;
coinex

نگاه نزدیک به هواوی میت 10 پرو ؛ مدل مشکوک پرچمداران سری میت هواوی!

هواوی میت 10 پرو

هواوی میت 10 پرو در بسیاری چیزها اولین است اما نگارنده معتقد است این گوشی با افسانه‌هایی که در مورد آن نقل می‌شد فاصله بسیاری دارد.

هواوی راه اپل و گوگل را برای عرضه تلفن هوشمند جدیدش در پیش گرفت. گوگل و اپل پیش از این بازار را به اندازه کافی با عرضه آیفون و پیکسل تکان داده بودند. هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو در تعطیلات کریسمس پیش رو به بازار می‌آیند. این دو تلفن هوشمند تنها کمی با هم متفاوتند.

در اولین نگاه با دیدن پسوند پرو در هواوی میت 10 پرو متوجه می‌شویم این تلفن هوشمند باید از همتای خود قدری جلوتر باشد. پس از نگاهی دقیق به مشخصات و طراحی میت 10 پرو متوجه می‌شویم احتمالا تعریف چینی‌ها از واژه پرو قدری متفاوت با عرف مرسوم در دنیای تکنولوژی است!

 

بیشتر بخوانید: معرفی هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو؛ ماشین‌‌های باهوش هواوی رخ نشان دادند!

 

طراحی هواوی میت 10 پرو

مقایسه هواوی میت 10 پرو با میت 10 به ما نشان می‌دهد، میت 10 پرو، قدری باریک‌تر از همتای خود است که آنرا خوش‌دست‌تر می‌کند. میت 10 پرو نیز تمام شیشه‌ای بوده که به آن زیبایی فوق‌العاده‌ای می‌دهد. این تلفن هوشمند نسبت به همتای خود میت 10، دارای امتیازات ویژه‌ای است. آی پی 67 این تلفن هوشمند را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار محافظت می‌کند اما نداشتن جک 3.5 میلیمتری به سرعت ذوق ما را کور می‌کند.

هرچند حذف جک 3.5 میلیمتری ناراحت کننده است اما قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در زیر دوربین پشت دستگاه قدری خیالمان را راحت می‌کند. بعضی کاراکترهای طراحی این تلفن هوشمند شبیه به دستگاه‌های دیگر به نظر می‌رسد، مثل بدنه شیشه‌ای و لبه‌‎ها که همانند سامسونگ گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30 هستند. هرچند نمی‌توان گفت هواوی میت 10 پرو از نظر طراحی جایگاه ویژه‌ای دارد اما کماکان دوست داشتنی است.

صفحه نمایش هواوی میت 10 پرو

هواوی بار دیگر در مسیر بزرگان قدم گذاشت! به کارگیری صفحه نمایشی که کل اسکرین گوشی را پر کرده است. میت 10 پرو با در اختیار داشتن نمایشگر آمولد با نسبت ابعاد 18:9 از میت 10 که صفحه نمایش آن نسبت 16:9 دارد، بلندتر است. متاسفانه رزولوشن میت 10 پرو 2160 در 1080 پیکسل بوده که آنرا نسبت به میت 10 با رزولوشن 2560 در 1440 در جایگاه پایین‌تری قرار می‌دهد.

این اقدام، هواوی میت 10 را برای تماشای ویدئو مناسب‌تر می‌کند، هرچند ابعاد میت 10 پرو آنرا دلنشین‌تر کرده است و در نهایت پشتیبانی از اچ دی آر 10 آنرا در جایگاه مناسبی قرار می‌دهد اما با شنیدن واژه پرو در پسوند این گوشی انتظار داشتیم این گوشی از رزولوشن بالاتری نسبت به همتای خود برخوردار باشد.

 

بیشتر بخوانید: هواوی میت ۱۰ پرو در برابر آیفون ۸ پلاس و گلکسی اس ۸ پلاس: جنگ ستارگان، اپیزود ۱!

 

رابط کاربری میت 10 پرو

هواوی با بهره گیری از ای ام یو آی 8 در میت 10 پرو، با اندروید 8 اوریو عرضه خواهد شد. شاید این بهترین خبری است که در مورد هواوی میت 10 پرو وجود دارد. به علاوه هواوی با تمرکز بر هوش مصنوعی، به کاربر تجربه بهتری را خواهد بخشید. این تلفن هوشمند بهتر از سایر رقبای خود رفتار کاربر را پیشبینی می‌کند. به عنوان مثال، در صورتی که در ساعات انتهایی شب برای خواندن چیزی از آن استفاده کنید، ای ام یو آی 8 به شما پیشنهاد می‌دهد با کاهش روشنایی تصویر و قرار گرفتن گوشی در حالت نایت مد، مطالعه را برای شما ساده‌تر کند.

در نظر داشته باشید این تنها یکی از سناریوهایی است که هواوی برای این حالت در نظر گرفته است اما در هر صورت این گوشی، هوشمندی بیشتری از خود نشان می‌دهد.

میت 10 پرو افسانه ای
هواوی میت 10 پرو پس از رونمایی نگاه‌ها را به خود خیره کرد.

هواوی میت 10 پرو نه تنها با رفتارهای هر کاربر خود را انطباق می‌دهد بلکه ویژگی‌های سودمندی را از رقبای خود نیز اخذ کرده است. ویژگی اسمارت اسکرین پلی بوک سامسونگ در تلفن هوشمند میت 10 پرو نیز موجود است. توسط یک کابل ساده یو اس بی مدل سی به اچ دی ام آی امکان اتصال به مانیتور وجود دارد. هواوی مانند سامسونگ دکس از قابلیت اتصال سریع و آسان با کابل بهره می برد. از سوی دیگر میت 10 پرو به شما اجازه می‌دهد از قابلیت جدید چند ستون در حالت افقی استفاده کنید، چیزی که در میت 10 امکان استفاده از آن وجود ندارد.

 

بیشتر بخوانید: هواوی میت ۱۰ در برابر ال جی وی ۳۰ و گلکسی نوت ۸: جنگ ستارگان، اپیزود ۲!

 

پردازنده و حافظه میت 10 پرو

ماه گذشته در آی اف آ 2017 هواوی خبر از استفاده چیپ ست کایرین 970 داد. این سخت افزار در میت 10 نیز موجود است. به ظاهرئاین تلفن هوشمند تمام قابلیت‌های رقبای گرانقیمت‌تر خود را دارد. اظهار نظر قطعی فعلا در این مورد ممکن نیست و باید پس از مدتی استفاده از آن نسبت به این مساله یقین حاصل کرد.

هواوی می گوید، کایرین 970 اولین پردازنده در جهان است که از سیستم پردازش عصبی بهره‌مند می‌شود. این ویژگی به میت 10 پرو امکان می‌دهد با کمک نرم افزارهای مربوطه اقدام به یادگیری رفتار کاربر کند. البته در جایی که هواوی اظهار نظری می‌کند، عاقلانه است احتمالات مختلف را در نظر بگیریم.

دو مدل مختلف از میت 10 پرو به بازار عرضه خواهد شد. یک مدل، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد در حالیکه مدل دیگر، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. متاسفانه در هیچ کدام از این دو مدل امکان استفاده از حافظه میکرو اس دی وجود ندارد. احتمالا استفاده از آی پی 67 باعث این مساله و حذف جک هدفون شده است.

دوربین میت 10 پرو

قبل از رواج استفاده از دوربین های دوگانه در تلفن‌های هوشمند، میت 9 یکی از معدود استفاده کنندگان از این سیستم در سال گذشته بود بنابرین استفاده از این سیستم به گونه بهبود یافته در مدل‌های جدید هواوی دور از ذهن نبود. اینبار دوربین‌های دوگانه هواوی مجهز به لنزهای جدید لایکا سومایلوکس-اچ هستند. یک سنسور 12 مگاپیکسلی آر جی بی و یک سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم اجزای تشکیل دهنده این دوربین دوگانه به شمار می‌روند.

در نتیجه ترکیب این دو، یک دیافراگم عریض اف/1.6 خواهیم داشت. این تلفن هوشمند از او آی اس نیز پشتیبانی می کند اما متاسفانه این قابلیت تنها با سنسور آر جی بی وجود دارد. میت 10 پرو از سیستم جدید 4 در 1 فوکوس هیبرید و زوم نیز بهره مند شده است. شایان ذکر است سیستم دوربین میت 10 پرو، در میت 10 نیز یافت می‌شود.

دوربین‌های دوگانه این تلفن هوشمند، امکان بوکه در عکاسی پرتره را به ما می‌دهد. بوکه کمترین چیزی است که دوربین‌های دوگانه به ارمغان می‌آورند. تشخیص صحنه و اشیا به صورت ریل تایم با استفاده از هوش مصنوعی هواوی میت 10 پرو امکان پذیر است. هواوی صحنه را آنالیز کرده و بهترین حالت ممکن را انتخاب  می‌کند. به عنوان مثال در هنگام عکاسی از گیاهان، رنگ سایه سبز افزایش میابد و…

عکاسی به عنوان نقطه عطف بسیاری از دوربین‌های معرفی شده در چند ماه گذشته است اما باید دید هواوی در این رقابت چگونه عمل می‌کند. بر روی کاغذ، هواوی میت 10 پرو شانس زیادی برای برنده شدن در این رقابت دارد اما تنها استفاده از سخت افزارهای مناسب برای بهترین بودن کافی نیست. با توجه به اینکه اکنون استفاده از دوربین‌های دوگانه متداول گشته، در صورتی که هواوی بتواند در نور کم، کیفیت عکاسی خود را حفظ کند، به طور مناسب بک گراند پرتره را مات کرده و کیفیت فیلم برداری فوق‌العاده‌ای داشته باشد، شانس برترین بودن را خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید: هواوی میت ۱۰ در برابر ال جی وی ۳۰ و گلکسی نوت ۸: جنگ ستارگان، اپیزود ۳!

 

باتری میت 10 پرو

باتری این تلفن هوشمند 4000 میلی آمپر ساعت است! این نکته آنرا بسیار جلوتر از رقبای خود قرار می‌دهد. از طرف دیگر باید دید، میت 10 پرو با توجه به رزولوشن پایین تر نسبت به میت 10 آیا عملکرد بهتری در زمینه جلوگیری از اتلاف انرژی نیز خواهد داشت یا خیر.

هواوی اعلام کرده، میت 10 پرو با استفاده از قابلیت شارژ سریع، در عرض نیم ساعت 58 درصد شارژ خواهد شد! تنها چیزی که در این میان جای خالی آن حس می‌شود قابلیت شارژ بدون سیم است.

بررسی کلی هواوی میت 10 پرو

این گوشی در چهار رنگ مختلف ترکیبی موجود است، آبی تیره، قهوه ای موکا، طلایی و صورتی که جلوه ای خاص به آن می دهد. قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان، پشتیبانی از ال تی ای در هر دو سیم کارت از دیگر ویژگی‌های آن هستند. نسبت صفحه نمایش 18:9 هواوی میت 10 پرو نیز قابل توجه است.

اما کاستی‌هایی نیز در هواوی میت 10 پرو به چشم می‌خورد. عدم امکان استفاده از حافظه خارجی، عدم استفاده از جک هدفون 3.5 میلیمتری و پایین بودن رزولوشن تصویر باعث می‌شود تردیدهایی در مورد آن وجود داشته باشد. به هر حال باید دید با وجود امکانات نسبتا مشابه بین میت 10 و میت 10 پرو آیا مشتریان احتمالی حاضرند، مبلغ 100 یورو بیشتر برای داشتن پسوند پرو بابت آن بپردازند یا خیر؟!

 

بیشتر بخوانید: قیمت هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو و تاریخ عرضه آن

 میت 10 پرو
هواوی میت 10 پرو در چهار رنگ عرضه خواهد شد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر