;
coinex

لپ تاپ‌های مک اپل در سه ماهه سوم سال میلادی هم کاهش فروش داشتند!

لپ تاپ‌های مک اپل در سه ماهه سوم سال میلادی هم کاهش فروش داشتند!

به دنبال کاهش فروش کامپیوترهای خانگی، فروش لپ تاپ‌های مک اپل هم در سه ماهه سوم سال جاری با کاهش روبرو شد و باعث گردید که اپل به مقام پنجم بازار نزول کند.

خبرهایی که اخیرا توسط یک موسسه تحقیقاتی به نام گارتنر (Gartner) در زمینه فروش جهانی لپ تاپ منتشر شده است از این امر حکایت می‌کنند که در طول سه ماهه سوم سال میلادی جاری (10 تیر تا 9 مهر) تنها تعداد 4.6 میلیون دستگاه از لپ تاپ‌های مک اپل فروخته شده است. این رقم از یک کاهش 5.6 درصدی نسبت به تعداد دستگاه‌هایی که سازنده آمریکایی در سال گذشته وارد بازار کرد، حکایت می‌کند. بد نیست بدانید که سهم اپل از بازار لپ تاپ‌های خانگی 4.9 درصد بوده است.

نکته‌ای که در رابطه با این ارقام تعجب همه را برانگیخته این است که اپل در طول این سه ماه به گفته خود بیشترین تعداد از لپ تاپ‌های مک را در اختیار کاربرانش گذاشته است. اپل اینسایدر (AppleInsider) معتقد است که منابعی مثل گارتنر تعداد فروش لپ تاپ‌های مک اپل را کمتر از حد واقعی گزارش کرده‌اند.

گزارشات منتشر شده توسط گارتنر نشان می‌دهند که شرکت ایسوس هم نسبت به سال گذشته در فروش لپ تاپ‌های خود کاهشی 9 درصدی را تجربه کرده و توانسته با کسب 7.3 درصد از سهم بازار تنها تعداد 4.9 میلیون لپ تاپ را عرضه کند. این سازنده خوشنام تایوانی نسبت به سه ماهه دوم سال میلادی جاری (12 فروردین تا 10 تیر) 10 درصد کاهش فروش داشته است ولی در مقام چهارم قرار دارد.

در این میان اچ پی با فروش 14.6 میلیون دستگاه رایانه خانگی در سه ماهه دوم 21.8 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و رشدی 4.4 درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است. این سازنده آمریکایی تنها شرکتی بوده که در این بازه زمانی رشد مثبت داشته است.

لنوو هم به عنوان یکی دیگر از بازیکنان این میدان در فروش محصولات خود 1.5 درصد کاهش داشته و تنها توانسته است تعداد 14.4 میلیون دستگاه لپ تاپ را وارد بازار کند. این سازنده چینی سال گذشته با یک کاهش 8.4 درصدی نسبت به میزان فروشش در سال 2015 میلادی، در همین دوره زمانی تعداد 14.6 میلون دستگاه لپ تاپ را در بازار عرضه کرده بود.

دل، یکی دیگر از برندهای مشهور دنیای فناوری، با کسب 15.2 درصد از سهم بازار تعداد 10.2 میلیون دستگاه رایانه شخصی را در اختیار کاربرانش گذاشته و تنها 0.4 درصد کاهش فروش داشته است. این سازنده هم اکنون سومین برند پرفروش جهانی در این زمینه به شمار می‌آید. در این بین ایسر مقام ششم را به خود اختصاص داده و با کاهش فروشی 6.5 درصدی تنها تعداد 4.3 میلیون دستگاه لپ تاپ را در اختیار کاربرانش قرار داده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط گارتنر فروش لپ تاپ‌‌های خانگی نسبت به سال گذشته در مجموعه 3.6 درصد افت کرده است.

میکا کیتاگاوا (Mika Kitagawa)، تحلیلگر ارشد گارتنر، می‌گوید: “علی رغم این که نشانه‌هایی از پایدارشدن وضعیت صنعت ساخت رایانه‌های شخصی در بازارهایی کلیدی مثل ژاپن، آمریکای لاتین و EMEA دیده می‌شود، ایالات متحده کاهشی 10 درصدی را در رابطه با خرید لپ تاپ‌های خانگی تجربه کرده است که علت این امر تا حدی به بازگشایی مدارس در این ناحیه از جهان مرتبط می‌شود؛ با وجود این فروش لپ تاپ‌های کاری همچنان در تمامی نقاط جهان سیری افزایشی را دنبال می‌کند و ارائه بروزرسانی‌های سیستم عامل ویندوز 10 یکی از دلایل این افزایش فروش محسوب می‌شود.”

طبق اطلاعات موجود در بازار ایالات متحده تعداد بیشتری از لپ تاپ‌های مک اپل در اختیار کاربران قرار گرفته از این رو سازنده آمریکایی در این نقطه از جهان توانسته است فروشی مثل فروش شرکت مایکروسافت داشته باشد. این میزان عرضه در مقایسه با سال پیش 7.6  درصد کاهش یافته و به 1.9 میلیون دستگاه رسیده با وجود این اپل در این سه ماهه توانسته است 12.8 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

منابع خبری گفته‌اند که در این سه ماهه در بازار ایالات متحده لنوو با کاهشی 25.2 درصدی 1.8 میلیون لپ تاپ، اچ پی با 31.6 درصد از سهم بازار 4.7 میلیون لپ تاپ، دل با 25.6 درصد از سهم بازار 3.8 میلیون لپ تاپ و ایسوس با تجربه کاهشی 22 درصدی نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته 643 هزار لپ تاپ را در اختیار طرفدارانشان گذاشته‌اند.

چند روز پیش موسسه ای دی سی (IDC) هم آمار خود را منتشر کرد. این موسسه اعلام کرد که در طول سه ماهه سوم سال میلادی جاری تعداد 4.9 میلیون دستگاه از لپ تاپ‌های مک اپل به طرفداران برند برجسته آمریکایی فروخته شده است. طبق آمار منتشر شده توسط ای دی سی اچ پی با کسب 22.8 درصد از سهم بازار تعداد 15.3 میلیون لپ تاپ، لنوو با کسب 21.6 درصد از سهم بازار تعداد 14.5 میلیون لپ تاپ، دل با کسب 16.1 درصد از سهم بازار تعداد 10.8 میلیون لپ تاپ و ایسوس با کسب 14.6 درصد از سهم بازار تعداد 4.6 میلیون دستگاه لپ تاپ را در اختیار کاربرانشان گذاشته‌اند.

آمار فروش لپ تاپ در سه ماهه سوم سال میلادی جاری

.

منبع: appleinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر