;
coinex

7 روش تصحیح یک استراتژی بازاریابی شکست خورده

7 روش تصحیح یک استراتژی بازاریابی شکست خورده

هیچ کارآفرینی وجود ندارد که اولین کمپین بازاریابی وی موفقیت آمیز بوده باشد. حتی اگر شما به عنوان یک بازاریاب یا کارآفرین تجربه داشته باشید هیچ گاه نمی‌توانید بدون در اختیار داشتن اطلاعات کمپینی را آغاز نمایید.

فرض کنید یک استراتژی بازاریابی دارید که عمدتا شکست خورده است. نتایجی را که پیش بینی کرده بودید کسب نکردید و همچنین نرخ بازگشت سرمایه شما منفی شده است. در اینجا زمانی است که حس می‌کنید استراتژی بازاریابی شما آنطور که انتظار داشتید پیش نرفته است.

اما چطور می‌توان این استراتژی را تصحیح کرد؟

1. به استراتژی خود زمان دهید

1. به استراتژی خود زمان دهید

اول از همه باید بگوییم برخی استراتژی‌ها – مانند SEO – زمان زیادی لازم دارد تا بازخورد خوبی دریافت کند. اگر برای شمای کلی برند خود سرمایه گذاری کرده‌اید یا اگر به کانال‌های ورودی ترافیک متکی هستید تا مشتریان بیشتری را به ارمغان بیاورید، بهتر است پس از مدت کوتاهی امید خود را از دست ندهید.

از سوی دیگر، برخی از استراتژی‌ها – مانند تبلیغات PPC – باید بلافاصله پس از مدت کوتاهی بازخورد خوبی ارائه دهند. اگر شما بر روی استراتژی‌های بلند مدت سرمایه گذاری کرده‌اید، در نظر بگیرید که به کمپین خود زمان بیشتری برای گسترش دهید. در غیر این صورت یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید.

2. استراتژی خود را متفاوت کنید

دنیای بازاریابی رقابتی است، به ویژه در عرصه‌های محبوب مانند بازاریابی محتوایی و رسانه‌های اجتماعی. هزاران برند برای مخاطبان هدف شما رقابت دارند، بنابراین چه چیزی استراتژی شما را منحصر به فرد می‌‎کند؟ اگر پاسخ شما شبیه به پاسخ رقبای شما باشد باید بگوییم که استراتژی شما شکست خورده است. پاسخ شما باید این باشد: “ارائه یک حرف یا چیزی که تنها مختص برند شماست، استراتژی شما را منحصر بفرد می‌کند”. گاهی اوقات این تنها راهی است که باعث ایجاد تفاوت می‌شود.

3. پیشنهاد ارزشمند دیگری ارائه دهید

3. پیشنهاد ارزشمند دیگری ارائه دهید

تمام اشکال بازاریابی، برخی از تعاملات را به عنوان یک هدف در نظر می‌گیرد، از جمله خرید یک محصول یا بازدید از یک وبسایت. برای انجام این اقدام مشتریان شما نیاز به دریافت چیزی ارزشمند در ازای آن دارند. به عنوان مثال گاهی اوقات با ارائه یک محصول مقرون به صرفه، بار دیگر با ارائه یک هدیه مانند دانلود یک کتاب الکترونیکی رایگان.

اگر شما از کمپین خود تعاملات کافی دریافت نکردید، نشانه این است که باید پیشنهاد خود را با ارزش‌تر کنید. این می‌تواند با ارائه تخفیف بر روی محصول اصلی شما، اضافه کردن هدایای رایگان بیشتر و یا در غیر این صورت انگیزه دادن به کاربران برای انجام کار مورد نظر شما باشد.

4. هدفگیری مجدد انجام دهید

4. هدفگیری مجدد انجام دهید

هدفگیری یک مخاطب عمومی ممکن است یک انتخاب هوشمندانه برای به دست آوردن بازده بالاتر باشد. زیرا به هر حال شما به تعداد بیشتری از افراد دسترسی خواهید داشت. اما همیشه بهتر است مخاطبان کوچکتر را با پیام‌های مرتبط‌تر  مورد هدف قرار دهید. اگر پیام عمومی شما به دسته‌ای از مخاطبان هدف شما منتقل نشده است، بهتر است یک قدم به عقب بردارید، تحقیق بیشتری بر روی مخاطب هدف خود انجام دهید و پیام خود را به دست افرادی برسانید که مخاطب هدف شما هستند.
درباره هدفگیری مجدد این مطلب را نیز بخوانید:

همه چیز در مورد هدفگیری مجدد (Retargeting) و مزایای آن

5. استراتژی خود را دسته‌بندی و A|B تست کنید

به طور خلاصه اگر استراتژی خود را به مسیرهای گسسته گوناگونی دسته بندی کنید، نتایج بهتری کسب خواهید کرد. به عنوان مثال می‌توانید یک دسته از مخاطبان را در یک کانال و دسته دیگری از مخاطبان خود را در کانالی دیگر هدف قرار دهید. شما همچنین می‌توانید انواع مختلفی از پیام‌ها و رسانه‌ها را آزمایش کنید، A|B تست کنید تا دریابید کدام پیام در کدام رسانه بازخورد بهتری داشته است. به این ترتیب شما درمی‌یابید که کدامیک از مولفه‌های بازاریابی بازخورد بهتری دارند.

6. هر یک از تاکتیک‌های خود را هماهنگ کنید

استراتژی‌های بازاریابی به عنوان اجزای جداگانه یک ماشین کلی نسبت به اجزای کاملا مستقل آن، عملکرد بهتری دارند. بررسی کنید که چگونه آخرین تاکتیک‌های بازاریابی شما با استراتژی شما هماهنگ خواهد شد. این کار شما را در جهت شناسایی مشکلات آوای برند شما، مسیر شما و فرصت‌های از دست رفته شما، کمک خواهد کرد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد همه چیز را با هم برابر کنید.

7) یک استراتژی جدید را امتحان کنید

اگر هیچ یک از این استراتژی‌ها کار نمی‌کنند و شما احساس می‌کنید استراتژی شما شکست خورده است، یک استراتژی جدید را شروع کنید. حال می‌توانید همان استراتژی را با یک زاویه جدید (یا بودجه جدید) امتحان کنید، یا به طور کلی یک استراتژی کاملا متفاوت را آغاز کنید. این به این معنا نیست که آن استراتژی بی فایده است، اما به این معناست که باید بر روی چیز دیگری تمرکز کنید – حداقل در کوتاه مدت.

استراتژی‌های بازاریابی به ندرت کاملا موفقیت آمیز یا کاملا شکست خورده هستند. حتی اگر عملکرد خوبی داشته باشید، عواملی فراتر از توانایی شما وجود دارند که از اشتباهات خود درس بگیرید، یا حتی اگر عملکرد ضعیفی داشته باشید همیشه وقت دارید که اشتباهات خود را جبران کنید و از نو شروع کنید.

با استفاده از این رویکردها می‌توانید استراتژی بازاریابی موجود خود را تقویت کنید و همچنین از طریق پلتفرم‌های تبلیغاتی و بازاریابی مانند کانگورو می‌توانید استراتژی‌های نو را امتحان کنید. کانگورو بازدهی بالای کمپین‌های شما را تضمین می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که پیام برند شما به مخاطبان هدف شما خواهد رسید.

درباره استراتژی بازاریابی این مطالب را نیز بخوانید:

استراتژی بازاریابی (بخش اول)

استراتژی بازاریابی (بخش دوم)

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر