;
coinex

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 سامسونگ: چشم در برابر چشم!

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 سامسونگ: چشم در برابر چشم!ال جی و سامسونگ دو برند برجسته جهانی هستند و رقابت سنگینی با یکدیگر دارند. در این مطلب به مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 پرداخته‌ایم.

اگر می‌خواهید یک گوشی جدید و قدرتمند بخرید بدون شک در لیست انتخاب‌های خود ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 را هم دارید. اگر به مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 بپردازید، متوجه می‌شوید که هر دو محصول ظاهر زیبا و تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای را در خود دارند اما هر کدام برای گروه خاصی از کاربران ساخته شده‌اند.

در این میان گلکسی نوت 8 ساخته شده تا موقعیت قوی سامسونگ را دوباره در بازار بعد از انفجار سری گوشی‌های گلکسی نوت 7 که در سال 2016 میلادی وارد بازار شدند، برگرداند. این محصول تنها گوشی هوشمند موجود در بازار است که می‌تواند با استفاده از یک قلم پیشرفته و مجموعه نرم افزاری قابل اطمینان و کاربردیT فرآیند پیچیده یادداشت برداری را برای شما به یک فعالیت لذت بخش و ساده تبدیل کند.

در مقابل ال جی وی 30 به یک دوربین دوگانه قدرتمند و سیستم صوتی پیشرفته به همراه چهار DAC مجهز شده تا توجه طرفداران هنر عکاسی و سایر کاربرانی را که با فایل‌های رسانه‌ای کار می‌کنند، به خود جلب کند. وی 30 تنها یک اسپیکر دارد اما می‌تواند صدای فایل‌های چند رسانه‌ای را با کیفیت بسیار خوبی برای کاربرش پخش کند.

در این مطلب به مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 سامسونگ پرداخته‌ایم تا ببینیم که کدام یک از این دو گوشی گران‌قیمت توانایی‌های بیشتری را در خود جمع کرده‌اند. در مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8  تکراتو را همراهی کنید.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 سامسونگ

شباهت‌ها

گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30 فاصله بسیار زیادی با یکدیگر ندارند. ال جی در ساخت وی 30 نمایشگر ال سی دی را با نمایشگر P-OLED جایگزین کرده در حالی که سامسونگ دوربین‌های اصلی تک سنسوری را کنار گذاشته و نوت 8 را به یک دوربین دو سنسوری مجهز کرده است. هر دو گوشی در رنج گوشی‌های دارای نمایشگرهای 6 اینچی با نسبت تصویر 18 به 9 قرار می‌گیرند و علاوه بر این از یک سیستم منحصر بفرد نمایش دهنده اعلان بهره می‌برند؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که سامسونگ برای نمایش دادن اعلان‌ها در نوت 8 از نمایشگر همیشه روشن استفاده کرده، در صورتی که ال جی برای انجام این کار به یک صفحه نمایش شناور ثانویه روی آورده است.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 نشان می‌دهد که شباهت‌های برجسته دیگری نیز بین این دو محصول وجود دارد به این نحو که هر دو گوشی پرچمدار، پردازشگر اسنپدراگون 835، واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540، حافظه داخلی قابل ارتقاء 64 گیگابایتی، دوربین دوگانه اصلی، باتری 3,300 mAh با قابلیت پشتیبانی فناوری‌های شارژ سریع و شارژ بی سیم، بلوتوث 5، اسکنر اثر انگشت پشتی، صدای Hi-Res، شاخص مقاومتی IP68، جک 3.5 میلی متری هدفون، پورت یو اس بی نوع سی و قابلیت تشخیص چهره را در اختیار کاربرانشان می‌گذارند.

مشخصات نوت 8

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 سامسونگ: مشخصات نوت 8

سامسونگ امسال از یک نمایشگر جدید به نام اینفینیتی دیسپلی یا نمایشگر بیکران رونمایی کرد و از این سخت افزار در ساخت گوشی‌های گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 خود بهره برد. این نمایشگر با نسبت تصویر 18.5 به 9 ساخته شده تا بتواند فایل‌های چند رسانه‌ای را با کیفیت بهتری در اختیار کاربران سامسونگ بگذارد. اینفینیتی دیسپلی همچنین از دو انحنای جانبی بهره می‌برد. این دو انحنا لبه‌های جانبی گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ را در خود پوشانده‌اند تا از این طریق هیچ حاشیه‌ای بر روی گوشی دیده نشود. استفاده از این نمایشگر باعث شده که کاربر بتواند از لبه‌های جانبی نمایشگر هم مطالب نمایش داده شده توسط گوشی‌های سری گلکسی 8 را بخواند.

سامسونگ در ساخت گلکسی نوت 8 کلیدهای فیزیکی را نیز کنار گذاشته و از کلیدهای مجازی استفاده کرده است. این سازنده برجسته کره‌ای تا حد ممکن سعی کرده که حاشیه‌های بالایی و پایینی گوشی نوت 8 را باریک کند. در واقع می‌توان گفت که حاشیه بالایی گلکسی نوت 8 تنها به اندازه‌ای ضخیم ساخته شده که لامپ سیگنال، سنسور مجاورت، دوربین سلفی و اسپیکر این فبلت زیبا را در خود قرار دهد.

دوربین جلویی نوت 8 علاوه بر گرفتن تصاویر سلفی وظیفه تشخیص چهره و اسکن کردن قرنیه چشم کاربر را نیز بر عهده دارد. این دو فناوری در هنگامی که نور کافی وجود دارد، می‌توانند قفل گوشی را باز کنند، البته با این شرط که کاربر عینک نزده باشد. در صورتی که این دو قابلیت نتوانند این کار را انجام دهند شما می‌توانید با وارد کردن یک رمز قفل گلکسی نوت 8 را باز کنید.

سامسونگ در ساخت گلکسی نوت 8 از یک دوربین دوگانه استفاده کرده است. این دوربین اسکنر اثر انگشت گوشی را نیز در کنار خود دارد. سازنده کره‌ای در ساخت گلکسی نوت 8 قلم اس پن و نرم افزارهای این گجت را نیز ارتقاء داده تا بتواند راندمان و کارایی بالاتری را از این طریق در اختیار کاربرانش بگذارد. فبلت جدید سامسونگ زیباترین و پیشرفته‌ترین گوشی موجود در بازار محسوب می‌شود اما در صورتی که می‌خواهید این فبلت پیشرفته را بخرید باید بهای 960 دلار آن را نیز بپردازید.

همان طور که گفته شد گلکسی نوت 8 سامسونگ از یک نمایشگر 6.3 اینچی اینفینیتی دیسپلی با نسبت تصویر 18.5 به 9 و تراکم پیکسل 521 پی پی آی بهره می‌برد. این نمایشگر QHD+ فناوری سوپر AMOLED را بر روی خود دارد و تصاویر را با رزولوشن 2960 در 1440 پیکسلی به کاربر نشان می‌دهد. با این وجود، سامسونگ آن را به طور پیش فرض بر روی رزولوشن 2200 در 1080 پیکسلی تنظیم کرده تا در مصرف شارژ باتری فبلت جدیدش صرفه جویی کند. نمایشگر گلکسی نوت 8 علاوه بر این قابلیت پیشرفته همیشه روشن را نیز در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید به طور سریع‌تر اعلان‌های ظاهر شده بر روی این فبلت را چک کنید. البته مجهز شدن نمایشگر نوت 8 به فناوری همیشه روشن مصرف شارژ باتری این فبلت پرچمدار را نیز کاهش داده است.

نوت 8 با پردازشگر هشت هسته‌ای 2.35 GHz اسنپدراگون 835 مجهز به واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 در ایالات متحده و چین و با پردازشگر هشت هسته‌ای 2.3 GHz اگزینوس 8895 مجهز به واحد پردازش گرافیکی مالی جی 71 ام پی 20 در اروپا وارد بازار شده است. هر دو پردازشگر با فرآیند 10 نانومتری ساخته شده‌اند. نوت 8 یک رم 6 گیگابایتی دی دی آر 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD را نیز بر روی خود دارد.

دوربین دوگانه اصلی 12 مگاپیکسلی گلکسی نوت 8 یکی دیگر از مشخصات برجسته این محصول است. این دوربین از دو دیافراگم f/1.7 و f/2.4 و قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار تشخیص حالت، فلش دوگانه ال ای دی، پایدار سازی بصری تصویر، تصویر برداری اچ دی آر و بزرگ نمایی 2X بهره می‌برد. در این ترکیب دوگانه، سنسور اصلی نقش گرفتن تصاویر و سنسور ثانویه نقش ایجاد اثر بوکه در تصاویر را بر عهده دارد. سامسونگ در ساخت گلکسی نوت 8 خود از یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی مجهز به دیافراگم f/1.7 و قابلیت‌های اچ دی آر خودکار و فوکوس خودکار استفاده کرده است. باتری به کار رفته در این فبلت پرچمدار 3,300 mAh ظرفیت دارد و می‌تواند فناوری شارژ سریع و استانداردهای شارژ وایرلس چی (Qi) و پی ام ای را (PMA) پشتیبانی کند.

بسیاری از ویژگی‌هایی که در فبلت جدید سامسونگ به کار رفته از گوشی‌های سری گلکسی اس 8 این سازنده گرفته شده‌اند. سامسونگ کانکت که کاربر را قادر می‌سازد با کمک گوشی خود وسایل خانگی سامسونگ را کنترل کند، دستیار دیجیتالی بیکسبی و پایه دکس استیشن که نقش رابط بین گوشی و یک صفحه کلید، موس و یا مانیتور را بر عهده دارد، تنها تعدادی از این ویژگی‌ها هستند.

دستیار شخصی بیکسبی از قابلیت‌های خاص گلکسی نوت 8 است. این دستیار می تواند به سوالات ساده کاربر پاسخ دهد و علاوه بر این با کمک دوربین گوشی اطلاعات موجود در یک تصویر را دریافت کند و لغات موجود در تصاویر را نیز ترجمه نماید. گلکسی نوت 8 سنسورهای مشهور ضربان قلب و میزان اشباع شدگی اکسیژن سازنده کره‌ای را نیز بر روی خود دارد. این فبلت زیبا قابلیت‌های پرداخت الکترونیکی اندروید پی و سامسونگ پی را نیز در اختیار کاربر می‌گذارد.

از دیگر مشخصات این فبلت هوشمند می‌توان به سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا و شاخص مقاومتی IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و خاک اشاره کرد. گلکسی نوت 8 سامسونگ 162.5 میلی متر طول، 74.8 میلی متر عرض، 8.6 میلی متر ضخامت و 195 گرم وزن دارد و در چهار رنگ مشکی، خاکستری، طلایی و آبی با قیمت 960 دلار وارد بازار شده است.

مشخصات ال جی وی 30

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 سامسونگ: مشخصات ال جی وی 30

ال جی هرگز ترسی برای امتحان کردن فناوری‌های جدید نداشته و به خوبی توانسته در هنگام طراحی و عرضه گوشی ماژولار جی 5 و همچنین طراحی مدل وی 30 این ویژگی جسورانه خود را نشان دهد. این سازنده کره‌ای خوشنام در ساخت سری گوشی‌های وی 30 خود پنل‌های شیشه‌ای را با پنل‌های فلزی مدل‌های وی 10 و وی 20 جایگزین کرد. استفاده از پنل‌های شیشه ای در نهایت باعث شد که ال جی در ساخت سری گوشی‌های سری وی 30 خود از باتری‌های جدانشدنی به جای باتری‌های معمولی استفاده کند. این سازنده همچنین تصمیم گرفت که جدیدترین گوشی پرچمدارش را به نمایشگر OLED دارای نسبت تصویر 18 به 9، پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 و سیستم صوتی Hi-Res مجهز کند.

وی 30 اولین گوشی ال جی نیست که به نمایشگر OLED مجهز شده، زیرا سازنده کره‌ای در ساخت مدل انعطاف پذیر جی فلکس هم از همین نوع نمایشگر استفاده کرده بود. وی 30 از یک نمایشگر 6 اینچی 2880 در 1440 پیکسلی QHD با تراکم پیکسل 538 پی پی آی و قابلیت ارائه رنگ‌های غنی‌تر بهره می‌برد. ال جی نام فول ویژن را برای این نمایشگر انتخاب کرده و آن را قادر ساخته تا فناوری‌های دالبی ویژن و اچ دی آر 10 را برای ایجاد یک تجربه بهتر در هنگام اجرای فایل‌های چندرسانه‌ای، پشتیبانی کند. فول ویژن یک نمایشگر ثانویه را نیز در اختیار کاربر می‌گذارد.

ال جی برای نشان دادن اعلان‌ها در مدل وی 30 از یک ابتکار جدید و قابل حذف به نام نوار شناور (floating bar) استفاده کرده است. وی 30 از یک پردازشگر هشت هسته‌ای 2.45 GHz کوالکام اسنپدراگون، رم 4 گیگابایتی، واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD بهره می‌برد.

گوشی‌های سری “وی” ال جی به دوربین‌های دوگانه اصلی مجهز هستند و وی 30 هم از این قاعده جدا نیست. این محصول از یک دوربین اصلی دوگانه مجهز به سنسورهای 16 و 13 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی فناوری‌های تشخیص چهره و تشخیص صدا بهره می‌برد. سنسور 16 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند به دیافراگم f/1.6 و یک فلش دوگانه ال ای دی مجهز شده و قابلیت‌های پایدارسازی بصری تصاویر و فوکوس خودکار تشخیص حالت را در اختیار کاربر می‌گذارد در حالی که سنسور ثانویه 13 مگاپیکسلی از یک دیافراگم f/1.9 بهره می‌برد و یک میدان واید انگل 120 درجه را پشتیبانی می‌کند.

وی 30 به یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص چهره و یک باتری جدانشدنی 3,300 mAh با قابلیت پشتیبانی فناوری‌های شارژ سریع 3 و شارژ وایرلس مجهز شده است. این فبلت زیبا شاخص‌های مقاومتی IP68 و MIL-STD-810G در برابر نفوذ آب و گرد و خاک و اثرات ناشی از ضربه مقاوم است. وی 30 ال جی 4 داک (مبدل دیجیتال به آنالوگ)، یک اکولایزر پیشرفته دارای تاییدیه شرکت بی اند کیو پلی (B&O Play) و سیستم عامل اندروید 7.1.2 نوقا را نیز در اختیار کاربرش می‌گذارد. این گوشی هوشمند 151.7 میلی متر طول، 75.4 میلی متر عرض، 7.4 میلی متر ضخامت و 158 گرم وزن دارد و در رنگ‌های نقره‌ای و آبی با یک برچسب قیمت 840 دلاری عرضه می‌شود.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 سامسونگ: جمع بندی نهایی

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 سامسونگ: جمع بندی نهایی

تعیین یک برنده در مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 تصمیم بسیار سخت است زیرا این دو گوشی هوشمند برای جلب توجه کاربران متفاوتی ساخته شده‌اند و البته باید در نظر داشت که نوت 8 سامسونگ 120 دلار گران‌تر است. هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی دارند و از یک نوع پردازشگر و واحد پردازش گرافیکی بهره می‌برند اگرچه که قوی‌تر بودن رم فبلت سامسونگ این گوشی هوشمند را قادر می‌سازد تا در مقایسه با وی 30 کارهای چند مرحله‌ای را با سرعت بیشتری انجام دهد. گلکسی نوت 8 یک قلم اس پن را نیز بر روی خود دارد. این گجت برای بعضی از کاربران اهمیت زیادی دارد در حالی که برخی دیگر تمایل چندان زیادی به استفاده از آن ندارند.

هر دو گوشی به خوبی می‌توانند فرامین کاربرانشان را انجام دهند، با اینحال مجهز بودن گلکسی نوت 8 سامسونگ به نمایشگر اینفینیتی دیسپلی فاقد حاشیه‌های جانبی حس بهتری را در شما در هنگام استفاده از این محصول ایجاد می‌کند. نوت 8 نمایشگر سوپر AMOLED بهتری دارد و به دلیل داشتن رم بیشتر و قلم اس پن کاربردهای بیشتری را در اختیار کاربرش می‌گذارد به همین دلیل می‌توان گفت که علی رغم وجود شباهت‌های زیاد بین وی 30 و نوت 8 محصول سامسونگ برنده نهایی این مقایسه محسوب می‌شود.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی نوت 8 سامسونگ
مشخصات ال جی وی 30 گلکسی نوت 8 سامسونگ
نمایشگر 6.0 اینچی AMOLED با رزولوشن 1440 در 2880 پیکسلی 6.3 اینچی AMOLED با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسلی
نسبت تصویر 18 به 9 18.5 به 9
تراکم پیکسل نمایشگر 537 پی پی آی 521 پی پی آی
نسبت نمایشگر به بدنه 81.63 درصد 82.98 درصد
پردازشگر هشت هسته‌ای 2.45 GHz اسنپدراگون 835 هشت هسته‌ای 2.35 GHz اسنپدراگون 835 یا هشت هسته‌ای 2.3 GHz اگزینوس 8895
واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 آدرینو 540 و مالی جی 71 ام پی 20
رم 4 گیگابایت 6 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD

128 گیگابایت (وی 30 پلاس)

64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
باتری 3,300mAh جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 3 و وایرلس 3,300mAh جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 2 و وایرلس
دوربین اصلی دوگانه مجهز به لنزهای 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 و 13 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/1.9 و توانایی پشتیبانی قابلیت‌ OIS

 

دوگانه مجهز به لنزهای 12 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/1.7 و f/2.4 و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های OIS دوگانه تله فوتو و فیلم برداری 4K
دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/2.2 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7، اچ دی آر خودکار و فوکوس خودکار
سیستم عامل اندروید 7.1.2 اندروید 7.1.1
مقاومت در برابر آب دارای شاخص مقاومتی IP68 (مقاوم در برابر آب) دارای شاخص مقاومتی IP68 (مقاوم در برابر آب)
ویژگی‌های خاص مجهز به قابلیت ضبط صدای های فای، نوار میزان شناوری، اسکنر اثر انگشت و پورت یو اس بی نوع سی مجهز به قلم اس پن، اسکنر اثر انگشت، اسکنر قرنیه چشم و پورت یو اس بی نوع سی
رنگ آبی و نقره‌ای مشکی، طلایی، آبی و خاکستری
ابعاد 151 در 75.4 در 7.4 میلی متر 162.5 در 74.8 در 8.6 میلی متر
وزن 158 گرم 195 گرم

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر