;
coinex

روش های ساده‌ای که کیفیت خواب خوب شما را بهبود می‌بخشد

روش های ساده‌ای که کیفیت خواب خوب شما را بهبود می‌بخشدبا وجود تنش‌های گوناگون، داشتن خواب خوب می تواند به افزایش کیفیت زندگی شما کمک کند. در این مقاله راهکار‌هایی ساده برای داشتن خواب خوب عمیق و راحت آورده شده است.

خوابیدن برای عملکرد مناسب انسان لازم است. تقریبا همه این را می‌دانند اما زمانی که مشغله‌های کاری افزایش میابند یا در زمان‌های پر استرس، اولین چیزی که فدا می‌شود خوابمان است. همه مردم نیازمند خواب خوب هستند، مخصوصا کارآفرینان؛ چرا که این افراد همواره باید با تنش‌های فضای رقابتی و شغلی سر و‌ کله بزنند.

اگر به زور قهوه بیدار می‌مانید، از روش‌هایی که در این مقاله آمده، برای بهبود کیفیت خواب خوب و عادات خود استفاده کنید تا کنترل بهتری بر روی کار و زندگی خود داشته باشید. با تکراتو همراه شوید:

1. از عینک مخصوص جلوگیری کننده از نور آبی در شب استفاده کنید.

اکثر افراد در هنگام شب از وسایل الکترونیکی خود استفاده می‌کنند. هرچند این عادت غلطی است اما چه کسی می‌تواند آنرا تغییر دهد؟

در صورتیکه بخواهید از وسایل الکترونیکی خود استفاده کرده، به صفحه نمایش آنها خیره شوید و در نهایت خوب بخوابید، یک راهکار دارید. استفاده از عینک مسدود کننده نور آبی، این عینک‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا نور آبی تابیده شده از صفحات نمایش این دستگاه‌ها را فیلتر کنید که باعث می شود، ملاتونین به طور طبیعی در بدن ترشح شود. به این صورت بدن شما به صورت طبیعی آماده خواب می‌شود و در روز آینده سرحال و پر انرژی بیدار می‌شوید.

2. عادات روزانه خود را بهبود ببخشید.

از شبیه ساز سپیده دم برای بیداری خود استفاده نمایید، سعی کنید تا 90 دقیقه بعد از بیدار شدن کار خود را آغاز نکنید. از چک کردن سریع ایمیل و پیام‌ها بعد از بیدار شدن خودداری کنید چرا که شما هنوز هوشیاری کامل خود را پیدا نکرده‌اید و نمی‌توانید به طور مناسب به آنها پاسخ دهید. از طرف دیگر سطح هومون کورتیزول شما در بالاترین حد خود است. به مدت 15 تا 90 دقیقه صبر کنید تا کاملا بیدار و هوشیار شوید، به اندازه کافی آب بنوشید، اگر نیازمند تحریک روانی هستید، به بازی لیوموسیتی مشغول شوید، کتاب بخوانید یا به یک پادکست گوش دهید.

3. ورزش صبح گاهی را فراموش نکنید.

مطالعات دانشگاه آپالاچیان نشان داد که ورزش صبحگاهی برای خواب شبانه مناسب‌تر است. افرادی که در ساعت 7 صبح به تمرین و ورزش می‌پردازند، بیشتر و بهتر از افرادی که در ساعت‌های یک بعد از ظهر یا 7 شب ورزش می‌کنند، می خوابند.

نیازی نیست هر روز، با ورزش سنگین خود را خسته کنید. کافی است مقداری نرمش یا یوگا انجام دهید، اگر برای شما امکان پذیر است، قدری پیاده روی کنید.

4. از نور خورشید استفاده کنید.

علم ثابت کرده که بهره‌مندی بیشتر از نور خورشید به خواب خوب شبانه شما کمک می‌کند. نور خورشید سطح سروتونین خون را افزایش داده، ساعت بدن را با روز تنظیم می‌کند و هوشیاری و عملکرد شما را بهبود می‌بخشد. در هنگام خوردن قهوه صبحانه، در مقابل خورشید بایستید. به این ترتیب روز خود را  به طور صحیح آغاز کنید.

5. در محل کار خود تغییراتی را ایجاد کنید.

در صورتی که محل کار شما یک مکان در بسته، دور از نور خورشید است، سعی کنید نزدیک پنجره بنشینید. در صورتی که این امکان وجود نداشت، یک لامپ که نور طبیعی روز را شبیه‌سازی می‌کند تهیه کنید و از بخار ساز برای تنظیم رطوبت محیط استفاده کنید. بعد از نهار به فضای آزاد رفته و به مدت 15 دقیقه پیاده روی کنید و از نور خورشید بهره مند شوید. نور خورشید باعث می‌شود ساعت بدن شما بر اساس روشنایی روز تطبیق پیدا کند که در نتیجه افزایش هوشیاری و بهره‌وری را به همراه دارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی ۴ روش کاربردی برای کارآفرین هایی که می‌خواهند سحرخیز باشند

 

6. از نوشیدن مشروبات الکلی اجتناب کنید.

نوشیدن الکل باعث می‌شود، سریع‌تر به خواب روید اما چرخه خواب شما را به هم می‌ریزد. مغز و بدن شما زمانی که مشروبات الکلی استفاده کرده باشید، کمتر قادر به احیای خود هستند. به مدت سی روز از نوشیدن هرگونه مشروبات الکلی اجتناب کنید و در پایان این مدت بهبود کیفیت خواب خود را مشاهده کنید.

7. شب خود را بیش از حد خود شلوغ نکنید.

حداقل 6 ساعت قبل از خواب از نوشیدنی‌های کافئین دار استفاده نکنید. این مدت زمان برای خروج کافئین از بدن لازم است. از پاسخگویی به ایمیل‌ها و پیامک‌ها قبل از خواب خودداری کنید. این امر ممکن است موجب افزایش استرس و در نتیجه فعال نگه داشتن مغز شما شود. لازم نیست 24 ساعت هر روز هفته در دسترس باشید، کافی است سه بار در هفته ایمیل خود را چک کنید. در صورتی که کسی نیاز به تماس فوری با شما داشته باشد می تواند از اس ام اس استفاده کند. از یک دستیار مجازی استفاده کنید تا ایمیل‌های فوری و با اهمیت را به واتس‌آپ شما ارسال کند.

تا پایان هفته از دیدن فیلم‌های اکشن و پر سر صدا یا بازی‌های ویدئویی پر هیجان دوری کنید. اتاق خواب خود را از چیزهایی که موجب نگرانی یا هیجان شما می‌شوند خالی کنید.

8. برای بعدازظهرهای خود برنامه‌های روتینی داشته باشید.

یک بعدازظهر آرام می‌تواند ذهن شما را از آشوبی که در طول روز با آن درگیر بوده اید، خالی کند. نور خانه خود را کاهش دهید. از لامپ‌های کم نور یا شمع استفاده کنید. افکاری که در طول روز داشته اید را در یک لیست بنویسید. کارهای روز آینده را یادداشت کنید یا سه چیز که برای داشتن آنها خوشحالید را بنویسید. کیف خود را از قبل آماده کنید، به این ترتیب لازم نیست، در صبح فردا برای اینکار زمان بگذارید. در صورت لزوم لباس‌های خود را اتو کنید، غذای خود را آماده کنید یا خانه خود را تمیز کنید. افکار آزاردهنده‌ای که ممکن است در طول شب داشته باشید را از خود دور کنید. مدیتیشن نیز به شما برای اینکار کمک می‌کند.

9. از مکمل‌های حاوی منیزیم استفاده کنید.

منیزیم یک ماده معدنی ضد استرس است که در بهبود کیفیت خواب شما موثر است. کمبود منیزیم باعث بیخوابی شما می‌شود. منیزیم دومین ماده‌ای است که در کشورهای توسعه یافته، مردم از کمبود آن رنج می‌برند. بدن شما به سادگی منیزیم گلیسینات را جذب می‌کند. استفاده از منیزیم اسپری یا حمام نمک فرنگی نیز از راهکارهای محبوب جبران کمبود منیزیم است و به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌نماید.

10. اتاق‌ خواب خود را کاملا تاریک کنید.

انسان‌ها در فضای تاریک بهتر می‌خوابند. اجداد ما، بر اساس نور خورشید، خواب و بیداری خود را تنظیم می‌کردند. اتاق خواب خود را کاملا تاریک کنید. چراغ صفحه نمایش ساعت دیجیتال خود را خاموش کنید یا از ساعت عقربه دار برای بیدار شدن استفاده کنید. ال ای دی وسایلی که همواره روشن هستند را با استفاده از نوار چسب تیره بپوشانید. در صورتی که از پنجره‎‌ها نور به داخل می‌تابد به طریقی جلوی آن‌را بگیرید. در صورتی که نمی‌توانید از ورود نور جلوگیری کنید از چشم‌بند استفاده کنید. دمای اتاق خود را بین 60 تا 64 درجه فارنهایت تنظیم کنید. با این تغییرات ساده کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید.

 

بیشتر بخوانید: چطور صبح زود بیدار شوید بدون اینکه بخواهید کیفیت خواب را قربانی کنید

 

11. نظافت را به طور جدی رعایت کنید.

اگر در حال خوردن چیزی هستید، از ادامه خواندن این نوشته خودداری کنید. انگل‌های ریز در لباس، فرش، تخت‌خواب و سایر سطوح زندگی می‌کنند. آنها از فضای گرم لذت می‌برند و از پوست‌‌های مرده بدن شما تغذیه می‌کنند. ممکن است در سطحی سرشار از آلودگی حاصل از این انگل‌ها خوابیده باشید که در نهایت ممکن است باعث بروز حساسیت شده و شما را بیدار کند.

راه حل چیست؟ از حداقل مبلمان ممکن در اتاق خوابتان استفاده کنید. ملافه‌ها را حداقل هفته‌ای یک بار بشویید. تمام سطوح را انگل زدایی کنید. استفاده از هیپا فیلتر که بدون ایجاد هر گونه آلودگی صوتی و نوری کار می‌کند نیز ایده خوبی است.

12. از باز کننده بینی استفاده کنید.

اگر در طول شب با دهان خشک از خواب می‌پرید، شما از طریق دهان تنفس می‌کنید. بهتر است هنگام خواب از بینی نفس بکشید، بنابرین با استفاده از باز کننده بینی، قبل از خواب به کیفیت آن کمک کنید و کیفیت خواب خوب خود را بهبود دهید.

بدن ما به گونه‌ای طراحی شده که به خواب مناسب نیازمند است، کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

.

منبع: entrepreneur

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر