;
coinex

نگاه نزدیک به هواوی میت 10 ؛ سطح جدیدی در دنیای پرچمداران

نگاه نزدیک به هواوی میت 10 ؛ سطح جدیدی در دنیای پرچمداران
هواوی رویداد رونمایی خود را برگزار کرد و در آن سه گوشی هوشمند جدید خود را به نمایش گذاشت. هواوی میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین؛ در این مطلب نگاه نزدیکی خواهیم داشت به هواوی میت 10 با تکراتو همراه باشید.

طراحی هواوی میت 10

طراحی هواوی میت 10

هواوی در سری میت 10 تغییرات اساسی را به نمایش گذاشت. گذر از طراحی فلزی در سری میت 9 و رفتن به سمت طراحی شیشه‌ای، به کارگرفتن انحناهای زیبا و مناسب در طراحی و استفاده از نمایشگر بدون حاشیه که به سرعت به یک استاندارد در بین گوشی‌های پرچمدار تبدیل شد، از این دستگاه یک گوشی تمام عیار ساخته است.

انتخاب طراحی ساندویچی با پنل شیشه‌ای، انتخاب بدی برای سری جدید میت 10 هواوی نیست، اما این موضوع باعث می‌شود تا این سری از تولیدات هواوی، شکننده‌تر از نسل‌های قبلی خود باشد. این همان موضوعی است که برای پنل‌های شیشه‌ای پشت در آیفون‌ 8 گفته شد. تعویض پنل شیشه‌ای عقب در آیفون های 2017 هزینه‌ای حتی بیشتر از تعویض نمایشگر آن دارد.

در هر صورت لبه‌های شیب‌دار در هواوی میت 10 احساس در دست گرفتن خوشایندتری را منتقل می کند. وجود جک هدفون 3.5 میلی‌متری در این دستگاه نیز باعث خوشحالی است.

صفحه نمایش هواوی میت 10

صفحه نمایش هواوی میت 10

یکی از مواردی که هواوی در سری میت 10 به آن توجه ویژه‌ای نسبت به نسل قبلی داشته، همین بخش صفحه نمایش است. یک نمایشگر 5.9 اینچی ال سی دی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل، این گوشی را یک پله بالاتر از سری میت 9 با رزولوشن 1080p قرار می دهد.

رنگ‌های غنی و زاویه دید گسترده از وجود فناوری‌های جدید در ساخت این صفحه نمایش حکایت دارد. البته هنوز هم وجود برخی مسایل آن جذابیت فوق‌العاده را به این دستگاه نمی دهد. حسگر اثر انگشت که در زیر صفحه نمایش قرار گرفته، کمی آن را نسبت به پرچمدارانی چون گلکسی اس 8 و یا آیفون X عقب‌تر نشان می‌دهد.

به خاطر نسبت تصویر 16 به 9 در نمایشگر هواوی میت 10، این دستگاه کمی پهن‌تر از گوشی‌هایی است که دارای نسبت تصویر 18 به 9 هستند
به خاطر نسبت تصویر 16 به 9 در نمایشگر هواوی میت 10، این دستگاه کمی پهن‌تر از گوشی‌هایی مثل هواوی میت 10 پرو بوده که دارای نسبت تصویر 18 به 9 هستند

به خاطر نسبت تصویر 16 به 9 در نمایشگر هواوی میت 10، این دستگاه کمی پهن‌تر از گوشی‌هایی است که دارای نسبت تصویر 18 به 9 هستند. این موضوع نیز جذابیت لازم را از آن گرفته است، اما شما همچنان با یک پرچمدار زیبا سروکار خواهید داشت.

رابط کاربری هواوی میت 10

رابط کاربری هواوی میت 10

یکی از جالب‌ترین چیزهایی که در سری هواوی میت 10 اتفاق افتاد، پرش این کمپانی به سوی رابط کاربری جدیدی بود که بتواند با اندروید 8 اوریو همخوانی داشته باشد. هواوی رابط کاربری EMUI 8.0 را برای تطابق با اندروید 8.0 در این پرچمداران جدید به کار گرفت.

علاوه بر تمیزی و ساده بودن رابط کاربری هواوی بیشتر تمرکز خود را بر روی یادگیری ماشینی قرار داده است. با این وجود، این گوشی می‌تواند آگاهی بیشتری از شرایط مختلف داشته و در مواقع لزوم هشدارهای لازم را به کاربر بدهد.

به عنوان مثال اگر شما در حال خواندن مطلبی در شب باشید، رابط کاربری EMUI 8.0 به شما توصیه می کند تا روشنایی را کاهش داده و آن را به حالت شبانه تغییر دهید تا بتوانید راحت‌تر متن مورد نظر را بخوانید.

این یکی از چندین سناریوهایی است که هواوی آن را روایت کرده، اما نتیجه نهایی، هوشمندتر شدن گوشی شما خواهد بود.

با توجه به وجود پردازنده هوش مصنوعی، برای هر کاربر پیشرفت و بهینه سازی‌های مخصوص به خود او در نظر گرفته شده است. به همین دلیل هواوی در تبلیغات خود از عبارت ماشین باهوش به جای گوشی هوشمند استفاده می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:  تماشا کنید: هواوی میت ۱۰ یک گوشی هوشمند نیست!

 

علاوه بر این، از ویژگی مشابهی به مانند سامسونگ، مثل تبدیل کابل یو اس بی نوع C به HDMI استفاده شده که به محض اتصال به مانیتور و یا هر صفحه نمایشی می‌تواند تجربه دسکتاپ را به ارمغان بیاورد. اپلیکیشن‌های زیادی هم طراحی شده‌اند که می‌تواند از این ویژگی جدید هواوی پشتیبانی کنند. این ویژگی هواوی چیزی شبیه به سامسونگ دکس است و به خاطر اتصال سریع و آسان کابل، هواوی داک را از این سیستم حذف کرده است.

پردازنده و حافظه در هواوی میت 10

پردازنده و حافظه در هواوی میت 10

هواوی در طول برگزاری نمایشگاه IFA 2017 چیپست جدید کرین 970 خود را به نمایش گذاشت و اعلام کرد که این پردازنده در گوشی‌ هواوی میت 10 با پشتیبانی از 4 گیگابایت حافظه رم قدرتنمایی خواهد کرد. به گفته فونارنا با بررسی‌های اولیه‌ای که بر روی این گوشی انجام شد، سرعت این پردازنده به خوبی مشخص بوده و همه چیز به خوبی اجرا می‌شود.

هواوی می‌گوید که کرین 970 نسل جدیدی از پردارنده‌ها را به نمایش می‌گذارد. این اولین پردازنده هوش مصنوعی جهان است که از یک واحد پردازش عصبی (NPU) برخوردار شده است. NPU همان چیزی است که کلید یادگیری ماشینی خواهد بود. جالب اینجاست که هواوی می گوید، امکانات بی‌شماری با این گوشی وجود خواهد داشت. باید دید در روزهای آینده چه ویژگی‌های جدیدی درباره سری میت 10 هواوی کشف خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:  نگاه نزدیک به هواوی میت ۱۰ پرو ؛ مدل مشکوک پرچمداران سری میت هواوی!

 

حافظه داخلی 64 گیگابایت است که یک ظرفیت معمولی به حساب می‌آید، اما وجود درگاه کارت میکرو اس دی نشان می دهد که خوشبختانه می توان این ظرفیت را ارتقا داد.

دوربین هواوی میت 10

دوربین هواوی میت 10

قبل از اینکه شاهد حضور گسترده دوربین‌ های دوگانه در گوشی‌های هوشمند باشیم، هواوی با میت 9 خود، جزء اولین کمپانی‌هایی بود که این ویژگی جذاب را به نمایش گذاشت. مسلما جای تعجبی هیچ تعجبی نخواهد بود، اگر همه چیز پیشرفت کرده باشد.

لایکا، غول بزرگ اپتیک جهان، از لنزهای جدید Summilux-H در این دوربین دوگانه استفاده کرده است. یک سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی و یک سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم ترکیبی منحصر به فرد را درست کرده‌اند.

دهانه دیافراگم f/1.6 بوده و این به معنای گستردگی بیشتر روزنه است؛ بنابراین در نور کم می‌توان عکس‌هایی با وضوح بیشتر به ثبت رساند. در این ترکیب، لرزشگیر اپتیکال (OIS) نیز وجود دارد، اما این ویژگی فقط در سنسور رنگی قرار داده شده است.

این مشخصات ابتدایی از این دوربین است. جذابیت‌های اصلی به ماهیت دوربین دوگانه آن باز می‌گردد. وجود دو سنسور به معنای آن است که می توان تصویر پس زمینه را برای فوکوس بیشتر بر روی سوژه اصلی، تار کرد و حالت پرتره را به بهترین شکل در اختیار داشت.

عکاسی با هواوی میت 10 یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که می توان با این گوشی انجام داد. عکاسی هوشمند که بر اساس هوش مصنوعی این دستگاه شکل گرفته می‌تواند در لحظه، سوژه‌های مختلف را تشخیص دهد و در همان حال بهترین حالت صحنه را انتخاب کند.

به عنوان مثال در هنگام عکاسی از صحنه‌های مواد غذایی و خوراکی‌ها، این دوربین سطح اشباع رنگ را افزایش می دهد و در هنگام عکاسی از گیاهان، سایه‌های رنگ سبز را به مراتب بیشتر کرده و رنگ‌بندی زیباتری را ارائه می دهد.

عکاسی، نقطه کانونی توجه بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند در ماه‌های اخیر بوده است. اما عکاسی با هواوی میت 10 می‌تواند بسیار هیجان‌انگیزتر از دیگر رقبا باشد، حداقل بر روی کاغذ که می‌توان چنین ادعایی کرد. باید منتظر ماند تا بنچمارک دوربین این دستگاه منتشر شده و ارزیابی‌های دقیق اولیه انجام شود.

باتری هواوی میت 10

جالب است که هواوی باتری گوشی پرچمدار جدید خود را کوچک نکرده است. یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر ساعتی در این دستگاه قرار گرفته و نشان می‌دهد که می‌توان انتظار طول عمر مناسبی داشت. هواوی ادعا می‌کند که با سوپرشارژ می‌توان ظرف مدت 30 دقیقه، 58 درصد از شارژ باتری را بازگرداند. شاید تنها چیزی که در این قسمت می‌توانست محبوبیت این دستگاه را بالاتر هم ببرد، شارژ بی سیم باشد که متاسفانه وجود ندارد.

جمع بندی

هواوی میت 10

هواوی میت 10 در چهار رنگ مشکی، قهوه‌ای، طلایی و صورتی- طلایی در دسترس خواهد بود. این دستگاه به نظر می‌رسد که آخرین فشار این شرکت چینی برای گرفتن سهم بیشتر از بازار موبایل باشد.

مطمئنا حضور پرچمدارانی چون گلکسی نوت 8، آیفون 8 و گوگل پیکسل 2 در آخرین ماه‌های سال 2017 عرصه را بر شرکت‌های دیگر در بازار گوشی‌های هوشمند تنگ‌تر خواهد کرد و هواوی با سری میت 10 خود قصد دارد تا از این زمان هم استفاده لازم را ببرد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر