM در بسیاری از ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های سلامت هوشمند آغاز شده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که در آینده نه چندان دور نیز، بتواند در  تمام دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای استفاده از سیم کارت eSIM

از جمله مزایای مهم این سیم کارت، تسهیل در اتصال و فعال‌سازی، امکان استفاده از ارتباطات بی‌سیم در انواع مختلفی از دستگاه‌های هوشمند، تحول در استفاده از سرویس رومینگ و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به توزیع و فروش سیمکارت‌ها را می‌توان نام برد.

 

بیشتر بخوانید:  جایگزین کردن سیم کارت های فیزیکی با eSIM

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر