;
coinex

سامسونگ گلکسی اس 9 از ویژگی آیفون X کپی‌ برداری می‌کند!

سامسونگ گلکسی اس 9 از ویژگی آیفون X کپی‌ برداری می‌کند!
پس از معرفی آیفون X (آیفون 10)، اکنون سامسونگ به دنبال آن است تا یک حرکت نوآورانه برای مدل پرچمدار بعدی خود انجام دهد. آخرین شایعات نشان می‌دهند که سامسونگ گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) ممکن است که یکی از ایده‌های اپل را قرض بگیرد.

یکی از کاربران توییتر، Ice Universe، که تاکنون چندین بار از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف سامسونگ در توییتر پرده برداشته است، نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال نصب یک سنسور اسکن چهره سه بعدی در دوربین سلفی گلکسی اس 9 است. در اولین نگاه به نظر می‌رسد که این سازنده کره‌ای قصد دارد، جا پای اپل بگذارد.

آیفون X فاقد سنسور اثر انگشت است، اما به جای آن، اپل از یک سیستم تشخیص چهره سه بعدی در این دستگاه استفاده کرد. روال کار بدین شکا است که یک ماژول به نام رومئو از چهره کاربر یک نقشه عمیق سه بعدی را مشخص کرده و سپس ماژولی به نام ژولیت دیتاهای جمع آوری شده را تجزیه و تحلیل می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:  رومئو و ژولیت داستان آیفون ایکس را دراماتیک کردند!

 

شایعات می گویند که سامسونگ نیز قصد دارد تا از همین روش برای گلکسی S9 استفاده کند. گوشی هوشمندی که بر اساس گفته برخی از منابع آگاه، باید در اولین ماه‌های سال 2018 رخ نشان دهد.

تشخیص چهره 3D سامسونگ کپی کردن از فیس آی دی اپل است؟!

این موضوع نمی‌تواند درست باشد؛ حتی اگر برخی اینگونه فکر کنند. سامسونگ به این ویژگی قبل از اپل اعتقاد داشته است. غول تکنولوژی کره پیش از این نیز از ویژگی تشخیص چهره استفاده کرده است.

گلکسی اس 8 که در اوایل ماه آوریل (اردیبهشت) معرفی شد. با اسکنر عنبیه چشمی و ویژگی تشخیص چهره همراه است؛ هرچند که این ویژگی به پیشرفتگی فیس آی دی اپل نیست، اما با همان سرعتی که این ویژگی در آیفون X دارد، کار می‌کند.

سیستم‌های تشخیص چهره پیش از این هم به کار گرفته شده بود. مایکروسافت در گوشی کنار گذاشته شده لومیا 950 ایکس ال که در اکتبر 2015 راه‌اندازی شد، چنین ویژگی را بکار برد.

سامسونگ گلکسی اس 9 از ویژگی آیفون X کپی‌ برداری می‌کند!

با این وجود، به نظر می‌رسد که سامسونگ در مسیر مشابهی با اپل، قدم می‌گذارد؛ هرچند که بسیاری از تحلیلگران معتقدند که سامسونگ هنوز مایل نیست تا سنسور اثر انگشت خود را رها کند. گفته می‌شود که این شرکت کره‌ای قصد دارد تا فبلت گلکسی نوت 9 را با سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر آن به بازار عرضه کند.

این همان ویژگی خاصی است که اپل نتوانست در آیفون X آن را به کار بگیرد و در نهایت مجبور شد تا به طور خاص بر روی ویژگی فیس ای دی کار کند. نبرد بین سامسونگ و اپل و اتهام کپی‌برداری این دو شرکت از روی هم، پایانی ندارد!

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر