;
coinex

گوگل پیکسل 2 ایکس ال در برابر پیکسل ایکس ال؛ چه تفاوت‌هایی بین دو نسل دیده می‌شود؟

گوگل پیکسل 2 ایکس ال در برابر پیکسل ایکس ال؛ چه تفاوت‌هایی بین دو نسل دیده می‌شود؟
گوگل به تازگی از نسل دوم گوشی‌های گوگل پیکسل 2 رونمایی کرد. گوشی‌های هوشمند اندرویدی بالا رده‌ای که نسل قبلی محصولات این کمپانی را یک گام به جلو رانده است. در این مطلب مقایسه‌ای خواهیم داشت بین گوگل پیکسل 2 ایکس ال در برابر نسل قبلی آن و خواهیم دید که چه تفاوت‌هایی در طی دو نسل به وجود آمده است.

تغییرات گوگل پیکسل 2 ایکس ال نسبت به پیکسل ایکس ال

در گوشی های گوگل پیکسال 2 ایکس ال چندین تفاوت عمده و بزرگ نسبت به نسل قبلی این گوشی‌ دیده می‌شود. شاید اصلی ترین اختلاف مربوط به صفحه نمایش دو گوشی باشد. گوگل در مدل استاندارد پیکسل ایکس ال از یک نمایشگر آمولد 5.5 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل استفاده کرده است.

این صفحه نمایش در یک بدنه به درازای 154.7 میلی‌متر و عرض 75.7 میلی‌متر جای گرفته است. نسبت تصویر در آن 16 به 9 بوده و نسبت نمایشگر به بدنه چیزی حدود 71 درصد است. بله، با این نسبت صفحه نمایش به بدنه می‌توان دریافت که حاشیه‌های نسبتا زیادی در اطراف نمایشگر این مدل قرار گرفته است.

تغییرات گوگل پیکسل 2 ایکس ال نسبت به پیکسل XL

غول موتورهای جستجو در ساخت نسل دوم از گوشی گوگل پیکسل XL به این قسمت توجه ویژه‌ای داشته است. با بالا گرفتن تب استفاده از نمایشگرهای تمام صفحه بدون حاشیه، گوگل نیز در پیکسل 2 ایکس ال از این صفحه نمایش بهره برده است؛ بنابراین حاشیه‌های دور نمایشگر کمتر شده و علاوه بر آن، استفاده از صفحه نمایشی با نسبت تصویر 18 به 9 باعث شده که این گوشی کمی باریک‌تر و در عین حال، کشیده‌تر از نسل قبلی دیده شود.

گوگل برای پیکسل 2 ایکس ال یک نمایشگر 6 اینچی آمولد با همان رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل (کیفیت تصویری کواد اچ دی) در نظر گرفته است. 157.9 میلی‌متر درازا و 76.7 میلی‌متر پهنا نمایشگری را درون خود جای داده که نسبت صفحه نمایش به بدنه در آن را تقریبا به 76.5 درصد رسانده است.

 

بله، همچنان حاشیه‌هایی در اطراف صفحه نمایش دیده می‌شود، اما آنها در بالا و پایین آن قرار گرفته‌اند. زبان طراحی همان سبک همیشگی گوگل پیکسل است، اما کلاس کار طراحی نسل دوم گوگل پیکسل به سطح جدیدی ارتقا یافته است. نمایشگر به طور کلی از نظر ظاهری پیشرفت کرده و نمای زیباتری را به پنل جلویی گوگل پیکسل 2 بخشیده است.

با نگاه کردن ظاهری به هر دو گوشی گوگل پیکسل ایکس ال و گوگل پیکسل 2 ایکس ال، در کنار تغییراتی که در صفحه نمایش این دو نسل دیده می شود، یک مورد دیگر هم به وضوح خودنمایی می کند که البته شاید برای طرفداران گوشی های گوگل پیکسل چندان خوشایند نباشد.

گوگل برای پیکسل 2 ایکس ال یک نمایشگر 6 اینچی آمولد با همان رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل (کیفیت تصویری کواد اچ دی) در نظر گرفته است

حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری از گوگل پیکسل 2 ایکس ال کار را برای کاربرانی که دوست دارند با هدفون‌ و هندزفری های سیمی به این گوشی وصل شوند را سخت‌تر کرده است. گوگل علی‌رغم آنکه در سال گذشته، کمپانی اپل را برای حذف جک هدفون از گوشی‌های آیفون 7 سرزنش می کرد، در ساخت نسل دوم گوگل پیکسل خودش نیز از خیر این سوکت گذشته و بنابراین کاربران باید از یک آداپتور تبدیل پورت یو اس بی نوع C به جک هدفون 3.5 میلی‌متری استفاده کنند.

بوی اسنپدراگون جدید به مشام می‌رسد

اگر گوگل پیکسل 2 ایکس ال را در برابر گوگل پیکسل ایکس ال سال قبل قرار دهیم، علاوه بر تغییرات ظاهری که بیشتر در نمایشگر این دو دستگاه مشهود است، یک تفاوت عمده دیگر نیز پیدا می‌شود. این تفاوت به درون این دو دستگاه مربوط است.

گوگل پیکسل ایکس ال مجهز به اسنپدراگون 821 است، اما گوگل در ساخت پیکسل 2 ایکس الا از آخرین مدل از تراشه‌های کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 استفاده کرده است. این موضوع یکی از مهمترین تغییرات اساسی از نسل گذشته پیکسل ایکس ال است. بکارگیری اسنپدراگون 835 به عنوان مغز متفکر این دستگاه باعث شده تا همه چیز سریعتر شود.

استفاده از یک پردازشگر جدید به معنای قدرت بیشتر، طول عمر بهتر باتری و به طور کلی بهبود در عملکرد گوشی است. اسنپدراگون 835 چیزهای بیشتری را برای گوگل پیکسل 2 ایکس ال به ارمغان آورده است و این جای تعجبی نخواهد داشت.

کوالکام، تراشه اسنپدراگون 835 را کلاس گیگابیت نامیده است. شما با این قطعه سیلیکونی یک مودم CAT 16 در اختیار خواهید داشت و اگرچه از لحاظ فنی یک دستگاه گیگابیتی در اختیار ندارید، اما سرعت دانلود با وجود این پردازنده به 800 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. شما هرگز قادر نخواهید بود تا با گوگل پیکسل ایکس ال 2016 خود چنین سرعت دانلودی را تحویل بگیرید.

طرفداران عکاسی، عاشق دوربین گوگل پیکسل 2 ایکس ال خواهند شد

دوربین گوشی‌های گوگل پیکسل 2 در واقع یک شاهکار است. مسلما دوربین این دستگاه را می‌توان یکی از بهترین‌ها در نوع خود به شمار آورد. به طور کل گوگل به این بخش از گوشی‌های هوشمند خود توجه ویژه‌ای دارد. سال گذشته هم این کمپانی با عرضه گوگل پیکسل ایکس ال 2016، گوی هوشمندی را به نمایش گذاشت که دوربین آن جزء بهترین‌ دوربین ها بود، اما امسال با اضافه شدن برخی ویژگی‌ها، همه چیز تغییر کرده است.

در بخش سخت افزاری، استفاده از یک سنسور جدید، لنزهای جدید، یک پردازنده سیگنال تصویر (Image Signal Processor) بر روی تراشه اسنپدراگون 835 که به اختصار ISP نامیده می‌شود، اضافه کردن لرزشگیر اپتیکال (OIS) و همچنین تثبیت کننده الکترونیکی تصویر مبتنی بر ژیروسکوپ همه چیز را به بهترین شکل دگرگون کرده است. ما فرض می‌کنیم که برنامه دوربین در هر دو گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال و گوگل پیکسل ایکس ال 2016 یکسان است، اما این به معنای ویژگی‌های مشابه نخواهد بود.

دوربین گوگل پیکسل 2 ایکس ال

واقعیت افزوده (AR) بخش بزرگی از تجربه دوربین گوگل پیکسل 2 ایکس ال را شامل می‌شود. در واقع با دوربین گوگل پیکسل 2 ایکس ال ویژگی‌هایی از قابلیت واقعیت افزوده دیده می‌شود که تاکنون هیچ گوشی هوشمند اندرویدی قادر به ارائه آن نبوده است.

با وجود آنکه گوگل در ساخت دوربین پیکسل 2 XL از یک سنسور استفاده کرده است، اما برخی ویژگی‌ دوربین های دوگانه در آن دیده می‌شود. حالت پرتره یکی از آنهاست. معمولا دوربین‌های دوگانه بواسطه وجود دو سنسور توانایی دارند تا سوژه مورد نظر عکاسی را کانون توجه قرار داده و پس زمینه را با استفاده از اثر بوکه، تار کنند.

این حالت در دوربین گوگل پیکسل 2 ایکس ال نیز دیده می‌شود، اما به دلیل وجود تنها یک سنسور در دوربین اصلی، این کار به شکل نرم افزاری انجام می‌گردد. دوربین گوگل پیکسل 2 ایکس ال بهترین دوربین گوشی های هوشمند است. این را بنچمارک DxOMark نشان می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید:  دوربین گوگل پیکسل ۲ ، بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند

 

علاوه بر این به تازگی یک تراشه مخفی در گوگل پیکسل 2 پیدا شده که به بخش دوربین آن مربوط است. این تراشه با نام پیکسل ویژوال کور شناخته می‌شود. هنوز چیز زیادی از عملکرد این تراشه در دست نیست، اما گفته می شود که با اولین آپدیت نرم افزاری گوگل پیکسل 2 به اندروید 8.1 اوریو این تراشه نیز فعال خواهد شد.

با خرید گوگل پیکسل 2 ایکس ال چه ویژگی‌های جدیدی در اختیارمان قرار می‌گیرد

یکی از مهمترین چیزهایی که با خرید گوگل پیکسل 2 اتفاق می‌افتد، یک آپدیت سه ساله از گوگل خواهد بود. در واقع غول موتورهای جستجو وعده داده است که کاربران با خرید گوشی‌های گوگل پیکسل 2 یک به‌روزرسانی سه ساله را دریافت خواهند کرد. با این تفاسیر گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال می‌توانند به جز سیستم عامل اندروید اوریو، اندروید P (کره بادام زمینی)، اندروید Q و اندروید R را در اختیار داشته باشند.

این موضوع می تواند خرید گوگل پیکسل 2 را به یک معامله شیرین برای کاربران تبدیل کند؛ بنابراین از جهت نرم افزاری شاید فرق چندانی بین گوگل پیکسل 3 ایکس ال با پیکسل 2 ایکس ال نباشد. اساسا تا سه نسل دیگر از گوشی‌های گوگل پیکسل، فرق چندانی برای ویژگی‌های نرم افزاری وجود نخواهد داشت، مگر آنکه گوگل بخواهد تا به مانند تراشه ویژوال کُر در گوگل پیکسل 2، عناصری را به مدل‌های بعدی خود اضافه کرده که این آپدیت‌های نرم افزاری را پرکاربردتر کند.

  • دوربین پیشرفته و یکی از بهترین‌ها
  • نمایشگر تمام صفحه با نسبت تصویر 18 به 9
  • آخرین محصول کوالکام اسنپدراگون 835
  • سه سال آپدیت نرم افزاری
  • طراحی زیباتر

اینها ویژگی‌های بارزی است که با خرید گوگل پیکسل 2 ایکس ال نسبت به نسل قبلی آن دریافت می‌کنید. این موارد را در کنار قیمت 850 دلاری این گوشی گذاشته و انتخاب کنید. هر چند که هنوز این گوشی‌ با تراشه مخفی ویژوال کر که به تازگی در این گوشی پیدا شده، حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  تراشه پیکسل ویژوال کور چیست و چه کاری را در گوشی‌های گوگل پیکسل ۲ انجام می‌دهد؟

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر