;
coinex

معرفی 4 روش کاربردی برای کارآفرین هایی که می‌خواهند سحرخیز باشند

معرفی 4 روش کاربردی برای کارآفرین هایی که می‌خواهند سحرخیز باشندفرقی نمی‌کند چند ساعت می‌خوابید، گاهی اوقات احساس می‌کنید که اصلا کافی نیست؛ اینطور نیست؟ در ادامه روش‌هایی را به کارآفرین هایی که می‌خواهند سحرخیز باشند معرفی می‌کنیم.

آلارم همیشه یک اتفاق ناخوشایند و شوم است که بالای سر شما قرار گرفته و منتظر است که آن را خاموش کرده و یا دکمه اسنوز آن را فشار دهید تا بتوانید کمی بیشتر بخوابید. علیرغم اینکه کارهای بسیاری برای انجام دادن دارید، تمایل ندارید که راحتی آن لحظه را رها کرده و پتو را کنار بزنید.

این مساله هیچ ارتباطی به تنبلی ندارد. شما تمام روز را به سختی کار کرده‌اید و وظایف مهمی را به سرانجام رسانده‌اید. اما به خوبی می‌دانید که اگر چند ساعت اضافه داشتید، کارهای بیشتری را نیز انجام می‌دادید. مشکل اینجاست که هنوز تکنیک مناسب برای بیدار شدن و بلند شدن از تختخواب را نمی‌دانید.

مشکلی نیست. زودتر بیدار شدن به سادگی امکان پذیر است؛ حتی برای کسانی که صبح‌ها، بهره‌وری کمتری دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی عادت‌های رفتاری را در خود توسعه دهید و طرز فکر خود را کمی عوض کنید؛ برای اینکه به یک کارآفرین سحرخیز تبدیل شوید، تکراتو را همراهی کنید.

تکنیک‌های سخرخیز شدن برای کارآفرین هایی که عاشق خواب هستند

1. با بیولوژی خود مبارزه نکنید.

شما به عنوان یک کارآفرین ، قطعا مواردی مثل افزایش بهره‌وری و رسیدن به اهداف را در اولویت قرار داده‌اید. بهترین راه برای به حداکثر رساندن میزان بهره‌وری، تشخیص و شناسایی زمان‌هایی است که بهترین و بیشترین حجم کار را انجام می‌دهید. اگر شب‌ها بهتر کار می‌کنید، پس مدت زمان کاری خود در این بازه زمانی را افزایش داده و دیرتر به رختخواب بروید. اما اگر صبح‌ها بهتر کار می‌کنید، باید بتوانید که صبح زود از خواب بیدار شوید. همه ما ترجیح می‌دهیم که شب ها دیرتر به رختخواب رفته و صبح‌ها نیز خیلی زود بیدار شویم؛ اما متاسفانه، دانشمندان ثابت کرده‌اند که چنین چیزی امکان پذیر نیست. افراد سالم به 7 تا 9 ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارند.

برای مثال، اگر ساعت 11:30 شب به رختخواب رفته‌اید، خواب کافی را راس ساعت 7:30 صبح دریافت می‌کنید. هرچقدر که کمتر از این بخوابید، به همان میزان نیز با کاهش بهره‌وری روبرو خواهید بود. بنابراین، اگر می‌خواهید صبح زود بیدار شوید، چاره‌ای ندارید جز اینکه زودتر به رختخواب بروید.

بله، این همان توصیه ایست که بارها از پدر و مادرهایمان شنیده‌ایم؛ اما باید قبول کنید که نمی‌توانید با بیولوژی خود مبارزه کنید. دیرتر خوابیدن و زود بیدار شدن، نه تنها به کاهش بهره‌وری منجر شده، بلکه کاملا برخلاف طبیعت انسانی است.

 

بیشتر بخوانید: ۵ روش برای افزایش بهره وری در زمان هایی که بی‌حوصله و خسته هستید

2. هرگز با آلارمی که بالای سرتان قرار دارد نخوابید.

2. هرگز با آلارمی که بالای سرتان قرار دارد نخوابید.

بسیاری از افراد عادت دارند دکمه اسنوز را فشار دهند و بیدار شدن خود را هر ده دقیقه به عقب بیاندازند. شاید فکر کنید این چند دقیقه می‌تواند آرامش بیشتری که بدن به آن نیاز دارد را تامین کند؛ اما دانشمندان رفتارشناس بر این باورند که این کار کاملا اثر عکس دارد. فشار دادن اسنوز و خوابیدن چند دقیقه‌ای در این فواصل، چرخه خواب را بهم می‌ریزد، ساعت بدن شما را مختل کرده و حالت مغزی شما برای عکس‌العمل نشان دادن به صدای آلارم را خراب می‌کند. در نهایت، بیشتر احساس خستگی کرده و آلارم نیز هیچ تاثیری ندارد.

همین دانشمندان معتقدند که بدن ما در مقابل یک قانون ثابت، بهتر از هر شرایط دیگری عکس‌العمل نشان می‌دهد. بنابراین، باید عادت کنید که تنها با یک بار صدای آلارم، از جای خود بلند شوید.

آلارم را دقیقا راس ساعتی که می‌خواهید، تنظیم کنید و آن را در دورترین جای ممکن قرار دهید؛ البته نه تا اندازه‌ای دور که صدای آلارم به گوش شما نرسد. با این کار مجبور می‌شوید که از جای خود بلند شوید تا بتوانید آلارم را خاموش کنید. حال که بلند شدید، از اتاق خواب خارج شده و دوباره زیر پتو نروید.

 

بیشتر بخوانید: چه چیزهایی به کاهش بهره وری منجر می شود و چطور می توان از آنها جلوگیری کرد؟

3. یک روتین ثابت ایجاد کنید که نتوانید آن را بشکنید.

سازماندهی و نیرو محرکه، ستون‌های اصلی زندگی یک کارآفرین پربازده هستند. بدون نظم و سازماندهی نمی‌توانید با بهره‌وری بالا کار کنید. بدون نیرو محرکه، انرژی ذهنی لازم برای انجام دادن و روبرو شدن با سخت‌ترین کارها را نخواهید داشت. یک کارآفرین با چالش‌های بسیاری روبرو است که به انرژی مضاعفی نیاز دارد.

بهترین راه برای اینکه بتوانید این دو جنبه را در روز خود ایجاد کنید، این است که یک روتین صبحگاهی مناسب و ثابت طراحی کنید؛ روتینی که هرگز آن را نمی‌شکنید. توالی و ترتیب کارهایی که در این روتین باید انجام دهید، نوعی هدف را در شما ایجاد می‌کند. اگر کاری داشته باشید که بلافاصله پس از بیدار شدن باید انجام دهید، روز خود را بلافاصله شروع می‌کنید.

زمانی که فعالیت‌های خود را با یک استراتژی متوالی انجام می‌دهید، یعنی موفق بودید وظایف کوچکی را به درستی انجام دهید که اعتماد به نفس و نیرومحرکه لازم برای وظایف چالش‌برانگیز روز را در اختیار شما قرار می‌دهد. در نتیجه، به راحتی می‌توانید تمامی کارهایی که در لیست to do قرار داده‌اید را انجام دهید.

روتین باعث می‌شود که روز خود را با کارهای کوچک آغاز کرده و با کارهای بزرگ به پایان ببرید. روتین در حقیقت به شما کمک می‌کند که ساده‌تر از رختخواب بلند شده و روز خود را شروع کنید.

 

بیشتر بخوانید: افزایش بهره وری و بازدهی بالا با حذف این عادت های رفتاری غلط امکان پذیر می شود

4. اظهارات قطعی ایجاد کنید که نیروی لازم برای کار را در اختیارتان قرار می‌دهد.

4. اظهارات قطعی ایجاد کنید که نیروی لازم برای کار را در اختیارتان قرار می‌دهد.

شاید تصور کنید اظهارات قطعی یا اجازه‌نامه‌ها چندان موثر نیستند، اما پیشنهاد می‌کنیم آنها را امتحان کنید. اما منظور از این اظهارات قطعی چیست؟

“من هدف دارم. اگر به سمت اهدافم حرکت نکنم، به آنها نمی‌رسم. اگر از همین حالا شروع نکنم، عقب می‌مانم.” چنین جملاتی را هر روز با خودتان تکرار کنید. همین عبارت‌های کوتاه به شما کمک می‌کنند که همیشه چیزهایی که می‌خواهید را به خاطر داشته باشید. این جملات همچنین به شما خطر نشان می‌کنند که زمان، ارزشمند و محدود است و تمامی فعالیت‌های شما را منطقی‌تر می‌کنند. حتی اگر هدف همان سحرخیز بودن باشد. همین روند در نهایت به شما به عنوان یک کارآفرین کمک می‌کند که تنها در عرض چند لحظه از رختخواب بلند شوید.

تحقیقات زیست شناسی نشان می‌دهند زمانیکه این اظهارات قطعی را تکرار و تمرین کنید، باعث می‌شوند که مسیر شیمیایی آن در مغز و بدن شما نیز ایجاد شود. این نوع از عبارات ابزارهای قدرتمندی هستند که می‌توانید در بسیاری از جوانب زندگی از آنها استفاده کنید تا بهره‌وری خود را به بالاترین سطح برسانید.

زمانی که سحرخیز بودن تا این اندازه سخت است و بیدار شدن به عنوان یک وظیفه تلقی می‌شود، اهدافتان هر روز بیشتر از روز قبل با شما فاصله می‌گیرند. خوشبختانه، سحرخیز بودن و افزایش بهره‌وری در ساعات اولیه صبح، آسا‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. تنها کافیست بدانید که بدن شما به چه میزان خواب نیاز دارد. مغز خود را تربیت کنید که با صدای آلارم هوشیار شود. روتینی را ایجاد کنید که به شما نظم و انرژی می‌دهد.

علاوه بر تمام اینها، به خودتان یادآوری کنید که چرا باید تمامی این کارها را انجام دهید. شما به عنوان یک کارآفرین هدفی دارید که باید به آن دست یابید. بدین ترتیب، به زودی احساس می‌کنید که با شادابی هرچه بیشتر، در محیط کار و یا خانه حضور دارید.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر