;
coinex

عملیاتی شدن کیف پول آفلاین در قزوین به صورت پایلوت

عملیاتی شدن کیف پول آفلاین در قزوین به صورت پایلوت

در سومین نمایشگاه تراکنش، شرکت فناپ پرداخت از سرویس کیف پول آفلاین همراه پاسارگاد با نام کیپاد در قزوین به صورت پایلوت و بدون نیاز به پرداخت کارمزد رونمایی کرد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایلنا، محمد آجودانی که مدیر پروژه کیف پول آفلاین همراه پاسارگاد با نام کیپاد است، در یک نشست خبری به معرفی این محصول پرداخت.

به گفته محمد آجودانی، امنیت در کارت‌های بانکی پایین است و خرید کردن با آن کارت‌ها به صرف وقت زیادی نیاز دارد.

وی در مورد کارت‌های شهروندی نیز ادامه داد که این کارت‌ها فقط در سیستم حمل و نقل قابل استفاده هستند و لازم است تا برای استفاده شارژ شوند و فقط در چند مکان هم قابلیت استفاده را دارند.

وی در ادامه این صحبت‌ها اعلام نمود که کیف پول آفلاین همراه پاسارگاد، مشکلاتی که کارت‌های بانکی و شهروندی دارند را ندارد و یک سیستم جدید، سریع و همچنین ایمن برای پرداخت‌ها است.

بررسی وضعیت پرداخت‌ها در ایران

محمد آجودانی توضیحاتی را در مورد وضعیت پرداخت‌ها در ایران ارائه کرد و در مورد وضعیت پرداخت‌های خرد اعلام نمود که تراکنش‌های تا سقف 50 هزار تومان پرداخت‌های خرد محسوب می‌شوند و حدود 80 درصد از تراکنش‌ها نیز زیر 50 هزار تومان قرار دارند.

به گفته وی این وضعیت نشان از بازار بزرگ پرداخت خرد در ایران دارد که برای ساماندهی این بخش باید سیستمی استفاده شود که کارمزد پایین، سرعت و امنیت بالایی داشته باشد.

وی تاکید نمود که این سیستم با توجه به قابلیت‌هایی که دارد باید به صورت افلاین در اختیار عموم قرار گیرد تا همه بتوانند به راحتی و در هر زمان و مکانی از آن استفاده نمایند.

وی در ادامه کیف پول آفلاین همراه پاسارگاد را برای این منظور مناسب دانست و اعلام نمود که این سرویس جدید با همکاری بانک پاسارگاد، شرکت فناپ پرداخت و ایرانسل ارائه خواهد شد.

پرداخت موبایلی در ایران

مدیر کل پروژه کیپاد، بستر پرداخت موبایلی در ایران را مناسب دانست و اعلام نمود که در حال حاضر بیش از 50 میلیون موبایل هوشمند در داخل کشور فعال و در حال استفاده هستند. به گفته وی همین مساله نشان از زیر ساخت مناسب پرداخت موبایلی در ایران دارد.

ویژگی‌ها و نحوه استفاده از کیف پول آفلاین

وی استفاده از کیپاد را راحت و سریع اعلام نمود و ادامه داد که به منظور استفاده از این سرویس باید از یک دستگاه موبایل با فناوری NFC و یک سیم کارت NFC که مربوط به شرکت ایرانسل است استفاده نمود.

به گفته وی برای پرداخت از این طریق هم لازم است تا تلفن همراه به یک پایانه پرداخت با فناوری NFC شرکت فناپ نزدیک شود تا پرداخت انجام گیرد.

وی در ادامه توضیحاتش پرداخت از طریق موبایل با روش غیر تماسی را یک حرکت جدید دانست و ادامه داد که در این حالت نیازی به رمز عبور نیست و این فناوری آینده پرداخت را تغییر خواهد داد.

آجودانی اعلام نمود که این کیف پول آفلاین در زمان خاموش بودن گوشی و یا حتی حالت پرواز نیز کار می‌کند و کاربر می تواند در هر زمانی از آن استفاده نماید.

به گفته مدیر پروژه کیپاد، بازار هدف این سرویس، پرداخت خرد تا سقف 50 هزار تومان است. وی ادامه داد که این برنامه تا 200 هزار تومان نیز قابل شارژ است و می‌توان برای پرداخت‌های خرد به صورت سریع و ایمن از آن استفاده نمود.

وی همچنین اعلام نمود که این سرویس آماده شده و در شهر قزوین به صورت پایلوت در پایانه‌های فروش و همچنین سیستم حمل و نقل شهری برای استفاده ارائه شده است.

وی این سرویس را به دلیل عدم پرداخت کارمزد در تراکنش‌ها برای کاربران به عنوان سرویسی اختصاصی و بزرگ اعلام کرد.

وی تاکید نمود که با توجه به کاربردی بودن کیپاد تصمیم دارند تا آن را گسترش دهند و قرار است تا ترتیبی داده شود که در سایر شهرهای ایران نیز این سرویس پیاده سازی گردد.

اجودانی در پایان اعلام کرد که تمام سامانه‌های پرداخت تولید ایران هستند و فناپ پرداخت اولین و تنها تولید کننده تجهیزات پرداخت در ایران است. دستگاه‌های پایانه فروش سامانه کیپاد که دارای فناوری NFC هستند در کارخانه شرکت فناپ پرداخت واقع در منطقه ازاد اروند تولید شده‌اند.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر