;
coinex

استفاده از شبکه G5 ؛ واقعیت یک رویا

استفاده از شبکه G5 ؛ واقعیت یک رویا

در اوایل سال ۲۰۱۲ بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات، تحت نظر سازمان ملل، برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی، برنامه‌ای را برای افق ۲۰۲۰ آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین شبکه G5 شروع شد.اولین طراحی مرجع و همچنین شبکه اتصال داده G5، توسط شرکت فناوری کوالکوم معرفی شد. بعد از اینکه کوالکوم اولین مودم G5 خود را معرفی نمود، یک نسل جدید از تلفن همراه را نیز تولید کرد.

اکنون نیز کوالکوم اعلام کرده است که اولین شبکه اتصال دادهG5  را با استفاده از X50 ساخته است. این قابلیت با استفاده از طیف موج میلیمتری 28 گیگاهرتزی، به سرعت‌های گیگابیتی نیز دست پیدا کرده است.همچنین نخستین طراحی مرجع گوشی هوشمند شبکه G5 توسط این شرکت معرفی شد. این ویژگی به تولیدکنندگان تلفن همراه کمک کرد تا بتوانند کار خود را برای ساخت گوشی‌های جدید از همین سال جاری آغاز نمایند.

اخبار طراحی شبکه G5 هیجان انگیز است و در این میان فناوری جدید کوالکوم نیز نشانه‌ای بر به وقوع پیوستن رؤیای کاربران به واقعیت است.

استفاده از شبکه G5

علاوه بر این کوالکوم یک آنتن موج میلیمتری کوچک دیگر را نیز توسعه داده است. سایز این آنتن اندازه نیکل است و به طور چشمگیری کوچکتر از طرح‌های رقابتی است. براساس ادعای کوالکوم در سال گذشته، X50 می‌تواند سرعتی تا بالای 5 گیگابیت بر ثانیه را داشته باشد. ولی باید گفت که این سرعت از آنچه ما در ابتدا برای استفاده از  شبکه G5 در نظر داریم بسیار دور است.

طبق گفته‌های کوالکوم، اولین نسخه آن به احتمال زیاد در ماه دسامبر به پایان می‌رسد. همچنین این شرکت انتظار دارد که گوشی‌های G5 در نیمه اول سال 2019 به کاربران عرضه شوند. نسختین سند اثبات بر اینکه تراشه X50 می‌تواند در داخل یک گوشی هوشمند جا بگیرد، طرح کوالکوم است. این طرح اولین طرح مرجع دستگاه G5 بوده است.

استفاده از شبکه G5 جدید

نسل جدید شبکه G5 (نسل پنجم شبکه تلفن همراه)

شبکه نسل پنجم تلفن همراه، استاندارده‌هایی پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه خواهد شد. در این استاندارد جدید هر کاربر باید بتواند در شلوغ‌ترین حالت، حداقل ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کند که این مورد در استاندارد نسل چهارم قید نشده است.

البته در این نسل جدید به کاهش مصرف انرژی نیز توجه شده است زیرا مسئله‌ای مهم برای استفاده کنندگان است. دستگاه‌های فرستنده و گیرنده اپراتورها نیز باید در ساعات کم مصرف به حالت صرفه جویی انرژی وارد شوند و بتوانند به سرعت فعال گردند. لازم به ذکر است که در نسل چهارم نیز این معیار قید نشده بود.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر