;
coinex

مشکلات بازار موبایل با اجرای طرح رجیستری ؛ منتظر افت قیمت‌ها باشید!

مشکلات بازار موبایل با اجرای طرح رجیستری

قرار بود تا پس از اجرای فاز اول طرح رجیستری موبایل، برندهای گوشی نیز که شامل این طرح خواهند شد، کم کم اعلام شوند؛ اما هنوز خبری از لیست این برندهای گوشی نیست و مشکلات بازار موبایل با اجرای طرح رجیستری ادامه دارد.

گوشی‌هایی که شامل طرح رجیستری هستند هنوز اعلام نشده‌اند!

مدیرکل فناوری ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد مشکلات بازار با اجرای طرح رجیستری و همچنین دلیل اعلام نشدن برند و مدل‌‌های گوشی تلفن همراهی که مشمول این طرح هستند، سخن گفت.

به گفته آنها هدف از این کار، این است که بازار بتواند خودش را با شرایط جدید وفق دهد؛ زیرا اگر به صورت یکباره، برند و مدل‌های گوشی‌ اعلام شود، فروشندگان متضرر خواهند شد و کار درستی نیست. مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این مورد ادامه داد که در صورت اعلام برندها و مدل‌های مشمول طرح رجیستری گوشی تلفن همراه، محدودیت‌هایی برای فروشندگان ایجاد خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:  اول استعلام موبایل بعد خرید آن؛ اجرای طرح رجیستری موبایل

 

وی با اشاره به مشکلات بازار با اجرای طرح رجیستری ادامه داد که آنها قصد ندارند تا این محدودیت را یک دفعه اعمال کنند. وی تأخیر در اعلام برندها و مدل‌های گوشی مشمول این طرح را فرصتی را برای فروشندگان موبایل دانست تا بتوانند از این فرصت استفاده کنند و خود را با شرایط جدید تطبیق دهند.

وی همچنین در ادامه تاکید نمود که برندها و مدل‌های مشمول طرح رجیستری موبایل در مدت کمتر از 5 یا 6 روز آینده اعلام خواهند شد.

دور زدن طرح رجیستری موبایل توسط فروشندگان

به گزارش فارس‌نیوز، فروشندگان موبایل برای اینکه بتوانند طرح رجیستری را دور بزنند و گوشی‌های موجود در انبارهایشان مشمول طرح رجیستری نشود و همچنین بتوانند گوشی‌های خود را بدون مشکل و سر فرصت بفروشند، یک بار در گوشی‌های خود سیم‌کارت قرار داده‌اند تا با اینکار گوشی‌ها را قبل از اجرای طرح به شبکه وصل کنند.

مدیر کل فناوری ارتباطات و اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این مورد ادامه داد که قرار گرفتن یکبار سیم کارت در گوشی، در حافظه اپراتور باقی خواهد ماند و می‌توان در این مورد به خریدار اطلاع داد.

وی تاکید نمود که پیش از این، علاوه بر اینکه امکان ثبت سابقه قرار گرفتن سیم کارت در گوشی وجود نداشت، حتی اطلاع‌رسانی به خریداران هم ممکن نبود. به گفته وی بهتر است فروشندگان بدانند که مراحل کسب و کار و خرید و فروش گوشی موبایل تغییر کرده و البته تمام این مسائل هم به فروشندگان اعلام شده است.

دهقانی‌نیا همچنین در مورد غیرقانونی بودن این کار نیز سخن گفت و اعلام نمود که پاسخ به این سوال در حوزه کاری آنها نیست. به گفته وی پاسخ این سوال نزد حقوقدانان است. وی ادامه داد که این اقدام فروشندگان هم برای این است که کمتر دچار ضرر شوند و طبیعی است که در حال تلاش باشند تا به روش‌های مختلف از ضررهای بیشتر جلوگیری کنند.

افزایش قیمت تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد افزایش قیمت تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری نیز سخن گفت و تاکید نمود که عکس‌العمل بازار قاعده‌مند نیست!

 

بیشتر بخوانید:  بررسی تغییرات بازار موبایل با اجرای طرح رجیستری

 

به گفته وی برخی از برندها و مدل‌های گوشی تلفن همراه قابلیت فروش در چند روز آینده را ندارند و فروشندگان بهتر است، گوشی‌های موجود را با قیمت‌هایی بفروشند که خریداران بیشتری داشته باشند. وی ادامه داد که آنها با افزایش قیمت در واقع تعداد مشتریان خود را کم می‌کنند.

وی در پایان افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه را در این شرایط غیرمنطقی دانست و تاکید کرد که فروشندگان باید گوشی‌های خود را در این مدت با قیمت مناسب و سریع به فروش برسانند. شما نیز به عنوان خریدار فعلا دست نگه دارید، بازار موبایل به زودی سروسامان خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر