;
coinex

فروش گوشی های نوکیا تاکنون بسیار راضی کننده بوده است

فروش گوشی های نوکیاظاهرا شرکت نوکیا در حال احیای دوباره است و پس از یک دوره غیبت دوباره قدرتنمایی می‌کند. فروش گوشی های نوکیا نیز بر ادعای ما صحه گذاشته و نشان می‌دهد اوضاع فعلا خوب است. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکراتو همراه باشید:

نوکیا بازگشته است. به طور حتم با شرکت محبوب نوکیا آشنایی کامل دارید. این شرکت فنلاندی که در سال‌های نه چندان دور قدرت بلامنازع و بدون رقیب عرصه موبایل محسوب می‌شد، چند سالی است افت فاحش داشته و توانایی لازم برای مقابله با سایر شرکت‌های رقیب را نداشت؛ نوکیا با بحرانی جدی رو به رو بود. اما حالا این شرکت قصد دارد تا اعتبار از دست رفته خود را باز پس بگیرد و دوباره به یکی از قطب‌های این صنعت بدل شود. این شرکت در همین راستا بار دیگر دست به تولید گوشی میان رده و محبوب خود در سال 2000 میلادی یعنی نوکیا 3310 زده است و پس از باز طراحی این محصول پر طرفدار، آن را دوباره برای فروش به بازار عرضه کرده است. اما آیا فروش خوبی را پشت سر می‌گذارد؟

شرکت HMD Global (شرکتی است که امتیاز شرکت نوکیا را خریده است) در ماه فوریه 2017، اولین گوشی نوکیا را در کنگره جهانی موبایل بارسلونا معرفی کرد و از آن زمان تاکنون به گفته رئیس این شرکت یعنی Pekka Rentala شرکت نوکیا میلیون‌ها مدل از این گوشی‌ها را به فروش رسانده‌ است. این تائید فروش در نیمه دوم ماه سپتامبر (شهریور) و برای همه مدل‌های گوشی‌های نوکیا گفته شده بود.

اما به تازگی، IDC نیز بر فروش خوب گوشی‌های شرکت نوکیا صحه گذاشته و مدیر تحقیق IDC یعنی Francisco Jeronimo گفته “این یک شروع خیلی خوب است.”

IDC بر اساس اطلاعات خود تخمین زده که به زودی برند نوکیا به رتبه 5 فروش در کشور فنلاند دست پیدا کرده و 0.4 درصد از سهم فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص خواهد داد. این آژانس تحقیقاتی اعلام کرده که شرکت نوکیا موفق شده است تا در نیمه اول سال 2017 بیش از 1.5 میلیون گوشی به فروش برساند.

با قرار دادن تکه‌های این پازل در کنار هم، یکی از تحلیلگران و از مسئولان سابق شرکت نوکیا یعنی Tomi Ahonen اطلاعات فروش گوشی های نوکیا را به شکل زیر لیست کرده است:

  • در سه ماهه اول سال 2017 تنها در کشور چین حدود 0.1 میلیون گوشی نوکیا به فروش رسیده است (این محاسبه بر اساس اطلاعات شرکت IDC انجام گرفته است)
  • در سه ماهه دوم سال 2017 و تنها در ماه ژوئن فروش جهانی گوشی‌های نوکیا عدد 1.4 میلیون بوده است (این محاسبه بر اساس اطلاعات شرکت IDC انجام گرفته است)
  • در سه ماهه سوم سال 2017 فروش جهانی گوشی‌های نوکیا 2.5 میلیون عدد بوده است (بر اساس محاسبه‌های TomiAhonen بدست آمده است)
  • در سه ماهه چهارم سال 2017 فروش 2 مدل جدید از گوشی‌های شرکت نوکیا 3.5 میلیون عدد برآورد شده است (بر اساس محاسبه‌های TomiAhonen بدست آمده است)

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط تحلیلگران، به نظر می‌رسد که شرکت نوکیا از زمان شروع دوباره تاکنون چیزی حدود 4 میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده است. با محاسبه فروش این شرکت در سه ماهه آخر سال 2017 که به طور سنتی معمولاً از لحاظ تعداد فروش ضعیف‌تر از سایر فصل‌های سال است، Ahonen پیش بینی می‌کند که نوکیا موفق به فروش 10 میلیون گوشی هوشمند در طول سال 2017 خواهد شد که برای سال اول این شرکت عدد بسیار راضی کننده‌ای به حساب می‌آید و ما را به آینده شرکت نوکیا امیدوار خواهد کرد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا نوکیا می‌تواند این فروش خوب خود را حفظ کرده و آن را بالاتر نیز برده و دوباره به یکی از غول‌های صنعت موبایل تبدیل شود یا اینکه این تنها یک فروش مقطعی است و دوباره پس از مدتی فروش این شرکت دچار افت خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر