;
coinex

11 دلیل برای خرید آیفون 6 اس به جای آیفون 8 یا آیفون X

11 دلیل برای خرید آیفون 6 اس به جای آیفون 8 یا آیفون Xاین حقیقت که مردم هنوز به خرید آیفون 6 اس (iPhone 6S) تمایل دارند، نشان می‌دهد این گوشی دو ساله عملکرد فوق‌العاده و قابل قبولی دارد.

کمپانی اپل به طور معمول، پس از معرفی مدل‌های جدید خود، تنها یک نسل از گوشی‌های قبلی خود را به فروش می‌رساند؛ این در حالیست که  پس از معرفی گوشی‌های آیفون 7 و 7 پلاس در سال گذشته، و آیفون‌های 8، 8 پلاس و X که شهریور گذشته معرفی شدند، هنوز هم بسیاری از افراد به خرید آیفون 6 اس تمایل دارند.

اگر مشخصات گوشی‌های آیفون 8 یا آیفون X را مطالعه کرده باشید، متوجه می‌شوید که این موبایل‌ها با نسل قبلی خود، شباهت‌های بسیاری دارند. احتمالا با خودتان فکر می‌کنید که آیفون 6 اس نیز بسیاری از این مشخصات را دارد و هنوز هم ویژگی‌های خوبی را ارائه می‌کند.

تفاوت اصلی گوشی‌های جدید آیفون با نسل‌های قبلی در تراشه آنهاست که بسیاری از عملکردها را امکان پذیر کرده و دسترسی به ویژگی‌های جدیدی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، تغییرات اندکی نیز در نمایشگر و دوربین گوشی‌های آیفون 8، 8 پلاس و X به وجود آمده است. این موارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند؛ اما این بدان معنا نیست که آیفون 6 اس از این قافله عقب مانده باشد؛ این اسمارت فون هنوز هم بسیاری از مواردی را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد که کاربران گوشی‌های جدیدتر از آنها برخوردارند. نکته دیگری که اهمیت بسیار بالایی دارد، قیمت 450 دلاری است که با معرفی دو نسل پس از آن، تا این اندازه کاهش یافته است.

 

بیشتر بخوانید: نامگذاری با اعداد رومی تلفظ اشتباه آیفون X را به همراه داشت! نام درست: آیفون ۱۰

 

در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چرا باید به جای آیفون 8 یا آیفون 10 (iPhone X)، گوشی آیفون 6 اس را خریداری کنید؛ با تکراتو همراه شوید:

11. آیفون 6 اس مقرون به صرفه‌تر است

11. آیفون 6 اس مقرون به صرفه‌تر است

بدیهی است که با معرفی گوشی‌های جدید آیفون، مدل‌های قبلی با قیمت کمتری به فروش برسند. در ادامه لیستی از قیمت گوشی‌های جدید آیفون را مشاهده می‌کنید:

  • آیفون 8 با حافظه 64 گیگابایتی: 700 دلار
  • آیفون 8 پلاس با حافظه 64 گیگابایتی: 800 دلار
  • آیفون X با حافظه 64 گیگابایتی: 1000 دلار

این در حالیست که اپل گوشی‌های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس را با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌کند:

  • آیفون 6 اس با حافظه 32 گیگابایتی: 450 دلار
  • آیفون 6 اس پلاس با حافظه 32 گیگابایتی: 550 دلار

10. آیفون 6 اس در تنوع رنگی عرضه می‌شود که در گوشی‌های آیفون 8 و آیفون X وجود ندارد

10. آیفون 6 اس در تنوع رنگی عرضه می‌شود که در گوشی‌های آیفون 8 و آیفون X وجود ندارد

آیفون 8 جدید در رنگ‌های نقره ای، طلایی و خاکستری عرضه شده است. آیفون X نیز تنها در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری عرضه خواهد شد. اما آیفون 6 اس در رنگ‌های نقره ای، طلایی، خاکستری و رزگلد به فروش می‌رسد. گوشی‌های آیفون 8 و X در رنگ رزگلد عرضه نخواهند شد.

 

بیشتر بخوانید: ۶ دلیل برای خرید آیفون اس ای به جای آیفون‌های پر زرق و برق جدید!

 

9. آیفون 6 اس شباهت ظاهری زیادی به آیفون 8 دارد

9. آیفون 6 اس شباهت ظاهری زیادی به آیفون 8 دارد

اگر بیش از هرچیز به ظاهر گوشی هوشمند خود اهمیت می‌دهید، آیفون X انتخاب نهایی شما خواهد بود. این موبایل به هیچ کدام از طراحی‌های گوشی‌های آیفون شباهت ندارد و کاملا از ظاهر جدیدی برخوردار است.

اما حقیقت این است که آیفون 6 اس نیز ظاهر بسیار زیبایی دارد. خبر خوب این است که آیفون 6 اس و 6 اس پلاس شباهت ظاهری زیادی به مدل‌های آیفون 8 دارند. هر دو گوشی آیفون 6 اس با میزان حاشیه مساوی با آیفون 8 همراه هستند و شکل کلی آنها کاملا شبیه به هم است. صفحه نمایش آنها نیز در یک اندازه و با یک رزولوشن طراحی شده است.

8. پنل پشتی فلزی آیفون 6 اس برخلاف پنل شیشه‌ای آیفون 8 و آیفون X، به سادگی نمی‌شکند

8. پنل پشتی فلزی آیفون 6 اس برخلاف پنل شیشه‌ای آیفون 8 و آیفون X، به سادگی نمی‌شکند

نسل جدید گوشی‌های آیفون به پنل شیشه‌ای مجهز شدند تا بتوانند از قابلیت شارژ سریع با استاندارد Qi پشتیبانی کنند. این یکی از تفاوت‌های اساسی این موبایل با آیفون 6 اس به شمار می‌رود. اما از طرف دیگر، دستگاه را آسیب پذیر کرده و باعث می‌شود پنل پشتی به سادگی در اثر یک سقوط، بشکند. گوشی‌های آیفون 4 و 4 اس نیز به پنل پشتی شیشه‌ای مجهز بودند که در بسیاری از موارد شاهد بودیم که حتی در قاب‌های محافظ نیز به سادگی می شکستند.

قالب آلومینیومی آیفون 6 اس از شکسته شدن دستگاه جلوگیری می‌کند. شاید بعد از چند بار سقوط، خط و خش‌هایی را روی آن مشاهده کنید، اما مطمئن باشید که مشکلی مشابه آیفون 8 یا 10 برای آن به وجود نخواهد آمد.

7. باتری آیفون 6 اس با همان سرعت گوشی‌های آیفون 8 و 10 شارژ می‌شود

7. باتری آیفون 6 اس با همان سرعت گوشی‌های آیفون 8 و 10 شارژ می‌شود

تمام گوشی‌های جدید آیفون با همان شارژری همراه هستند که آیفون 6 اس نیز از آن برخوردار است؛ این بدان معناست که سرعت شارژ برابری دارند.

اپل در طراحی گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 10، پشتیبانی از شارژ سریع را قرار داده که باعث می‌شود باتری گوشی آیفون تنها در عرض 30 دقیقه، تا 50 درصد کاملا شارژ شود. اما برای برخورداری از این ویژگی باید لوازم جانبی دیگری مثل آداپتور یو اس بی با استاندارد Power Delivery و کابل تبدیل لایتنینگ به یو اس بی نوع سی را خریداری کنید.

گوشی‌های نسل جدید آیفون همچنین از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی می‌کنند که برای استفاده از آن باید شارژر مجزا خریداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: آیفون ۸ و آیفون ایکس را فراموش کنید! ۷ دلیل برای خرید آیفون ۷

 

6. آیفون 6 اس اجرای روان و عملکرد قابل قبولی دارد

6. آیفون 6 اس اجرای روان و عملکرد قابل قبولی دارد

آیفون 6 اس به تراشه A9 اپل مجهز شده که هنوز هم قدرت بسیار بالایی را به اجرا می‌گذارد. اگر آیفون 6 اس خود را به آی او اس 11 مجهز کنید، از ویژگی‌های جدیدتری نیز بهره‌مند خواهید شد، بدون اینکه با کاهش سرعت مواجه شوید. البته اپلیکیشن‌ها در این حالت، کمی کندتر از گوشی‌های آیفون 8 یا 10 اجرا می‌شوند، اما هنوز هم برای مصرف روزانه کاربر، بسیار مناسب است.

علاوه بر تراشه A9 اپل که یک امتیاز ویژه به شمار می‌رود، آیفون 6 اس به سنسور تاچ آیدی مجهز است. بنابراین می‌توانید قفل گوشی خود را تنها با لمس ساده سنسور اثرانگشت، باز کنید. گوشی آیفون X به تکنولوژی فیس آیدی مجهز شده که قبلا نظیر آن در هیچ کدام از گوشی‌های آیفون دیده نشده بود. این ویژگی با استفاده از سنسورها و دوربین سلفی، چهره کاربر را اسکن کرده و پس از شناسایی آن، قفل دستگاه را باز می‌کند. با اینحال، تصور نمی‌کنیم بتوان این ویژگی را به آسانی و سادگی تاچ آیدی استفاده کرد.

5. دوربین آیفون 6 اس عکس‌های زیبایی را ثبت می‌کند

5. دوربین آیفون 6 اس عکس‌های زیبایی را ثبت می‌کند.

گوشی آیفون 8 پلاس به تازگی بسیاری از رقیبان سامسونگ خود را کنار زده و لقب بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند را به دست آورده است. این موبایل حقیقتا با دوربین فوق العاده‌ای همراه است. بدون شک، این دوربین از آیفون 6 اس بهتر است. اما نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که آیفون 6 اس به دوربین فوق العاده‌ای مجهز شده و هنوز هم عکس‌های بسیار زیبایی را به ثبت می‌رساند. چنین چیزی دور از ذهن نیست، آیفون 6 اس یک گوشی دو ساله است.

 

بیشتر بخوانید: آیفون ۸ و آیفون ۱۰ را فراموش کنید؛ آیفون های ۲۰۱۸ از هم اکنون خبرساز شده‌اند!

 

4. آیفون 6 اس به جک هدفون مجهز شده؛ اما گوشی‌های آیفون 7، آیفون 8 و آیفون X به این ویژگی مجهز نیستند

4. آیفون 6 اس به جک هدفون مجهز شده؛ اما گوشی‌های آیفون 7، آیفون 8 و آیفون X به این ویژگی مجهز نیستند

اگر هنوز هم به جک هدفون استندارد 3.5 میلی متری اهمیت می‌دهید، پس آیفون 6 اس و آیفون اس ای انتخاب شما خواهند بود. این ویژگی به تازگی از گوشی‌های اندرویدی نیز حذف می‌شود.

این احتمال وجود دارد که در آینده، نتوانیم هیچ موبایلی را مجهز به جک هدفون خریداری کنیم.

3. آیفون 6 اس هنوز هم از صفحه نمایش باکیفیتی برخوردار است

3. آیفون 6 اس هنوز هم از صفحه نمایش باکیفیتی برخوردار است

اپل در طراحی آیفون 8 و آیفون 10، بهینه سازی‌هایی را در صفحه نمایش به کار گرفته که از میان آنها می‌توان به True Tone اشاره کرد؛ این ویژگی می‌تواند دمای رنگ صفحه نمایش را با نور محیطی تطبیق دهد.

با اینحال، آیفون 6 اس نیز هنوز هم از نمایشگر باکیفیتی بهره می‌برد. وضوح و رزولوشن آیفون 6 اس با آیفون 8 برابر است و به خوبی می‌تواند رنگ‌ها را در زمان استفاده از اپلیکیشن‌ها، مرورگری در وب، تماشای ویدیو، نگاه کردن به عکس‌ها و بازی کردن تنظیم کند.

آیفون 10 که یک نسخه ویژه به شمار می‌رود، بیشترین پیشرفت‌ها و بهینه سازی‌ها را به همراه دارد؛ مواردی مثل وضوح بیشتر و نمایشگر بزرگ‌تر 5.8 اینچی. اما باید بار دیگر تکرار کنیم که با در دست گرفتن آیفون 6 اس، تفاوت چندانی را میان این دو موبایل مشاهده نخواهید کرد.

2. آیفون 6 اس همانند دیگر آیفون‌های نسل جدید از سیستم عامل آی او اس بهره می‌برد

2. آیفون 6 اس همانند دیگر آیفون‌های نسل جدید از سیستم عامل آی او اس بهره می‌برد

با خرید آیفون 6 اس از همان تجربه سیستم عامل و اکوسیستم اپل برخوردار می‌شوید که در آیفون 8 و آیفون 10 نیز وجود دارد.

البته که نمی‌توانید از برخی ویژگی‌های جدید نرم افزاری مقل عکسبرداری در مود پرتره برخوردار شوید، اما در اکثر بخش‌ها، از یک تجربه مشابه لذت خواهید برد.

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترفند برای افزایش و بهینه سازی عمر باتری آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

 

1. اما درمورد ویژگی واقعیت افزوده در گوشی‌های جدید آیفون چه می‌توان گفت؟

1. اما درمورد ویژگی واقعیت افزوده در گوشی‌های جدید آیفون چه می‌توان گفت؟

زمانی که یک کمپانی از محصول جدیدی رونمایی می‌کند، اغلب ویژگی‌هایی را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد که برای کاربران جذاب‌تر است. اپل اعلام کرده است که بهترین کاربرد واقعیت افزوده در گوشی‌های آیفون 8 و آیفون X، این است که “خانه خود را به صورت دیجیتالی بازسازی کنید، در شهری که هرگز آن را ندیده‌اید، گردش کنید و با حتی با دایناسورها قدم بزنید.”

واقعیت افزوده هنوز در مراحل اولیه است؛ اما به گفته اپل “امکانات آن نامحدود هستند.” اما در حال حاضر، ویژگی‌های واقعیت افزوده چندان زیاد و جذابی ارائه نشده که افراد را ترغیب کند.

اگر ترجیح می‌دهید 250 دلار تا 550 دلار بیشتر هزینه کنید و آیفون 8 یا آیفون 10 را خریداری کنید، از این ویژگی‌هایی که در ادامه شرح می‌دهیم، بهره مند خواهید شد

اگر ترجیح می‌دهید 250 دلار تا 550 دلار بیشتر هزینه کنید و آیفون 8 یا آیفون 10 را خریداری کنید، از این ویژگی‌هایی که در ادامه شرح می‌دهیم، بهره مند خواهید شد

قبلا اشاره کردیم که آیفون 6 اس هنوز هم یک دستگاه قدرتمند با ویژگی‌های متنوع و قابل قبول است؛ با اینحال، ویژگی‌هایی نیز در آیفون 8 و آیفون X وجود دارد که در آیفون 6 اس دیده نمی‌شود؛ ویژگی‌هایی مثل مقاومت در برابر آب و غبار و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده. حال با شماست که تصمیم بگیرید این ویژگی‌ها ارزش پرداخت مبلغ بیشتر را دارند یا خیر:

  • اجرای سریع تر
  • دوربین بهتر
  • صفحه نمایش کمی بهتر در آیفون 8 و نمایشگر عالی در آیفون 10
  • ویژگی‌های جدید خوب اما غیرضروری مثل مود پرتره، شارژ بیسیم و شارژ سریع که برای استفاده از آنها باید لوازم جانبی دیگری را خریداری کنید.
  • واقعیت افزوده
  • طراحی جدید در آیفون X
  • مقاومت در برابر آب

فراموش نکنید که قطعا ویژگی‌های جدیدی در گوشی‌های نسل جدید وجود دارند، اما باید از خودتان بپرسید که آیا به تمامی آنها نیاز دارید؟ یا اینکه ارزش پرداخت مبلغ اضافی را دارند یا خیر؟

البته که گوشی آیفون 6 اس، زودتر از گوشی های آیفون 8 و 10، سن و سال خود را نشان می‌دهد. اما می‌توانید تا زمانیکه این موبایل عملکرد ضعیفی را به اجرا بگذارد، مثلا دو سال آینده، صبر کنید و سپس آیفون 8 را خریداری کنید که در آن زمان یعنی سال 2019، قطعا با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسد.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مطلب عالی بود و من رو قانع کرد برای خرید ۶ اس 🌸

    پاسخ