;
coinex

معرفی هواوی میت 10 و میت 10 پرو؛ ماشین‌‌های باهوش هواوی رخ نشان دادند!

معرفی هواوی میت 10 و میت 10 پرو؛ ماشین‌‌های باهوش هواوی رخ نشان دادند!
هواوی امروز با برگزاری رویدادی در شهر مونیخ آلمان، به انتظارها پایان داد و پرچمداران بزرگ خود را معرفی کرد. هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو؛ اینها ماشین‌های باهوش هواوی هستند!

سری میت 10 هواوی به دنبال گوشی‌های سری میت 9 سال گذشته این کمپانی چینی ظاهر شدند. هواوی میت 10 یک یک نمایشگر 5.9 اینچی با نسبت تصویر معمول 16 به 9 دارد و این در حالیست که نسخه بزرگتر آن، هواوی میت 10 پرو با یک صفحه نمایش باریک و بلندتر 6 اینچی خودنمایی می‌کند. صفت‌های باریک و بلندتر این صفحه نمایش، به خاطر نسبت تصویر 18 به 9 در آن است.

وب‌سایت اندروید سنترال که در حال حاضر منبع این خبر است، به این نکته اشاره کرده که شاید بسیاری از کاربران نتوانند به زودی گوشی قدرتمند هواوی میت 10 پرو را در اختیار داشته باشند؛ چرا که این دستگاه تا پایان سال جاری فقط در بازارهای ایالات متحده و بریتانیا معامله می‌شود، پس به هیچ عنوان، فعلا منتظر حضور میت 10 هواوی در بازار ایران نباشید.

هواوی امسال در طراحی سری میت 10 غوغا کرد. طراحی ساندویچی پنل‌های شیشه‌ای آن، ما را به یاد پرچمداران زیبای گلکسی اس 8 و یا ال جی وی 30 می‌اندازد. دیدن این اسمارت فون در کنار این رقبای قدرتمند، بدون شک بازار آینده موبایل جهان را رقابتی‌تر از گذشته خواهد کرد.

مشخصات هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو

مهم نیست که شما به درون کدام یک از مدل‌های جدید میت 10 نگاهی بیندازید، در داخل هر دو مدل، اولین پردازنده هوش مصنوعی جهان قدرتنمایی می‌کند. اصولا به دلیل وجود همین پردازنده است که این گوشی ساز چینی از گوشی‌های هواوی میت 10 خود به عنوان یک ماشین باهوش یاد می‌کند و نه یک گوشی هوشمند!

 

بیشتر بخوانید:  تماشا کنید: هواوی میت ۱۰ یک گوشی هوشمند نیست!

 

کرین 970 هواوی همان پردازنده قدرتمند 10 نانومتری با هشت هسته مرکزی است که پردازنده گرافیکی Mali-G72 را در آغوش گرفته است. این مجموعه در کنار یک واحد پردازنده عصبی که به اختصار NPU نامیده می‌شود، برای عملکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی آماده شده‌اند.

هوش مصنوعی (AI) مهمترین فاکتور بازاریابی هواوی برای گوشی‌های جدید پرچمدار این شرکت است. واحد پردازنده عصبی جدید می‌تواند با تشخیص و شناسایی صحنه‌ها در برنامه دوربین و یا تشخیص اشیا مختلف در اپلیکیشن گالری به کاربر کمک کند.

علاوه بر این هوش مصنوعی با توجه به ماهیت آن که بر پایه یادگیری ماشینی طراحی شده، می تواند عملکرد و سرعت بسیار بیشتری را نسبت به گوشی‌های نسل قبل این سازنده چینی ارائه دهد.

از دیگر مشخصات این دو گوشی جدید، باید به حافظه رم 4 گیگابایتی و 64 گیگابایت حافظه داخلی در هواوی میت 10 و 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در هواوی میت 10 پرو اشاره کرد. صفحه نمایش هواوی میت 10 و میت 10 پرو فقط در اندازه و یا نسبت تصویر تفاوت ندارند، رزولوشن این دو گوشی نیز با یکدیگر فرق دارند.

هواوی در معرفی میت 10، نمایشگر LCD کواد اچ دی را به نمایش گذاشت، اما با وجود انکه در ساخت هواوی میت 10 پرو از پنل آمولد استفاده کرده است، آن را به رزولوشن پایین‌تر فول اچ دی پلاس (1080 در 2160 پیکسل) مجهز کرده است.

با اینکه تفاوت در ظاهر و باطن نمایشگرهای این دو دذستگاه زیاد است، اما هواوی درباره ظرفیت باتری این دو، هیچ فرقی قایل نشده است. یک باتری 4000 میلی‌امپر ساعتی می‌تواند تضمین کند که با خیال راحت عملکردهای روزانه خود را انجام می‌دهید. پشتیبانی از فناوری سوپر شارژ (Super Charge) هواوی نیز در ویژگی‌های این باتری نهفته است. فقط شارژ بی سیم وجود ندارد.

تفاوت‌های قابل توجهی در استانداردهای به کار رفته در هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو دیده می شود. میت 10 پرو گوشی ضد آب غول تکنولوژی چین است. کد حفاظت IP67 تایید می‌کند که این دستگاه در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار به داخل دستگاه، مقاوم است.

این یک برتری محسوس میت 10 پرو به هواوی میت 10 استاندارد است، اما حذف جک هدفون در نسخه برتر میت 10 پرو و وجود این سوکت در میت 10 کمی اوضاع را متعادل‌تر می کند. بسیاری از کاربران دوست دارند تا با هدفون‌های سیمی به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند و حذف جک هدفون برای بسیاری از آنان ناراحت کننده است.

دوربین دوگانه در سری میت 10 هواوی

تفاوت دیگر در وضعیت قرارگیری سنسور اثر انگشت این دو مدل است. اسکنر اثر انگشت میت 10 در حاشیه زیرین نمایشگر آن قرار گرفته ، اما همین سنسور در هواوی میت 10 پرو به پنل پشتی منتقل شده است.

از جذابترین ویژگی‌های این دو گوشی هوشمند، دوربین دوگانه است. چیدمانی از دو سنسور 12 مگاپیکسل و 20 مگاپیکسل بر روی هم که لنزهای آن دارای دهانه دیافراگم f/1.6 است. هر دو سنسور به لرزشگیر اپتیکال مجهز بوده و فوکوس خودکار دارند.

دومین گوشی ساز برتر جهان با معرفی هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو یک ویژگی جدید دیگر را نیز به نمایش گذاشت. رابط کاربری جدید EMUI فقط به خاطر انتشار اندروید 8 اوریو طراحی شده و بر روی این نسخه از سیستم عامل گوگل قرار گرفته است.

رابط کاربری EMUI 8 شاید از لحاظ بصری فرق چندانی با نسخه قبلی نداشته باشد، اما به لطف الگوریتم‌های یادگیری ماشینی که در درون کدهای آن جای گرفته، تضمین می‌کند که عملکردهای شما را بر اساس کارکردهای روزانه‌تان از این گوشی، یاد گرفته و سریع‌تر بارگذاری‌ها و یا برنامه‌های مورد نیازتان را ارائه کند. دیدن عملکرد هوش مصنوعی این پردازنده در دنیای واقعی، دیدنی خواهد بود.

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر