;
coinex

سفر جاده‌ای استارتاپ جاده ابریشم از امروز آغاز می‌شود

سفر جاده‌ای استارتاپ جاده ابریشم از امروز آغاز می‌شودسفر جاده‌ای استارتاپ جاده ابریشم از یکشنبه، 30 آبان ماه آغاز شد. تیمی از کارآفرینان ایرانی و خارجی همراه با سرمایه گذاران، ده روز متوالی را در یک سفر جاده‌ای به هفت شهر ایران مسافرت کرده و در جستجوی بهترین استارتاپ‌هایی هستند که در سرتاسر کشور ایران و در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

استارتاپ جاده ابریشم (silkroadstartup.com) در حقیقت، اولین دوره از رقابت معرفی استارتاپ‌ها در ایران را با هدف کشف بهترین استارتاپ‌های کشور، سازماندهی کرده است. تا به حال، 400 شرکت کننده برای حضور در این رقابت و معرفی استارتاپ خود ثبت نام کرده که از میان آنها، 100 استارتاپ انتخاب شده‌اند تا در مقابل هیئت منصفه‌ی ایرانی و بین‌المللی به معرفی استارتاپ خود بپردازند. از استارتاپ‌های منتخب دعوت می‌شود تا در کارگاه‌های آموزشی مختلف شرکت کنند.

استارتاپ‌های منتخب رویداد استارتاپ جاده ابریشم در شهرهای مختلف

اصفهان: بوم (Boom)، آرکیگیت (Archigate)، پیکان آی‌ان‌سی (Peykan INC)، سیت ان واک (Seat N Walk)، توایران (Tolran)، آرتیفای اپ (Artify app)، کارجو+ (+Karjroo)، بپرسیم (Beporsim) و باسلام (Basalam) و آنالیزا (Analyza) و باراون کو (BarOn Co).

تبریز: کشت‌کالا (KeshtKala)، رایچت (Raychat)، لوکساپلاس (Luxa plus)، قونقا اسمارت ترنسپورتیشن (Qonqa Smart Transportation)، فیت‌برگ (Fitbarg)، دیفتز (DIFTZ)، فلوداک (FlowDoc)، لوکوبوک (Lookobook)، سامان سی‌ام (Saman CM) و هیر کلاسیفیر (Hair Classifier).

تهران: فرانش (Faranesh)، ریکامندر (Recommender)، نظربازار (Nazarbazaar)، دراپز (Drupz)، نینیکس (Ninix)، ایزی‌پاز (EasyPaz)، دادسان (Dadsun)، نیوو (Nivo)، لینکاپ (Linkap)، پیاده (Peeyade)، آرتیبیشن (Artibition)، بامارو (Bamaro)، موبایل کمک (Mobile Komak)، ریتین (Retain)، تپسل (Tapsell)، همپا (Hampa)، فون‌پی (Phonepay) و سبک‌تو (Sabketo)، یونیور30تی (UNIVER30t) و ایت‌بیت (EatBit).

شیراز: کومودا (Komodaa)، تیکت‌پال (TicketPal)، آبریتور (Abritor)، ایران اودیو گاید (Iran Audio Guide)، زیپیکس (Xipix)، آپارنو (Aparno)، دکترتو (Doctoreto)، موشنیکا (Motionicaa) و کارآفر (KarOffer) و داری‌اپ (Daryapp).

رشت: آرمیک‌سافت (ArmikSoft)، راهدون (Rahdoon)، فاینال‌باس گیمز (Finalboss Games)، تارکان‌اپ (Tarkaanapp)، جاجیگا (Jajiga)، سفرسلام (Safarsalam)، همکارجو (Hamkarjoo)، ای‌کی‌او (AKO)، انجام‌میدم (AnjamMidam)، کافه کادو (CafeKado)، زینگ (Zyng) و ساوانو (Savano).

مشهد: پروفایل (Profile)، کشمون (Keshmoon)، سلام‌دکتر (SalamDoctor)، همیاب۲۴ (Hamyab24)، میولوژی (Miology)، آی‌آرآی‌سی اسمارت سولوشنز (IRIC Smart Solutions)، پول‌تیکت (PoolTicket)، وان‌شیپ (Oneshape)، رویدات (Rouydat)، بلدشو (Baladshow) و الگیویت (Algiweight).

یزد: آوامپ (AvaMap)، دونات (Doughnut)، اکوبار (Echobaar)، جیکوبوک (Jeekobook)، پین‌جاب (PinJob)، کریدور (Coridor)، سرویز (Servizz)، پارس‌هلث (ParsHealth)، هدین (Hodin)، نود سوشال مدیا (Node social media) و آسمان یو‌ای‌وی (Aseman UAV).

رویداد استارتاپ جاده ابریشم در زیر ذره‌بین

پنج عضو اروپایی هیئت داوران، در ادامه به سفرجاده‌ای استارتاپ جاده ابریشم می‌پیوندند. تیم بین‌المللی هیئت داوران از لوکا باندرت، مدیرعامل و بنیانگذار 12 Ventures، کیران ماوریک، بنیانگذار I Am Tomorrow و The August Fest، فرانک نوریگات، بنیانگذار ReCorp، اوریلی سالوایر، بنیانگذار The A Factor و Shiftbalance و در انتها آن سوفی دوتات، یک کارآفرین موفق و مشاور راه اندازی استارتاپ تشکیل شده است. شماری از چند کارآفرین و سرمایه‌گذار ایرانی نیز در ادامه به این سفر جاده‌ای ملحق خواهند شد.

این سفر از اول آبان ماه (23 اکتبر) از تبریز آغاز شده و سپس در دوم آبان (24 اکتبر) به رشت می‌رسد. این گروه به مدت دو روز یعنی سوم و چهارم آبان ماه (25 و 26 اکتبر) در تهران مستقر شده و به کشف استارتاپ‌های این استان می‌پردازند. سفر جاده‌ای استارتاپ جاده ابریشم بعد از تهران به اصفهان رفته و پنجم آبان (27 اکتبر) به این شهر می‌رسد. شهرهای یزد، شیراز و مشهد به ترتیب در روزهای بعدی تا هشتم آبان ماه، میزبان این رویداد خواهند بود.

موژان اصغری، برگزارکننده اصلی رویداد جاده ابریشم در این باره گفته است:

امروز ما استارتاپ‌های ایرانی زیادی داریم که محصولات خوبی را تولید کرده و به بازارهای دیگر ارائه می‌کنند. ما با برگزاری این رویداد قصد داریم درها را به سوی این کارآفرینان باز کنیم تا در سطح جهانی معرفی شوند.

سفر جاده‌ای استارتاپ جاده ابریشم از 30 مهرماه تا 9 آبان ماه در شهرهای تبریز، تهران، اصفهان، یزد، شیراز، مشهد و رشت برگزار می‌شود.

10 استارتاپ برتر از این شهرها، جوایز شراکت، دسترسی‌های رسانه‌ای و سرمایه‌گذاری بالقوه را دریافت خواهند کرد. این استارتاپ‌های برتر به جزیره کیش رفته تا در مرحله نهایی، استارتاپ خود را معرفی کنند.

نشست استارتاپ جاده ابریشم اولین رویداد با شرکت استارتاپ‌ها و کارآفرینان در ایران است که می‌خواهد بهترین استارپ‌ها از سرتاسر کشور را در یک مکان و در کنار رهبران بزرگ اروپایی، طی یک کنفرانس دو روزه در کیش، گرد هم آورد. این نشست برای سه ماهه اول سال 2018 برنامه ریزی شده است.

 

بیشتر بخوانید: جاده ابریشم: سکوی پرش استارتاپ‌های ایرانی به بازارهای جهانی

 

استارتاپ جاده ابریشم توسط تکراسا و همفکر با همکاری تیم‌هایی از جوامع استارتاپی و داوطلبان از سرتاسر ایران سازماندهی شده است. این رویداد تحت حمایت وزارت علوم و فناوری، مرکز شتابدهی نوآوری، اتاق بازرگانی تهران و تعدادی از پارک های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و استارتاپ‌های ایرانی قرار دارد. تکراتو نیز به عنوان حامی رسانه‌ای رویداد استارتاپی جاده ابریشم سعی دارد پوشش کاملی از فعالیت‌های انجام شده در این رویداد را به اشتراک بگذارد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر